Gå till innehåll

Finns doping inom poker?


anth

Recommended Posts

I vanliga hälsokostaffärer kan man köpa Rosenrot, det höjer koncentrationsförmågan och du blir gladare och piggare av det. Har själv testat, det fungerar fint.

 

Numer är varenda pokerspelare jag känner i rl rosenrotskonsument. Jag hade slöletat lite efter vart jag läste det först, och nu hade tråden äntligen flutit upp till ytan igen. Ett gigantiskt tack för detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade under en period betablockerare för mitt höga blodtryck och jag kan säga att det borde klassas som doping...sänkte min stresspuls med från 140 till 90 och med det en ruskigt klar fördel i live spel. Nu tålde jag inte denna medusin ;) och fick gå över till en svindyr candesartan och återställa min bluff puls till 140......

 

//Laxfiskarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ryktas att Daniel Negreanu´s framgång till WSOP 2004 var att han "dopade" sig med ett hemligt mirakelpiller som tog bort just tröttheten och gjorde att han koncentrerade sig till fullo.

 

om man ser till hur bra han är utan pillret så kanske det inte var så konstigft att det gick bra 2004...

 

Men som sagt, jag har inte frågat honom själv så jag vet inte, har bara hört det på ett par ställen. (bl.a här på forumet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan dock nämna att inom bridgen förekommer dopingtester på större event som VM och EM. Jag är en kaffeälskare i stor mått och skulle åka dit direkt i en dopingkontroll, tror det rör sig om ca 4-5 koppar max man kan dricka under 5-6 timmar.

 

Där ser man. Vad är motiveringen bakom att testa? Det enda jag kan komma på på rak arm är att icke-kaffedrickare inte ska tvingas dricka kaffe för att hålla sig lika klara i knoppen som folk som kan dricka litervis. Om det är så kanske det trots allt inte är helt otänkbart med motsvarande under pokerturneringar.

 

Och droger som gör att man blir lugn och avslappnad kan ju ge ganska stora fördelar också. Bara man inte blir slö och trött.

 

Motivationen till att testa är att förbundet svensk bridge vill bli medlemmar i RF och Internationella bridgeförbundet försöker få bridge till en olympisk vintersport. Trams givetvis.

 

Angående pokerdroger är amfetamin inte direkt ovanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu gott folk, det är väl ingen som säger att man skall slanga i sig en näsa tjack före man spelar en turnering! Det räcker med väldigt små doser för att ta bort trötthet och då slipper man kramper, svettningar och andra biverkningar. En gubbe kostar runt 150 spänn (dyrt?) och borde räcka en hel kväll om man tar det sparsamt med lite juice. Då blir det ett svagare rus som räcker längre. LSD och dess syskon borde även fungera bra. Problemet är bara doseringen... är det inte industriella droger är kvalitén väldigt varierande och du kan få kanon grejor ena dagen och skit nästa.

 

Jag är fullt allvarlig i vad jag skriver om LSD, det är endast vid överdoseringar som alla hallucinationer kommer.

 

Tänk på att man efter ett dygns vakenhet börjar att få hörsel hallucinationer med eller utan droger…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rosenrot tror jag inte på, precis som med alla andra naturläkemedel så har dom ingen effekt alls utan en placebo effekt. Kanske om du äter det i 3 veckor så kommer en liten effekt men annars.

 

Kaffe tror jag inte heller är så bra, blir nog mer en socker effekt av det hela att du får en top av energi som sedan faller under de normala. Man måste dricka mycket och sedan faller nog din koncetration långt under det normala.

 

Amfetamin skulle nog fungera i mindre doser, du blir superskärpt och kan koncentrera dig till 110% på din uppgift och i väldigt långa pass. Har hört att många på Chalmers kör sånt här inför tentor etc.

 

Ginseng kan eventullet fungera men dosera minst dubbelt så mycket som det står på förpackningen. Detta är naturmedicin så man måste alltid inta minst dubbla rekkomenderade intag om något resultat skall ses.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rosenrot tror jag inte på, precis som med alla andra naturläkemedel så har dom ingen effekt alls utan en placebo effekt. Kanske om du äter det i 3 veckor så kommer en liten effekt men annars.

 

Bara för att nåt är naturligt behöver det inte vara verkningslöst. Jag misstänker att du inser att kaffe, tobak och kokablad är upppiggande. ;)

 

Sammanställning av dubbelblinda studier: http://www.hyra.nu/rosenrot.htm (Ja, de vill kränga varan. Men det är inte de som har utfört studierna.)

 

Själv hoppas jag att mer studier utförs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu gott folk, det är väl ingen som säger att man skall slanga i sig en näsa tjack före man spelar en turnering! Det räcker med väldigt små doser för att ta bort trötthet och då slipper man kramper, svettningar och andra biverkningar.

 

Det börjar så gott som alltid i små doser för att sedan bara bli mer och mer...pratar om egen erfarenhet :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag inser att det är alla naturliga saker men vad jag vill säga är att saker som finns i hälsokost affärer inte har större verkan en en kopp kaffe, skulle du vara så så skulle Läkemedelsverket gå in och kolla och förbjuda medlen. Jag har av egen nyfikenhet testat mycket av vad dom säljer på naturapoteken och inget av medlen har gett någon nämnvärd effekt förutom då Ginseng som kan ge en upppiggande effekt om du doserar rätt.

 

Och dom flesta naturpreparat måste du äta i flera veckor innan det möjligen skulle ge lite effekt.

 

Ett annat preparat som jag tycker har gett positiva resultat är iof Omega3 om man äter det kontinuerligt. Man har lättare för att koncentrera sig och lättare för att bearbeta information.

 

Sedan har vi ju då droger, grejen är väl den att dom oftast ger en effekt redan efter 30min. som gör dom mer attraktiva. Men icke att rekommendera.

 

Igentligen bör denna tråden helt stängas, kan vara så att någon inte gillar diskutionen och den kommer upp i mediala sammanhang.

 

"Poker leder till Drogmissbruk"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet vart man kan beställa modafilin eller modiodal?

 

(artiklar om dessa uppskattas även)

Fick inte ens tag på det i Thailand. Tror du får pröjsa en läkare att skriva ut det på recept om du vill ha det. Möjligen att det finns på nått nätapotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet vart man kan beställa modafilin eller modiodal?

 

(artiklar om dessa uppskattas även)

 

Jag har en polare som brukar beställa en del nytiga saker från denna sida. Det går att betala med kreditkort och dom skickar till Sverige. Brukar fungera bra.

 

Annars fins det exakt hur många andra sidor som hellst som du kan beställa ifrån.

 

http://www.online-pharmacy.cc/product_info.php?cPath=71&products_id=145

 

Sen har många snackat om affe och att det borde vara bra. Det fungerar nog alldeles strålande för många. Men lika många får säkert lite vanlig affeångest efter några dagar och då spelar man nog inte ens dåligt.. Men om du vet med dig att du inte får det så fins det väl ingen baksida med det. Dessutom är det ofta billigare än att beställa liknande preparat från något apotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ett läkemedelsföretag säger att det inte förekommer några biverkningar eller beroende skall ni absolut inte ta på fullaste allvar. Se bara hur det gick när dom lanserade amfetminet och påstod att det inte var beroendeframkallande och det såldes tom som hostmedicin m.m. Börja inte tugga en massor av receptbelagda preparat en längre tid för risken finns att ni torskar på det, och behöver sedan medicinen för att leva ett normalt liv. Dom pillrerna kostade 150$/paket och skall man tugga dom för jämnan så får man helt enkelt hoppas att pillrerna uppväger några stora potter så man har råd att knapra.

 

Det roliga var när dom sedan lanserade heroinet som inte alls skulle ha samma beroendeframkallande effekt som amfetaminet men dock så har många torskat dit ändå. LoL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanställning av dubbelblinda studier: http://www.hyra.nu/rosenrot.htm (Ja, de vill kränga varan. Men det är inte de som har utfört studierna.)

 

Ja, exakt, vem fasiken har utfört undersökningen. En klassiskt skitbluffstudie sannolikt. Om det nu vore en okej vetenskaplig studie torde man väl skriva ut vilken vetenskaplig tidskrift som skräpet publicerats i?

 

Fantastiska resultat för övrigt! "Tre gånger bättre stresshantering". Ungefär lika vetenskapligt som den där tv-reklamen när det står en skön snubbe med skyddsglasögon och pushar nån lågprisbyggkedja: "Nu är det bevisat, det är bättre att måla om sitt hus för 249 kr ist för 3387!".

 

Sen kanske rosenrot har nån positiv effekt, vad vet jag, det har det säkert, men det borde vara bättre att spara pengarna som tiltkassa el dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in http://www.medref.se för en snabb blick på artiklar om rosenrot. Sidan sköts av Ingemar Joelsson, som var professor i medicin vid Umeå Universitet tills 1995 när han gick i pension. En utmärkt överblick finns i referenslitteraturlistan.

 

Annars kan du alltid söka på "Rhodiola rosea" på scholar.google.com (Googles nya sökmotor, som bara söker artiklar publicerade i akademiska journaler, rankar artiklarna efter antalet gånger de refereras till.)

 

Då går det alldeles utmärkt att själv läsa hur studierna utförts, och vilka resultaten blivit. Läsaren varnas dock för akut uttråkning.

 

Som kuriosa kan nämnas att Sovjet använde det på stridspiloter, astronauter och idrottare under 30 år. MIR hade alltid nog med rosenrot till de astronauter som var stationerade där. (Tråkigt nog är stora delar av den forskningen fortfarande hemlig, eftersom den utfördes av militären. En del har ju i alla fall börjat avklassificeras, och man kan anta att de viktiga bitarna har duplicerats i ett öppnare klimat, eller kommer att så göras inom en snar framtid.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är fullt allvarlig i vad jag skriver om LSD, det är endast vid överdoseringar som alla hallucinationer kommer.

 

Hahaha! Du ÄR medveten om att en normal dos LSD är cirka 100 ug, alltså ett milligram, en tusendels gram. Vore svårt dosera under cirka ~20 ug (20 miljondelars gram) för att få de effekter du menar. Det är inget du köper på gatan kan jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att styra upp lite missförstånd:

 

Amfetamin har aldrig sålts som hostmedicin - heroin har sålts som det dock. Heroinet var den nya, "ej beroendeframkallande" ersättaren av morfin. Ack så fel det kan bli.

 

Etthundra (100) mikrogram är ej ett (1) milligram. Ettusen (1000) mikrogram är ett (1) milligram. LSD är centralstimulerande, likt många andra hallucinogener, men har även psykedelisk verkan. I små behöver man inte nödvändigtvis få hallucinationer, etc. Har svårt att se det ha renodlad centralstimulerande effekt dock. Dessutom är det ytterst få personer bland allmänheten som har kompetens och utrustning nog att väga upp dessa mängder (samt har tillgång till substansen i fråga).

 

 

Till sist vill jag bara säga - different people, different drugs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hahaha! Du ÄR medveten om att en normal dos LSD är cirka 100 ug, alltså ett milligram, en tusendels gram. Vore svårt dosera under cirka ~20 ug (20 miljondelars gram) för att få de effekter du menar. Det är inget du köper på gatan kan jag säga.

Jag håller med dig, det var precis det jag skrev i mitt inlägg. Ingen på gatan kan hålla den kvalité som behövs för att man skall kunna använda de i syfte av att förbättra sin pokerprestration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...