parre Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Här följer en mästerligt spelad hand som visar på hur slöspelande kan användas på ett mästerligt sätt för att maximera ens väntevärde! 5/10 NLT livespel på Sviten. Sitter med ca 1000 i stacken. Några limpare preflop, jag höjer till 60 med A 9 och får syn. Flop: (pott: ca 150) T43 i hjärter. Fi betar ut 100, jag synar. Turn: blank (350) Fi betar ut 250, jag synar. River: ett lågt hjärter (Pott: 800) Fi checkar, jag ställer för ca 700, Fi passar J 2 face-up. Detta är ett mästerligt exempel på hur slöspelandet kan användas som ett fantastiskt vapen mot en aggressiv motståndare som betar hårt ur position. Genom att inte höja redan på floppen får jag honom att beta turn också, det är så briljant att det inte finns ord för det. Genom att bara syna så får jag honom att stoppa in degen på rivern om inte bordet parar eller ett till hjärter kommer, det är så oerhört bra spelat så att det inte finns, motståndaren är HELT uppfintad på läktaren. Sedan hade jag bara otur att ett fjärde hjärter föll på rivern och Fi foldade. Stackars mig! Men NÄSTA gång tar jag hela hans stack genom mitt mästerliga slöspelande!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Jag säger bara: Du är för härlig Parre! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Detta var bara tråkigt med tanke på att nybörjarna som slöspelar inte tänker som du gör. De vet oftast inte vad de håller på med överhuvudtaget och är ju bara rädda för att skrämma bort motståndaren, det har du själv skrivit innan. Överlag tråkig ironi som inte har något ändamål överhuvudtaget förutom att försöka förlöjliga nybörjarna. PS: höj på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 PS: höj på turn. Eeh, turn? Ja, då skulle jag verkligen spela vidare många svagare händer än typ K/Q-högfärg om jag var fi. Floppsyna enfärgad bräda och reraisa turn efter ett andra pottbet brukar ju betyda toppar eller nåt. Floppen is da shit. Naturligtvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Eeh, turn? Ja, då skulle jag verkligen spela vidare många svagare händer än typ K/Q-högfärg om jag var fi. Floppsyna enfärgad bräda och reraisa turn efter ett andra pottbet brukar ju betyda toppar eller nåt. Floppen is da shit. Naturligtvis. Nä. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Eeh, turn? Ja, då skulle jag verkligen spela vidare många svagare händer än typ K/Q-högfärg om jag var fi. Floppsyna enfärgad bräda och reraisa turn efter ett andra pottbet brukar ju betyda toppar eller nåt. Floppen is da shit. Naturligtvis. Nä. Hade färgen inte varit A-hög hade jag höjt på floppen här 95 gånger av 100. Nu när den är det och floppen är ganska torr skulle jag höja på flop 80/100, vänta till turn 15/100 och kanske vänta till rivern 5/100 (eg. mot de värsta bluffgubbarna), mycket beroende på vem motspelaren är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Nä. Okej, utveckla gärna? Vilka händer spelar du upp preflop, synar den floppen och raisar ett andra pottbet på turn med annat än en mycket stark färg? Vilka ens synar du floppen med och spelar vidare efter en andra stark bet på turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Jag förstår inte riktigt vad det är du tar åt dig äran utav... Jag menar här hamnar färg mot färg... jäkligt svårt att få till en stor pott va? Kom tillbaks när du lyckas krama ur pengar där det är svårare. EDIT: Ja, att idioten sedan väljer att syna en stor raise preflop med J2hjärter... då får han nästan skylla sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Okej, utveckla gärna? Vilka händer spelar du upp preflop, synar den floppen och raisar ett andra pottbet på turn med annat än en mycket stark färg? Vilka ens synar du floppen med och spelar vidare efter en andra stark bet på turn? Vad JAG gör är sin sak, vad parre gör är en annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Jag förstår inte riktigt vad det är du tar åt dig äran utav... Jag tror bestämt att det är ett sätt för att visa hur dåligt det är att slöspela, snarare än att han vill ha beröm. Även om det är en tomte vi har att göra med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Är du dum eller? Sluta tilta mig nu. Jävla ironi och skit. Fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Jag förstår inte riktigt vad det är du tar åt dig äran utav...Jag menar här hamnar färg mot färg... jäkligt svårt att få till en stor pott va? Kom tillbaks när du lyckas krama ur pengar där det är svårare. EDIT: Ja, att idioten sedan väljer att syna en stor raise preflop med J2hjärter... då får han nästan skylla sig själv. Eh, vaddå, jag spelade ju den briljant som jag många gånger påpekat i min originalpost. Och ja, det är svårt att få till en stor pott, med min enormt tajta image brukar folk nio gånger av tio lägga sig så fort jag betar eller höjer. Dessutom lyckas jag aldrig krama ut pengar, jag är en jättefisk som lever för att donera. Hur sedan ironin över min egen idioti, allt mitt illa dolda självhån, går dig förbi är en annan fråga, men den har jag ingen lust att diskutera. Men. Jag är en idiot. Jag lever för att håna mig själv. Tills nästa gång, puss och kram. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Okej, utveckla gärna? Vilka händer spelar du upp preflop, synar den floppen och raisar ett andra pottbet på turn med annat än en mycket stark färg? Vilka ens synar du floppen med och spelar vidare efter en andra stark bet på turn? Vad JAG gör är sin sak, vad parre gör är en annan. Sluta, jag skulle aldrig syna flop med sämre än bottenset... har JAG någonsin bluffsynat flop för att bluffa turn/river? Fan. Miss-read på dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Sluta tilta mig nu. Jävla ironi och skit. Fan. puss och kram Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnes1976 Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Till att börja med 1: Du spelade handel uruselt 2: du fattar nog fortfarande inte att det var färg vs färg vafn tror du han skall göra ?? cheka med en färg 3: Du spelade handen urdåligttttttttt din MUPP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Till att börja med 1: Du spelade handel uruselt 2: du fattar nog fortfarande inte att det var färg vs färg vafn tror du han skall göra ?? cheka med en färg 3: Du spelade handen urdåligttttttttt din MUPP 1: VARFÖR? På vilken gata? Hur ska jag göra annorlunda? Bara otur att tomten lyckas klonka ett fjärde hjärter på rivern så han inte betalar av! 2: Jag fattar fortfarande inte hur utbildningsnivån i svenska språket har kunnat sjunka så jävla lågt som ditt språk tyder på. Jag såg ju inte hans kort, hur kan jag veta att han har färg? Jag hade "chekat" alla dagar i veckan där. 3: Personangrepp är mot pf.nu's regler. HAHA! Dessutom brukar dåligt stavas med enbart ett "t". Appropå inget. Och varför är jag en "MUPP"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Jag hade "chekat" alla dagar i veckan där. Hahaha. Jävlar så kul jag tyckte det var. Men sen är jag ju ganska lättroad med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Timmi Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Till att börja med 1: Du spelade handel uruselt 2: du fattar nog fortfarande inte att det var färg vs färg vafn tror du han skall göra ?? cheka med en färg 3: Du spelade handen urdåligttttttttt din MUPP Så jävla onödigt, finns det någon anledning att vara otrevlig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Fan vilken tomte jag är. Missade att snubben som dissade mig skrev "handel" istället för "handen. Hade kunnat ge upphov till en del roligt hån. Fan. Inte bara kass på poker utan även kass på hån. Tilt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnes1976 Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Hur fan kan man bara lägga in ett inlägg om att man vinner en pott och tycker man spelar mästerligt i en sådan situation!! båda har färg och sen att han inte raisar efter turn visar vilken fubick det är! det är så jävla korkat o dåligt spelat att jag mår illa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Hur fan kan man bara lägga in ett inlägg om att man vinner en pott och tycker man spelar mästerligt i en sådan situation!! båda har färg och sen att han inte raisar efter turn visar vilken fubick det är! det är så jävla korkat o dåligt spelat att jag mår illa Följdfrågan måste ju då vara: Hur fan kan man missa ironin i ett sådant inlägg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Hur fan kan man bara lägga in ett inlägg om att man vinner en pott och tycker man spelar mästerligt i en sådan situation!! båda har färg och sen att han inte raisar efter turn visar vilken fubick det är! det är så jävla korkat o dåligt spelat att jag mår illa Efter turn? Är det inte bättre att vänta tills efter river, så att man inte råkar avslöja att man har nåt bra? Nej, just det! Den andra hade ju också färg, ja. Då hade man ju kunnat gå all-in på floppen istället. Eller? (Okej, det här börjar spåra) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Hur fan kan man bara lägga in ett inlägg om att man vinner en pott och tycker man spelar mästerligt i en sådan situation!! båda har färg och sen att han inte raisar efter turn visar vilken fubick det är! det är så jävla korkat o dåligt spelat att jag mår illa 1) "Fubick" - är det skånska för "mästerlig spelare"? 2) Alla potter jag vinner kräver mästerligt spel, så dålig är jag. 3) Ditt illamående - hur visar det sig? Spyor? Konvulsioner? Skakningar? Berätta mer! Jag har alltid varit fascinerad av folk som mår fysiskt illa av att läsa en tråd på internet. PS. Din svenska är mycket bättre i ditt senaste inlägg (om än långt ifrån perfekt). Gratulerar till den enorma språkliga utvecklingen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Men va fan. Skiten går in ändå nästan alltid mot ett annat färgdrag i stort sett oavsett hur man spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LtPayne Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 LOOOOL! Dagens inlägg, gogogo Parre! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts