river_rat Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 Hej Har tagit steget över från FL SH till NL SH har bara hunnit spela ca. 9000 händer. Har lite funderingar på vad man kan förvänta sig att vinna vad är normalt för en vinnande spelare? I Fixed har jag hört siffran över 2 BB/100 rätt ofta finns det något liknande riktmärke i NL? Nivån för tillfället jag spelar på för tillfället är 0.5/1 men jobbar mig uppåt sakta men säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Robinp Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Jag har vunnit 30xBB/100 sen jag började köra NL. Men har spelat ganska lite händer och haft hyffsad flyt. Tror man kan räkna runt 10xBB/100 i långa loppet om det går bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
river_rat Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Klarar du av att hålla 30 bb/100 så är det ju bara att gratulera! Men siffran 10bb/100 låter rätt vettig för lite lägre nivåer iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Castro Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 4 Bigblinds/100 händer har jag på 35000 händer. Men det är fortfarande ett för litet urval för att ge det någon tillit. Det har gått sämre än tidigare under de 3 tre veckor det tagit mig att samla ihop databasen så jag förväntar mig en ökning i BB/100 på längre sikt. Detta på €0,5-1 NL SH Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 10 BB/100 för en vinnande spelare anses vara ett bra resultat. Allt över det är mao ett mycket bra resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Definiera BB. BB= Big Bet (Enligt PT är Big Bet = 2Big blind) eller BB = Bib Blind? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Jag menade Big Blind iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
river_rat Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Ja tänkte mest på värdet som anges i trackern men är väl bättre att tänka big blinds /100 kanske ligger ju på så lite händer fortfarande så får väl spela ett par månader till nu åker den ju upp och ner mellan varje gång man kollar. Men det är 10 big blinds / 100 som ni anser vara ett bra riktmärke då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
river_rat Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 4 Bigblinds/100 händer har jag på 35000 händer. Men det är fortfarande ett för litet urval för att ge det någon tillit. Det har gått sämre än tidigare under de 3 tre veckor det tagit mig att samla ihop databasen så jag förväntar mig en ökning i BB/100 på längre sikt. Detta på €0,5-1 NL SH Spelat ihop 35000 händer på 3 veckor? blir långa dagar isf. Ligger högt nu så tror nog jag haft lite bättre kortsnitt än normalt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Men det är 10 big blinds / 100 som ni anser vara ett bra riktmärke då? Men har folk problem att läsa i sin egen tråd lr?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LIF Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 När är 10 Big Blinds / 100 ett bra riktmärke? När man spelar ett, fem eller tio bord samtidigt? Hur många bord man lirar lär väl ha en ganska så stor inverkan på Big Blinds / 100. Spelar nu fem SH-bord NL och ligger på 6.50 Big Blinds / 100 efter 25K händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 10BB/100 är helt sjukt bra...vilka nivåer spelar ni på egentligen? en tråd på 2+2 som tar upp detta finns här ca 200k händer ska vara ett bra sample size Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 på vad blir det 40k händer har jag PTBB på 8,97/100 på £1/2 så 10BB anser jag vara helt okej. Dock så är väl mindre bra på högre nivåer och tvärtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Ligger på ca 16 bigg blajnds. Dock bara ca 60k händer. Det beror ju på motståndet och hur många bord du spelar. Hade jag singletäjblat är jag övertygad om att jag hade kunnat pressa det till 20+, kanske t.o.m 25+. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
river_rat Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 tack för tipset jacobmal sorry djens lite svårt att lägga ihop två inlägg bara. ska försöka läsa bättre innan jag svarar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joeki Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Definiera BB.BB= Big Bet (Enligt PT är Big Bet = 2Big blind) eller BB = Bib Blind? Varför ska vi definiera det? Står ju redan att det är NL, alltså big blind Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Definiera BB.BB= Big Bet (Enligt PT är Big Bet = 2Big blind) eller BB = Bib Blind? Varför ska vi definiera det? Står ju redan att det är NL, alltså big blind Problemet är att PokerOffice och PokerTracker räknar i Big Bets, oavsett om det är NL eller inte, varför det kan vara bra att vara übertydlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chippo Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Definiera BB.BB= Big Bet (Enligt PT är Big Bet = 2Big blind) eller BB = Bib Blind? Varför ska vi definiera det? Står ju redan att det är NL, alltså big blind Problemet är att PokerOffice och PokerTracker räknar i Big Bets, oavsett om det är NL eller inte, varför det kan vara bra att vara übertydlig. tack Myssion där fösvann frågetecknen!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Definiera BB.BB= Big Bet (Enligt PT är Big Bet = 2Big blind) eller BB = Bib Blind? Varför ska vi definiera det? Står ju redan att det är NL, alltså big blind Mest för att folk menar olika saker med BB, och läser man bara av PT så får man inte BB=big blinds. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Azaroth Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 på vad blir det 40k händer har jag PTBB på 8,97/100 på £1/2 så 10BB anser jag vara helt okej. Dock så är väl mindre bra på högre nivåer och tvärtom. sjukt bra resultat, själv har jag 5,47 PTBB/100 på 1-2 pund. ja minus då förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Problemet är att PokerOffice och PokerTracker räknar i Big Bets, oavsett om det är NL eller inte, varför det kan vara bra att vara übertydlig. Jag använder PokerOffice. I overview tabben står det BB/100 hands, är det alltså Big Bets? Ska man räkna om det till big blinds när man kör NL? t.e.x. om det står 10 BB/100 hands motsvarar det 20 bb/100 hands? eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 20 Februari , 2006 Rapport Share Postad 20 Februari , 2006 Dubbelmacka! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agorali2 Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 12BB/100 spelar runt 4-500händer/timme vilket ger ungefär 50BB/timme. spelar 0.20/0.40 NL shorthanded 4 turbo bord. antal händer: 85 000. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
listig Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 10,3 BB/100 på NL$25 i januari. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 t.e.x. om det står 10 BB/100 hands motsvarar det 20 bb/100 hands? Japp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts