RayIV Postad 21 Oktober , 2004 Rapport Postad 21 Oktober , 2004 Överallt på internet är det alltid personen till vänster om knappen som agerar, och i böcker och diverse arriklar online läser man alltid om att "sitta i bra position" när man är dealer eller tätt till höger om dealern. Dock så hävdar en kompis nu att om någon får för sig att lägga ett bet, säg personen efter bb och alla callar/foldar, så har personen i fråga nu skaffat sig initiativet och börjar agera nästa satsningsrunda. Så frågan är nu, hur fungerar det egentligen? Är det verkligen så att personen till vänster om knappen inte börjar varje satsningsrunda (förutom preflop)? Citera
Hickmott Postad 21 Oktober , 2004 Rapport Postad 21 Oktober , 2004 Dock så hävdar en kompis nu att om någon får för sig att lägga ett bet, säg personen efter bb och alla callar/foldar, så har personen i fråga nu skaffat sig initiativet och börjar agera nästa satsningsrunda. Fel. Om han får BB (och sb) att lägga sig så har han ju kapat till sig den omätliga förmånen att agera först Inget att eftersträva, eftersom att ju senare man snackar desto bättre är det. Så frågan är nu, hur fungerar det egentligen? Är det verkligen så att personen till vänster om knappen inte börjar varje satsningsrunda (förutom preflop)? Personen närmast till vänster om knappen snackar alltid först. Utom preflop som du säger. //Hickmott Citera
Greenbay Postad 21 Oktober , 2004 Rapport Postad 21 Oktober , 2004 Personen närmast till vänster om knappen snackar alltid först. Utom preflop som du säger. //Hickmott hmmm... "alltid"? Vid heads up så kan väl det växla efter flop? Citera
Hickmott Postad 21 Oktober , 2004 Rapport Postad 21 Oktober , 2004 Personen närmast till vänster om knappen snackar alltid först. Utom preflop som du säger. //Hickmott hmmm... "alltid"? Vid heads up så kan väl det växla efter flop? Jag pratar förstås om spel med mer än två spelare. Heads up är jag osäker på... //Hickmott Citera
calm Postad 21 Oktober , 2004 Rapport Postad 21 Oktober , 2004 är det skillnad i HU? Pre-flop: Jag=dealer usling=sb jag=bb usling=snackar först efter flop: jag=dealer usling=snackar först är det inte så? Citera
jackbalsam Postad 21 Oktober , 2004 Rapport Postad 21 Oktober , 2004 I hu-spel är dealern sb och actar först för att minska fördelen dealern har av att acta först alla andra bettingrundor. Under turnering är det dock tvärtom (alltså den till vänster om dealer är sb och dealer blir bb). Citera
Johan Postad 21 Oktober , 2004 Rapport Postad 21 Oktober , 2004 Låter som övermörkande? Bästa movet . Citera
Henkeman Postad 21 Oktober , 2004 Rapport Postad 21 Oktober , 2004 HU så har dealern lilla blind och börjar pre-flop, på floppen och framåt så är det den som inte är dealer som börjar. Det är ingen skillnad på turneringar, däremot har många pokersiter glömt att det är olika HU vilket resulterar i att dealern får BB. Citera
Recommended Posts