Bernt Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 ** Diversion [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - K-M-B sitting in seat 1 with $18.50 - haarni sitting in seat 2 with $89.88 [Dealer] - Paulpot sitting in seat 3 with $0.00 - darren071 sitting in seat 4 with $31.26 - jonte214 sitting in seat 5 with $33.24 - BigDen sitting in seat 6 with $16.59 darren071 posted the small blind - $0.10 jonte214 posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to K-M-B: , BigDen called - $0.20 K-M-B raised - $0.80 haarni folded darren071 folded jonte214 raised - $1.40 BigDen called - $1.40 K-M-B called - $1.40 Gör jag rätt som synar? Känns som AJ är en hand man själv tar komando med och inte tål sånt här... - fel? Citera
bzkt Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Skitbra odds med AJs, solklar syn. Citera
Bernt Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Skitbra odds med AJs, solklar syn. Skitbra odds, alltså. Inte otäck hand som är dominerad? Faller ett A betar jag men lägger direkt mot omslag. Faller J betar jag - vad göra här vid omslag? Torde vara slagen då av höga pockets? (No read på FI) Citera
bzkt Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 AJo hade jag foldat, AJs hade jag synat med. Du är förmodligen dominerad. Hade spelat handen väldigt försiktigt om jag träffat A eller J utan färgdraget. Citera
Bernt Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 AJo hade jag foldat, AJs hade jag synat med. Du är förmodligen dominerad. Hade spelat handen väldigt försiktigt om jag träffat A eller J utan färgdraget. är mitt resonemang korrekt om flopspelet? Citera
psatiw Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Solklar syn med suited, fold med AJo. Hur du spelar floppen beror helt på brädan och vilka som är kvar i potten. Omöjligt att säga nåt generellt. Citera
Bernt Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Solklar syn med suited, fold med AJo. Hur du spelar floppen beror helt på brädan och vilka som är kvar i potten. Omöjligt att säga nåt generellt. Då fortsätter vi historien! ** Dealing the flop: , , jonte214 bet - $2.00 Raggad som fan alltså. Han Raisar och betar rakt ut - CB. Raisa för att kolla var jag står? Synar han torde jag vara slagen av höga pocket. Eller syn för att låta han slösa bort lite pengar på turn med sina AK, med tanke på få drag på brädan? Citera
psatiw Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Vad gör UTG? Foldar? Slå om. Får du omslag, fold. Får du syn och check på turn, checka bakom. Checkar han river, värdebettar du ett mindre bet. Bettar han, synar du. Synar du bara är det inte alls säker att han bettar turn med AK. Däremot om du slår om direkt kan du dels göra likadant med set sen (viktigt), dels har de flesta tomtar svårt att släppa AK direkt på floppen och då kan du få lite extra deg när han bara har 3 outs. Citera
Bernt Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Vad gör UTG? Foldar? Slå om. Får du omslag, fold. Får du syn och check på turn, checka bakom. Checkar han river, värdebettar du ett mindre bet. Bettar han, synar du. Synar du bara är det inte alls säker att han bettar turn med AK. Däremot om du slår om direkt kan du dels göra likadant med set sen (viktigt), dels har de flesta tomtar svårt att släppa AK direkt på floppen och då kan du få lite extra deg när han bara har 3 outs. om han betar turn? Citera
Mikey Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Jag skulle nog ta det lite lugnt där alltså. Det stinker ju verkligen höga pockets. Kolla på vad jonte gör där och kika genom hans ögon. Han ser att UTG limpar in, och UTG+1 höjer till 4bb. Han väljer att höja trots din relativt tidiga höjning. BigDen ser ju att den här killen verkar gilla sina kort rätt så skarpt, men väljer ändå att syna. Så då har vi alltså 2 stycken som visar stor styrka. Den enda anledningen för att jag skulle spela den handen skulle vara för att träffa ett färgdrag, tvåpar eller set. Jag skulle inte kunna vara säker om det kommer ett J eller A där. Däremot hade jag synat PF för att försöka sätta ett drag. Och då spelat draget hårt. Jag skulle förmodligen inte spela vidare på floppen utan några reads. Ha det gott! Citera
dlinder Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Det vore katastrof att folda på den floppen. Höj eller syna. Citera
psatiw Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 om han betar turn? Folda mot ett stort bet, syna ett litet. Återevaluera river. Citera
Mikey Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Det vore katastrof att folda på den floppen. Höj eller syna. Vad skulle du sätta personen på för kort? TT eller sämre antar jag? Jag tycker bara alldeles för många överspelar kort om AJ, AQ och AK. Visst kan det kännas vekt att folda, men en syn i det där läget skulle jag aldrig göra. Du kommer ju garanterat få ett till bet mot dig på turn då, ingen tvekan. Om du vill spela din J så höj isåfall och hoppas på en billig showdown. För du kommer inte kunna spela vidare om det kommer Q eller K på turn eller river. Vad gör du om din fi ställer in på turn vilket inte är en helt otänkbar situation? Jag skulle ta det jäkligt försiktigt i varje fall. Men sen beror det väl kanske på spelstil lite också. EDIT: Jag såg just att fi beta $2, jag läste fel först och tyckte det stod $5 Aja, då skulle jag höja och lägga mig vid omslag. Låter orginaltexten stå kvar så ni kan hacka lite på mig och för att inget ska tas ur dess sammangang på nåt sätt. Ha det gott! Citera
Recommended Posts