Gå till innehåll

Bonussnack för vecka 3 postas här!


QoS

Recommended Posts

Vill någon förklara det här resonemanget för mig. Hela poängen med bonusen är ju för att locka nya spelare till sajten. Sajten har troligtvis själva gjort en konkurrentanalys och kollat upp hur deras bonus står sig om man jämför med andra, så de lär inte tänka "Åh, fan, den här bonusen är "för bra", vi tar bort den...". De är ju skitnöjda om deras bonus är bra, att den skapar stort intresse är ju hela grejen med bonusen... :?

 

Sidorna upptäcker ibland att vilkoren är för bra för spelarna, tex genom att det missbrukas och sjukt många spelare signar upp för bonusen.

Detta hände bla i början av November när Unibet hade en €200 för 400 VIP bonus. Den försvann efter bara några dagar trots det stod att den skulle gälla i 2 månader när infon först kom ut på deras hemsida. Liknande hände även i höstas på nån av de svenska Primaskinen, Nordicbet kanske?, minns inte exakt vilken det var.

 

Båda dessa sidor tog bort bonusarna för att dom backade för mycket helt enkelt. Tror du mig inte har jag kvar mailet där jag fick detta förklarat av någon på deras support.

 

Eller så har jag bara fått det hela om bakfoten...

Jovisst verkar det så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 411
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Step 4 - You must now Update your personal information. You will be prompted to fill out the Cashier form. You do not need to enter Credit Card or make a Deposit. The Cashier Registration form can be found under "My Account" at the top of the Party Poker.com lobby Screen. The form must be completely filled out in order to get your free $50.

 

 

 

vad menas? hur kommer man till cashier registration form?[/code]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidorna upptäcker ibland att vilkoren är för bra för spelarna, tex genom att det missbrukas och sjukt många spelare signar upp för bonusen.

Detta hände bla i början av November när Unibet hade en €200 för 400 VIP bonus. Den försvann efter bara några dagar trots det stod att den skulle gälla i 2 månader när infon först kom ut på deras hemsida. Liknande hände även i höstas på nån av de svenska Primaskinen, Nordicbet kanske?, minns inte exakt vilken det var.

 

Båda dessa sidor tog bort bonusarna för att dom backade för mycket helt enkelt. Tror du mig inte har jag kvar mailet där jag fick detta förklarat av någon på deras support.

 

Nej, jag tror dig.

 

Men grejen är väl att de tar bort bonusen när de upptäcker att för många signar sig och att det blir en förlustaffär för dem, och inte för att deras support får massa e-mail. De som ändrar i bonusreglerna är ju marknadsföringsavdelningen, och det är ju mer sannolikt att de utgår från deras faktiska marknadssiffror (alltså hur många kunder som har signat upp för bonusen), som de har tillgång till direkt, än att de utgår från hur många som mailar deras outsourcade support i Indien eller någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidorna upptäcker ibland att vilkoren är för bra för spelarna, tex genom att det missbrukas och sjukt många spelare signar upp för bonusen.

Detta hände bla i början av November när Unibet hade en €200 för 400 VIP bonus. Den försvann efter bara några dagar trots det stod att den skulle gälla i 2 månader när infon först kom ut på deras hemsida. Liknande hände även i höstas på nån av de svenska Primaskinen, Nordicbet kanske?, minns inte exakt vilken det var.

 

Båda dessa sidor tog bort bonusarna för att dom backade för mycket helt enkelt. Tror du mig inte har jag kvar mailet där jag fick detta förklarat av någon på deras support.

 

Nej, jag tror dig.

 

Men grejen är väl att de tar bort bonusen när de upptäcker att för många signar sig och att det blir en förlustaffär för dem, och inte för att deras support får massa e-mail. De som ändrar i bonusreglerna är ju marknadsföringsavdelningen, och det är ju mer sannolikt att de utgår från deras faktiska marknadssiffror (alltså hur många kunder som har signat upp för bonusen), som de har tillgång till direkt, än att de utgår från hur många som mailar deras outsourcade support i Indien eller någonstans.

 

Jag skulle vilja säga att dom just tar bort en bonus när en massa folk börjar maila. Annars hade inte metropolitanbonusen ändrats nu, utan det hade dröjt tills företaget börjat betala ut bonusarna innan dom skulle komma på att ändra erbjudandet. Supporten undrar väl varför dom får samma frågor hela tiden och ju mer folk frågar ju osäkrare blir dom, tillslut frågar dom marketing om det verkligen skall vara så här. Dom räknar lite på det och upptäcker att dom skrivit fel.

 

Det är min teori iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metropolitan sämre och sämre

 

Rules

The Bonus Amount will be added to your Bonus Account if you send an e-mail to support when you have fulfilled our requirements. To make it easy for you to follow, we have set the limits as follows: with a first deposit of $25 you have to play 250 contributed hands, $100 = 1,000 contributed hands,$200 = 2,000 contributed hands, $300 = 3,000 contributed hands, $400 = 4,000 contributed hands, $500 = 5,000 contributed hands, to release the bonus.

 

 

Är det förresten någon som listat ut vad kraven för en "contributed hand" är?

 

Antar att de menar 'contributed raked' eftersom jag får mycket fler händer som räknas på 0.5/1FL-SH än på 0.25/0.5FL-SH, men jag hittar ingen rake-tabell på deras sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit följande bonusar:

martinspoker

dreamlandpoker

metropolitan

 

nästa kommer blir pokerium. efter det funderar jag på vilken av följande som jag skall ta. vilka är värda? finns det bättre än de jag nämt? ni som har tagit nedanstående vilken gillade ni?

 

jag funderar på:

partypoker

empirepoker

eurobet

betfred

 

jag spelar 1/2 FL. är det någon som har några förslag?

 

Jag har inte tagit mer än tre bonusar så jag vet inte så mycket om dem.

Men både party och betfred har jag fixat och dom tyckte jag var lätta.

 

Är dreamland och martinspoker lätta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit följande bonusar:

martinspoker

dreamlandpoker

metropolitan

 

nästa kommer blir pokerium. efter det funderar jag på vilken av följande som jag skall ta. vilka är värda? finns det bättre än de jag nämt? ni som har tagit nedanstående vilken gillade ni?

 

jag funderar på:

partypoker

empirepoker

eurobet

betfred

 

jag spelar 1/2 FL. är det någon som har några förslag?

 

Jag har inte tagit mer än tre bonusar så jag vet inte så mycket om dem.

Men både party och betfred har jag fixat och dom tyckte jag var lätta. Multipoker är väl rätt trevligt för FL lirare ifall du gillade empire.

 

Är dreamland och martinspoker lätta?

 

Martinspoker är lätt, men det är väldigt dålig action på FL 1/2, spela NL där istället, dreamland bonus finns inte längre tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Är det någon som har prövat denna bonusen och kan svara på hur mkt man ska spela för att lossa den? Det står inget om det på deras sida, vad jag kan se ivartfall. Tacksam för hjälp

 

http://fullcontactpoker.com/promotions/deposit-bonus.php

First Time Deposit Bonus

Open a real money account with Full Contact Poker and you will receive a 50% first time deposit bonus up to $200

 

//mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Är det någon som har prövat denna bonusen och kan svara på hur mkt man ska spela för att lossa den? Det står inget om det på deras sida, vad jag kan se ivartfall. Tacksam för hjälp

 

http://fullcontactpoker.com/promotions/deposit-bonus.php

First Time Deposit Bonus

Open a real money account with Full Contact Poker and you will receive a 50% first time deposit bonus up to $200

 

//mike

Man får FCP poäng när man spelar.

Ten FCP Points for every dollar of rake that you contribute.

 

Jag har mejlat och frågat hur många FCP man behöver för att få $200-bonusen. Så nu har jag alltså mejlat. Återkommer med svar om jag får något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidorna upptäcker ibland att vilkoren är för bra för spelarna, tex genom att det missbrukas och sjukt många spelare signar upp för bonusen.

Detta hände bla i början av November när Unibet hade en €200 för 400 VIP bonus. Den försvann efter bara några dagar trots det stod att den skulle gälla i 2 månader när infon först kom ut på deras hemsida. Liknande hände även i höstas på nån av de svenska Primaskinen, Nordicbet kanske?, minns inte exakt vilken det var.

 

Båda dessa sidor tog bort bonusarna för att dom backade för mycket helt enkelt. Tror du mig inte har jag kvar mailet där jag fick detta förklarat av någon på deras support.

 

Nej, jag tror dig.

 

Men grejen är väl att de tar bort bonusen när de upptäcker att för många signar sig och att det blir en förlustaffär för dem, och inte för att deras support får massa e-mail. De som ändrar i bonusreglerna är ju marknadsföringsavdelningen, och det är ju mer sannolikt att de utgår från deras faktiska marknadssiffror (alltså hur många kunder som har signat upp för bonusen), som de har tillgång till direkt, än att de utgår från hur många som mailar deras outsourcade support i Indien eller någonstans.

 

Eh jag tror du har väldigt fel. Eller jag vet. Är väl absolut ingen sida i värden som tänder varningsklockor för att folk signar upp på sidan och använder en bonuskod som finns där? Varför skulle det väcka varningsklockor?

 

"Hjälp, vi får jättemånga som signar på vår sida! Vad ska vi ta oss till! Det måste vara våran sjuka bonus!"

 

Nej, jag tror reaktionen är att dom anser sig lyckats. När sedan alla mailar och frågar om bonusen inser dom att det endast är pga bonusen dom signar, DÅ inser dom.

 

Förstår inte ditt argument riktigt. Att folk använder en bonuskod som finns på deras hemsida kan väl aldrig väcka varningsklocka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet.

 

Nej, det är inte själva användandet av bonusen som är en varningsklocka. Men varför skulle mailandet till supporten vara det? De vill ju att bonusen ska locka kunder. Det är vi nog alla överens om. Det var inte jag som sa att ett stort användande av bonusen var dåligt för företaget, det var knocke som sa det. Dock förstod jag hans resonemang när han förklarade (se nedan). Min poäng var att det isåfall har att göra med andra faktorer än själva mailandet till supporten.

 

Jag antar att vi kan vara överens om en sak till: Enda anledningen till att en sajt drar in/förändrar en attraktiv bonus är för att de inser att den kommer att vara en förlustaffär för dem. Själva tanken med bonusarna är ju att kunderna ska erbjudas en ersättning för att spela på just deras sajt, i förhoppning om att kunderna ska fortsätta att spela på denna sajt i framtiden. En kortsiktig eftergift för en långsiktig vinst med andra ord. Detta innebär ju dock att de måste ha råd att ta den kortsiktiga förlust bonusen innebär. De har alltså med största sannolikhet gjort en kalkyl på hur mycket bonusen får kosta dem för att de ska klara av att betala ut den. Bonusen är alltså gynnsam för företaget så länge inte för många signar upp samtidigt, då måste sajten dra i nödbromsen utnyttjar den på en gång, då riskerar man att stå utan likvida medel för att betala ut bonuspengarna. Det som är intressant för företaget är rena siffror, i form av beräknat plus och minus, på kort respektive lång sikt. Inte hur många som mäjlar supporten.

 

En annan viktig sak är att internkommunikationen är oftast väldigt undermålig i många organisationer, i synnerhet om man outsourcar delar av verksamheten (vilket jag inte vet om de gör i detta fallet, men det är väldigt vanligt när det gäller just support). Alltså är det inte säker att supporten delar ut rätt information alltid (min fru har jobbat på kundtjänst och blir ständigt överraskad av vilka totalt snurriga uppgifter/löften har fått av annan supportpersonal, eller butikspersonal), och det är inte säkert att kommunikationen mellan supportavdelningen och marknadsföringsavdelningen är så bra heller.

På det jag har förstått av denna bonustråd så har det hela tiden stått 'contributed hands' på sajten, men att de som har mäjlat har fått svaret 'dealt hands'. Detta leder alltså till möjligheten att villkoren egentligen inte har förändrats alls, utan bara att vissa kunder har fått fel information. Vad göra nu? Jo, då ser man till att nya kunder får det korrekta erbjudandet, men att de gamla kunderna får behålla det förra, bättre, erbjudandet, för att sajten har dabbat sig. Det är ett annat tänkbart scenario.

 

När sedan alla mailar och frågar om bonusen inser dom att det endast är pga bonusen dom signar, DÅ inser dom.

 

Alltså vad är det dom inser? Att bonusen funkade precis som det var tänkt, att locka kunder till sajten? Jag är inte med på exakt vad det är som de inser här, som är dåligt för dem, som har med själva mailandet att göra? Menar du att mailandet till supporten "avslöjar" att kunderna bara är ute efter bonusen, och tänker lämna sajten sedan? På vilket sätt då? Samtliga kunder som signar upp på sidan, och som ju automatiskt får erbjudandet, är väl intresserade av villkoren, oavsett om de tänker sjappa direkt, eller om de tänker stanna för alltid. Ju fler kunder som bonusen lockar, bonushoror eller inte, desto fler kommer också att stanna kvar och skapa en långsiktig vinst för företaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja säga att dom just tar bort en bonus när en massa folk börjar maila. Annars hade inte metropolitanbonusen ändrats nu, utan det hade dröjt tills företaget börjat betala ut bonusarna innan dom skulle komma på att ändra erbjudandet. Supporten undrar väl varför dom får samma frågor hela tiden och ju mer folk frågar ju osäkrare blir dom, tillslut frågar dom marketing om det verkligen skall vara så här. Dom räknar lite på det och upptäcker att dom skrivit fel.

 

Det är min teori iaf.

 

Jag tror att företaget har så pass bra framförhållning att de har koll på sin ekonomiska status innan det är dags för utbetalning. Som jag skrev i ovanstående inlägg så har de med största sannolikhet en kalkyl på hur många nya signups deras likviditet klarar av redan innan de lanserar den. Detta är inget som en seriös företag "räknar lite på" i efterhand, och definitivt inte med supportens vittnesmål som grund, de vill ha siffror att utgå ifrån. Om de väntar tills det är dags för utbetalning innan de vet om bonusen var en bra eller dålig idé (alltså om de inte klarade av att betala ut allt), så missade de nog något under sin utbildning. Att de nu sitter och tänker "hehe, ja det var ju tur att supportpersonalen kontaktade oss angående detta, annars hade det ju kunnat gå illa..." är rättså osannolikt.

 

Sedan har väl vissa påpekat att det stod 'contributed hands' från början i villkoren. Då har de ju inte skrivit fel, då är det supporten som har gjort fel, och själva villkoren har alltså aldrig ändrats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att mailandet till supporten "avslöjar" att kunderna bara är ute efter bonusen, och tänker lämna sajten sedan? På vilket sätt då?

Ja det skulle jag iaf vilja påstå. Eftersom en normal kund till nybörjare kanske inte bryr sig exakt om hur villkoren är utan bara tänker på bonusen.

 

Ju mer folk frågar, ju mer börjar dom tänka. Det tycker jag är rätt givet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att företaget har så pass bra framförhållning att de har koll på sin ekonomiska status innan det är dags för utbetalning. Som jag skrev i ovanstående inlägg så har de med största sannolikhet en kalkyl på hur många nya signups deras likviditet klarar av redan innan de lanserar den.

Jag tror inte dom hade någon kalkyl på bonusen och ingen koll alls på vad det skulle kosta dom. Eller så hade dom det, men dom hade skrivit fel på sidan, men eftersom den har ändrats två gånger nu så tror jag knappast dom hade räknat på det. Vid uppöppnande av en site så är man nog ganska intresserad av vilken feedback som kommer in till siten. "Oj, alla mail vi fått in har handlat om bonusen, konstigt"

 

Sedan har väl vissa påpekat att det stod 'contributed hands' från början i villkoren. Då har de ju inte skrivit fel, då är det supporten som har gjort fel, och själva villkoren har alltså aldrig ändrats.

Jag tog screen på villkoren från början och har dom sparade. Där står inget om contributed hands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, orkar inte svara på varenda punkt och tror inte det behövs. Jag vet inte hur insatt du är i bonusjagande, men i stort sett finns det fem olika sorters bonusar:

 

1. Dålig deal, men tydliga krav = Få gör den.

 

2. Dålig deal och otydliga krav = Ingen gör den.

 

3. Bra deal, tydliga krav = Alla gör den och är nöjda och glada

 

4. Bra deal, otydliga krav = Folk mailar för att bekräfta kraven. Sedan gör dom den.

 

5. Otroligt bra deal, otydliga/tydliga krav = Folk tror inte att det kan vara sant och hör med supporten för att få det bekräftat. Man har läst om den på forum och har ingen egentlig koll, men har hört ryktet. Kraven kan vara tydliga eller otydliga. Folk orkar inte forska vidare på egen hand utan mailar supporten. Supporten frågar ansvariga för bonusen om kraven verkligen står rätt eftersom dom fått så otroligt många mail om en bonus som egentligen är ganska lätt att förstå. Bonusansvarig inser sitt misstag och ändrar.

 

Alltså vad är det dom inser?

 

Dom inser, som extremt liten pokersajt, att dom inte kommer ha råd att ha kvar bonusen om du vill gå plus så dom tar bort den. Ganska enkelt.

 

Detta kunde undvikits genom att folk bara skrev om det på forum, spelade, var glad om bonusen kom och skrev på samma forum om hur det hade gått.

 

Sedan tror jag inte alls ALLA sidor gör en kalkyl på vad de förväntas tjäna/förlora på en bonus. Alla stora sidor gör det säkert, men långt ifrån alla. Vissa bonusar är helt enkelt kassa för ägarna oavsett hur mycket PR det ger långsiktigt osv.

 

Det som är intressant för företaget är rena siffror, i form av beräknat plus och minus, på kort respektive lång sikt. Inte hur många som mäjlar supporten.

 

Ja såklart. Men hur tusan får dom in minus-siffror på en bonus INNAN folk fått ut den? Det är ju när folk får bonusen och pyser som dom inser sitt misstag. Grejen är att mailen som dom får in kommer långt före siffrorna. Även om du vägrar tro att 100-tals mail på en dag om precis samma sak ger varningsflaggor så är det ganska onödigt ändå, eftersom det finns forum där folk skrivit om hur det gått. Inte bara här utan på andra ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid har man på sig med partys bonusar?

Har för mig att det bara brukar vara 7 dagar. Stämmer det? Fick 25TO100 nyss. men har dåligt med tid i helgen, så jag tänkte vänta lite om man bara har 7 dagar på sig så man får nästa helg på sig.

 

Du måste sätta in innan den 27:e och därefter har du 7 dagar på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...