Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Är ganska ny på poker och måste veta om detta är rätt spelat eller om det är alldeles för stor chansning jag tar?

Bordet är CG shorthanded med 6 spelare. Hittar på lite namn och lånar HH från en annan tråd då jag inte har någon vettig själv...

----- HOLE CARDS -----

dealt to hero [4s 4d]

arne: folds

Claes: calls £0.50

lisa: folds

bertil: folds

Johan: raises to £2

Hero: calls £1.50

Claes: calls £1.50

----- FLOP ----- [Ad Kc 4h]

Claes: bets £3

Johan: raise £3

Hero : calls £6

Claes: calls £3

Jag tror här att det luktar AQ eller stegdrag för Claes men troligen AK/AA/KK för johan. Mest troligt är ju AK då han borde ha raisat mer med de högsta setten för att dra bort eventuella stegdrag (bara min tanke)

----- TURN ----- [Ad Kc 4h][3s]

Claes: check

Johan: Bet £6

Hero: Allin £30

Claes: fold

Johan: call

Här bestämmer jag mig för att Claes antingen slowspelar ett monster (inte hans stil som det verkat)

eller är ute ur leken och jag är 95% säker på att Johan har AK och går därför allin.

Är detta rätt eller fel här? Jag tyckte att antingen så tittar jag på river med risken att ett A eller en K upp samt att claes kan träffa eventuell draghand, eller så försöker jag driva bort dom från potten nu med en hand som iaf kändes som den ledande för tillfället.

------------------

----- RIVER ----- [Ad Kc 4h][3s][Ks]

Ja nu gick det som det gjorde och självfallet satt han med AK och det är därför jag undrar om jag borde ha spelat safe och väntat på river kortet innan min allin eller om jag leder tillräckligt mot den handen som jag nästan är säker på att han har för att göra den allin som jag gör då jag förväntar mig en syn av AK?

Postad

Man kommer inte ifrån din hand och det gör du ju särskilt inte på river. Och från en något sådär bra spelare får du knappast inte syn med sämre än tvåparet så betta/raisa så mycket du kan. Det är sånt som händer.

Postad

Man kan inte spela "safe" och ge gratiskort. Du hade ju tryckt in på river ändå om du väntat förmodligen.

Det finns för många som älskar drag så det är lika bra att trycka in med en stark hand när potten börjar bli för stor (om det finns möjligheter till utdragning)