Gå till innehåll

NLT - Lågt set i possition


Recommended Posts

Brukar inte lägga ut handhistoriker så ofta men sitter fortfarande och funderar på det bästa sättet att spela den här handen. Har suttit och spelat ganska länge mot Fi och han är ganska agressiv preflop. Verkar ganska solid och har inte gjort några nämnvärt dåliga spel.

 

Game # 226200555 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Silverton"

Game ended 2006-01-22 22:56:53 GMT+01:00

 

Players:

Sin-Suerte (EUR 278,33 in seat 1)

$Dont_Cry (EUR 234,55 in seat 2)

Selmy (EUR 195,60 in seat 4)

Ruttis (EUR 187,30 in seat 5)

TT_KING (EUR 99,45 in seat 6)

 

Dealer: $Dont_Cry

Small Blind: Selmy (1,00)

Big Blind: Ruttis (2,00)

 

$Dont_Cry was dealt: 2c - 2s

 

TT_KING Call (2,00)

Sin-Suerte Raise (8,75)

$Dont_Cry Call (8,75)

Selmy Fold

Ruttis Fold

TT_KING Fold

 

Flop Kc - Qd - 2d

 

Sin-Suerte Bet (9,50)

$Dont_Cry Raise (19,00)

 

Träffar settet och väljer att göra en miniraise för att tala om att jag träffat floppen och på det viset få mer information från fi. Fi synar snabbt och det innebär normalt en draghhand eller en hand som motståndaren inte vet hur bra den är.

 

Sin-Suerte Call (9,50)

 

Turn Kc - Qd - 2d - 6s

 

Sin-Suerte Check

$Dont_Cry Bet (35,00)

 

Fortsätter att bomba på och får en raise emot mig.

 

Sin-Suerte Raise (80,00)

 

$Dont_Cry ?

 

Tror inte denna raise är ett move men vad kan han ha? Har han ett högre set så är jag död hursomhelst. De händer som förutom set är troliga är AK, KQ och en semibluff. Ska jag lita på mitt set och bomba på eller ska jag bara syna och få ett svårt beslut på rivern ifall något scarecard kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen behöver du egentligen ingen information. Du kommer ändå inte folda ditt set, eller hur? Alltså bör allt du gör på floppen vara för värde.

 

På turn är det bara att ställa in. Hans bettingmönster tyder absolut på en stark hand, varav KK/QQ är två av dem. Men är du väl med i potten med 22 ska du inte folda nu, han kan fortfarande mycket väl ha KQ (som han antagligen synar med, AA/AK (som han troligen foldar) eller ett drag/move. Om du synar lär han inte betala av så mycket på rivern ändå och har han ett drag kan han dra ut. Har han ett set förlorar du hursomhelst så försök att plocka upp potten redan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla säger ställ in men är det inte bättre att bara syna? Har ju ändå kvar €127 då till rivern. Har han då AA, AK, eller KQ kommer han antagligen checksyna rivern eller värdebetta då han bör bli orolig när jag synar turnen. Då kan jag istället trycka på där. Har han set så går han antagligen all in och jag kan folda och spara över ett inköp. Drag känns inte aktuellt för sitter han med AKd, AJd eller A10d så tror jag han skulle ha reraisat mig på floppen.

 

Några tankar kring detta?

 

 

EDIT: menar ett halvt inköp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla säger ställ in men är det inte bättre att bara syna? Har ju ändå kvar €127 då till rivern. Har han då AA, AK, eller KQ kommer han antagligen checksyna rivern eller värdebetta då han bör bli orolig när jag synar turnen. Då kan jag istället trycka på där. Har han set så går han antagligen all in och jag kan folda och spara över ett inköp. Drag känns inte aktuellt för sitter han med AKd, AJd eller A10d så tror jag han skulle ha reraisat mig på floppen.

 

Några tankar kring detta?

Hur/var/när kan du spara ett inköp på ditt floppade set? Om du nu skulle hitta fold på river efter att _bara_ syna turnbet, vafan synar du för då, hitta quads? :P

 

Edit: man vill juh ha värde ur sitt floppade set, varför spelar man annars 22? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla säger ställ in men är det inte bättre att bara syna? Har ju ändå kvar €127 då till rivern. Har han då AA, AK, eller KQ kommer han antagligen checksyna rivern eller värdebetta då han bör bli orolig när jag synar turnen. Då kan jag istället trycka på där. Har han set så går han antagligen all in och jag kan folda och spara över ett inköp. Drag känns inte aktuellt för sitter han med AKd, AJd eller A10d så tror jag han skulle ha reraisat mig på floppen.

 

Några tankar kring detta?

 

Du kommer aldrig kunna veta säkert om fi har set eller tvåpar/överpar givet hans riverspel. Risken är jättestor att fi värdebettar tvåparet/överparet genom att ställa in och då är det sjukt dåligt spel att kasta 22.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck all in. Skulle det komma en Ruter på bordet skulle det vara ett scarecard, eller om exempelvis ett ess eller en nia kommer på river så är det också ett scarecard. Se till att trycka in medan han också är beredd att trycka in.

 

Enda gången jag bara skulle syna vore om jag var fullständigt säker på att han tokbluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tacka för svaren även om jag fortfarande inte vet hur jag kommer spela en liknande hand i fortsättningen. Har hitills aldrig foldat ett set då färg eller stegmöjlighet funnits ute under min 1,5 år långa karriär så varför skulle jag ha gjort det denna gång? :D

 

Väljer istället för att ställa in att miniraisa och på det viset få fi potcommitad om han bara sitter på AK. Kan erkänna att det känns lite muppigt nu men i stridens hetta var det nåt sånt jag tänkte. När han återraisar mig vet jag att jag är slagen men kan såklart inte folda då.

 

Turn Kc - Qd - 2d - 6s

 

Sin-Suerte Check

$Dont_Cry Bet (35,00)

Sin-Suerte Raise (80,00)

$Dont_Cry Raise (110,00)

Sin-Suerte Raise (145,00)

$Dont_Cry All-In (61,80)

Sin-Suerte Payback (18,20)

 

River Kc - Qd - 2d - 6s - 3d

 

Sin-Suerte shows: Kd - Ks (three of a kind, kings)

$Dont_Cry shows: 2c - 2s (three of a kind, deuces)

 

Sin-Suerte wins: EUR 472,10 (with three of a kind, kings)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...