Gå till innehåll

PLO - Spelar jag för lågt?


Steel

Recommended Posts

Jag har börjat spela PLO på partynätverket. Jag började på lägsta borden med blinds på 0,15/0,25, men kände snabbt att jag dominerade så jag flyttade upp på 0,25/0,5. I början gick det jättebra, jag lurade en kille totalt när han hade kåk och jag fyrtal, och jag vann även en stor pott med stege mot en kille med triss.

Sen började den sjukaste losingstreak jag vari med om! Det spelade ingen roll om jag hade AA på hand, någon annan floppade set. Träffade jag högsta tvåparet på floppen så köpte nån ut med stege. träffade jag stege så hade nån annan kåk! jag tror att det är i princip omöjligt att vinna på den låga nivån, för folk spelar vilka händer som helst före floppen, och efter floppen jagar de drag som besatta. Försökte med några kluriga bluffar nåra gånger, men blev nersynad med skit VARJE GÅNG Detta höll på flera timmar! :( En vanlig tajt solid duktig spelare som ajg själv har inte en chans då ju! Jag börjar tro att jag måste gå upp i nivå för att kunna vinna igen. jag tittade på ett 0,5/1-bord ett tag, och där var spelarna mycke mer lättlästa eftersom dom bara spelade bra starthänder, de la sig när de int ehade nått. Där skulle smarta bluffar funka tror jag, inte som på micronivå där folk e för dåliga för att lägga sig för en bluff.

Just nu har jag inte råd att spela där. jag har bara 100$ kvar i rullen nu, och det räcker ju bara till 2 halvinköp där. Det tror jag är för lite, då finns det nog risk att man torskar allt fast man spelar bra. Så fort jag får låna 200 dolar till av en kompis ska jag börja spela på 0,5/1 i alla fall.

 

Ni erfarna plo-spelare, stämmer det jag tror att d är lättare att vinna på lite högre nivå där folk spelar mer förutsägbart, än på micronivå där folk spelar alla möjliga starthänder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte så mycket erfarenhet av att spela som plo som du uttrycker det (antar att du menar PRO som i proffs, men stavat fel), men som i alla pokervarianter på nätet är det lättare att vinna på ju högre nivå du spelar. Detta säger sig självt då det är där alla pengar finns.

 

//

-- mina 2 pokerchips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du ite kan klara av att du får stryk när du hr AA på hand så ska du og inte spelaa omaha...hur ofta håller ett över par i moha....typ aldrig...men det stämmer...det är lite lättare att spela när du kommer lite högre...man kAN INTE SPELA skit händer för det kostar för mycket...å man kan bluffa för att folk har vett nog att lägga sig när m´dom inte har nått....på dom lägre borden så tror ju folk att topp paret är det bästa son finns å synar ner hela vägen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inte säga något om på vilken nivå du ska spela eller så.

 

MEN däremot ska jag ge dig ett gott råd: Låna inte $200 för att spela på en högre nivå. Det är det absolut sämsta du kan göra. Mest troligt kommer du att torska de pengarna också.

 

Har du riktigt otur så tror du fortfarande att det enbart beror på missflyt att du förlorat och lånar mer. Sen är karusellen igång.

 

Varningsklockorna ringer för fullt här. Ta det lugnt. Spela för pengar du har råd att förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte så mycket erfarenhet av att spela som plo som du uttrycker det (antar att du menar PRO som i proffs, men stavat fel), men som i alla pokervarianter på nätet är det lättare att vinna på ju högre nivå du spelar. Detta säger sig självt då det är där alla pengar finns.

 

//

-- mina 2 pokerchips

Det är inte felstavat och det är inte någon Palestinsk befrielse organisation heller. PLO betyder väl ändå Pot Limit Omaha, om jag inte är helt felunderrättad?!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du kanske inte har det som krävs. PLO är inte som Texas No limit.

 

Det är precis samma sak som med HE. Du vill möta fiskar som synar ner med allt. Vem fan vill möta Lederer och andra proffs som vet hur man ska spela?

 

Jo. Men vem resonerar att AAxx måste stå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag kanske vara helt fel ute, men är inte det här inlägget ett skämt? Isåfall är det kanske lika bra att författaren klargör det nu så slipper vi en lång tråd med svar som visar sig vara meningslösa.

Om det inte är ett skämt vet jag inte vad jag ska säga...lycka till? :P

Jo, visst var det ett skämt, frukten av ett sömndepraverat psyke. Jag fick väl för mig att det behövdes en sån här tråd om omaha också, det kommer ju nya om texas i stort sett dagligen ;)

Förstår dock om det är irriterande för de som tagit sig tid att svara seriöst, ber om ursäkt till er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis börjat lira PLO på fisknivå efter att ha läst på lite i SS2. Jag raisar aldrig innan flopen. AAXX är ju inget vidare när jag vet att alla på bordet limpcallar mina potbets. Jag försöker bara hitta nötdragen och panka folk på en hand, sen är det bara att ligga lågt tills att nästa superhand kommer. fisken går ju all in på precis allt i PLO.

 

Jag känner att jag har en större edge i PLO än i NLT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag kanske vara helt fel ute, men är inte det här inlägget ett skämt? Isåfall är det kanske lika bra att författaren klargör det nu så slipper vi en lång tråd med svar som visar sig vara meningslösa.

Om det inte är ett skämt vet jag inte vad jag ska säga...lycka till? :P

Jo, visst var det ett skämt, frukten av ett sömndepraverat psyke. Jag fick väl för mig att det behövdes en sån här tråd om omaha också, det kommer ju nya om texas i stort sett dagligen ;)

Förstår dock om det är irriterande för de som tagit sig tid att svara seriöst, ber om ursäkt till er!

 

hehe, glad det kommer en tråd om Omaha över huvudtaget :D

jag vart tvungen att skriva lite ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte påstå att jag är speciellt bra på omaha. Men jag har spelat det ett tag. Lite mer än året tror jag.

 

Men man lär sig vad man tycker om att göra med olika händer efter ett tag.

Tex kan jag tycka att det är bra att höja säg 3 * BB med höga par, i och med att om du träffar vill du kunna beta max!

 

På microlimit är det ofta väldigt många med i potten. Så när du är allin med Topset är du ofta inte ens favorit att vinna poten. Så bli inte galen när du inte vinner trots att du har nötterna på flopen.

Det finns alltid enormt mycket backdoorstegar och backdoorfärger om ni är säg 4 pers allin på flopen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...