Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här på forumet pratas det väldigt mycket om HUR man ska spela poker, men väldigt lite om VARFÖR man gör det.

Själv spelar jag av två anledningar. Dels är jag jävligt mycket av en tävlingsmänniska: Kortspel, Alfapet, TP, Jeopardy - you name it. Dels har jag varken jobb eller skola och uppskattar därför extrainkomsten.

Men vilka är era skäl?

(Och du QoS, flytta tråden om du vill - men ge fan i min rubrik!)

Postad
vilka är era skäl?

1. Jag tycker det är jävligt roligt.

2. Lite som du är jag ganska mycket tävlingsmänniska, och tycker om att mäta mig mot andra, speciellt i "allmänbildningsspel" såsom TP, Jeopardy och andra frågesporter. (kubo, du är härmed utmanad på NL Jeopardy :D)

3. Även om jag inte tjänar några fruktansvärda summor, så är förstås pengarna också en anledning.

4. Jag tycker det är ett trevligt sätt att umgås (gäller dock exklusivt livespel, och inte för höga stakes).

//Hickmott

Postad

Pengar, pengar, pengar!!!! :twisted:

Allvarligt, pengar är en bit, men den sociala biten med ett homegame är mycket viktigare. Dock är ju tiden en faktor att ta hänsyn där..

Jag kan bli sittande hur länge som helst i ett trevligt homegame.. :lol:

Nätet får duga som substitut...

en annnan grej är att det känns som om jag har överlistat fi och därmed är smartare när jag vinner, således en drivkraft att bli bättre (smartare?).

Tävlingsmänniska?? kanske...

Har dock spelat en väldigt kort tid och det kommer förmodligen att ändras med tiden....

norpan

Postad
Här på forumet pratas det väldigt mycket om HUR man ska spela poker, men väldigt lite om VARFÖR man gör det.

FÖR ATT FÅ BRUUUUUDAR!!!!

Hehe nä skämt åssido ;). Spelar för att dels jag gillar spelet där du får tillämpa både matematiska/analytiska kunskaper och dels för att det är kul sitta och spela med andra människor. Spela på nätet gör jag i princip enbart för att tjäna pengar.

Mest är det alltså för själva tävlingsmomentet där man får mäta hjärnornas kamp ;). Det är detta som gör poker och bridge till de absolut roligaste kortspelen enligt mig.

Postad

Jag spelar poker för att det tilltalar mig när det gäller personkännedom, analytisk förmåga, logik och matematisk förmåga samt tävlingsinstinkt. Det är även ett väldigt bra sätt att tjäna extra pengar på samtidigt som man har roligt och utvecklas som människa. Tilltalar mitt ego att göra de rätta besluten och få betalt för det. Samtidigt så är jag dålig på att bestämma mig irl så det är bra träning för snabba beslut i pressade situationer.

Poker på nätet är något man kan vinna väldigt mycket pengar på utan att ens vara speciellt bra(räcker att vara lite över medelsnittet), sen kan man utvecklas och bli lite bättre och gå upp i limit och på så vis vinna ännu mer pengar....svårt att motivera sig själv att inte spela. :)

Postad

FÖR ATT FÅ BRUUUUUDAR!!!!

Jag vill bara bli interjuvad av Shana Hiatt :)

Skämt åsido. Har lite bakgrund i att spelat Go i ett par år och alltid gillat just mentala/taktiska/strategiska spel och Poker har allt plus pengar :)

Jag personligen spelar uteslutande turneringar dock och hatar no limit :P

Postad

ey ! DocuWild

hur skillad är du på Go ?

jag spelar det oxo.. men har tyver inte blivit så mkt sista tiden.. eller inte ens spelat det sen SM var i maj .. och ska jag vara ärlig så ärdet faktiskt pokern som kommit ivägen för mitt Go spelande :P har inte tid med båda ju.. :P

spelar poker gör jag för att jag tycker om alla former av spel.. och kan man desutom käna pengar på det så blir det ju extra skoj :P sen är ju homegames med polarna mkt mkt trevligt oxo :P

Postad

Preics som så många andra på forumet så onanerar jag så kopiöst mycket att det resulterar det i en hel del dötid, och eftersom jag har en hand ledig hela tiden så kom jag på att jag kunde spela poker under tiden och på så sätt säkra min inkomst.

Förena nytta med nöje så att säga.

Postad

Jag började spela poker när jag var 12 år - för att det var "tufft".

Ni vet, man är i den åldern då man tycker att det är tufft att röka - skillnaden var att jag inte började röka - jag började spela poker istället.

Numera så spelar jag för jag får en kick av att vinna pengar.

Gud ske lov så får jag ingen riktig kick bara av att spela, vilket gör att chansen minskar att jag åker fast i spelmissbruk om det skulle gå dåligt för mig. :)

Postad

Jag gör det enbart för att finansiera mitt levene och slippa ta studielån och får även en del över. Men ibland undrar man vad man gett sig in på. Baksidan med pokern är att den tar alldeles för mycket tid, skulle vilja umgås mer med vänner, idrotta med mera.

Men som sagt pengar är den stora drivkraften och jag är en sån människa som kan aldrig få nog av pengar, älskar det.

Postad
Men ibland undrar man vad man gett sig in på. Baksidan med pokern är att den tar alldeles för mycket tid, skulle vilja umgås mer med vänner, idrotta med mera.

Skaffa barn så slipper du bekymret med att du inte hinner umgås med dina vänner, ;)

Själv lirar jag för att det urkass att ligga framför dumburken

mellan 20:00 och 23:00 varje kväll medans ens bättre hälft ändå inte tittar utan bara sover. Dels för att dryga ut kassan, (drygar mest ut kassan till andra för tillfället).

Postad
Jag gör det enbart för att finansiera mitt levene och slippa ta studielån och får även en del över. Men ibland undrar man vad man gett sig in på. Baksidan med pokern är att den tar alldeles för mycket tid, skulle vilja umgås mer med vänner, idrotta med mera.

Men som sagt pengar är den stora drivkraften och jag är en sån människa som kan aldrig få nog av pengar, älskar det.

Peronligen så låter jag faktiskt vänner och likannde gå före pokern. (ibland t ex vid mcm finalen med buy in 1k gick det faktiskt före en träning)

Idrottandet är fortfarnde även väldigt viktigt då jag annars känner mig slö och seg vilket även påverkar spelandet.

Du låter ju milt sagt beroende men då pengar är så viktigt för dig så antar jag att detta inte gör något för dig? Tycker du ska stanna upp å tänka efter en stund.

Postad

Jag menar inte att jag sitter 12h om dagen och lirar poker direkt. Klart jag umgås med vännerna och har kul. Men blir ju en balansgång emellanåt då det är klart trevligare att göra annat än att spela poker, dock måste man ju spela X antal timmar för att dra ihop månadens "lön".

Balans är nyckelordet!

• 1 year later...
Postad

Jag har spelat poker sedan min morfar introducerade 5 öres mörkpoker när jag var en pojkspoling.

Jag spelar alltså för att det är kul, MEN, jag skulle inte spela på nätet om jag inte vann. Alltså spelar jag på nätet för att det är kul och för att det är ett bra sätt att dryga ut inkomsten.