Rockbullen Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 Players: fiskaren0 (EUR 78,90 in seat 1) Rockbullis (EUR 122,00 in seat 2) zoreander (EUR 66,90 in seat 3) Fionn (EUR 94,60 in seat 4) Firearm (EUR 199,90 in seat 5) bosse34 (EUR 85,65 in seat 6) zoniboy (EUR 41,00 in seat 7) Smitty1112 (EUR 66,20 in seat 8) Dealer: Fionn Small Blind: Firearm (0,50) Big Blind: bosse34 (1,00) Blind out of turn: zoniboy (1,00) Rockbullis was dealt: As - Qs zoniboy Check Smitty1112 Fold fiskaren0 Call (1,00) Rockbullis Raise (3,25) zoreander Fold Fionn Fold Firearm Fold bosse34 Fold zoniboy Fold fiskaren0 Call (2,25) Flop 6h - Ks - Jc fiskaren0 Check Rockbullis Bet (4,00) <- CB'ar lite vackert! fiskaren0 Call (4,00) <- Aj då.. Turn 6h - Ks - Jc - Tc <-- WOHO! fiskaren0 Check Rockbullis Bet (5,00) fiskaren0 Raise (10,00) Rockbullis Call (5,00) <-- sloswpela (trots parres artikel) River 6h - Ks - Jc - Tc - Js <--- fan fiskaren0 All-In (61,65) <-- what the hell Rockbullis ?? Vad säger ni? Har inga reads då jag multitablar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 Tror du han skulle ställa in direkt med kåken där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 Instasyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 Syn, har han kåken får du betala av, men jag tycker att du bör trycka på mer på turn, om han har ett set så kommer han troligtvis inte lägga, och du kan nog få en hel del action från två par också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rockbullen Postad 17 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 Hmm frågan är ju vad han miniraisar mig med på turn, ett set eller ett tvåpar låter väl rimligt? Då är rivern sämsta tänkbara kort, "hehe jag ställe in så det ser ut som en bluff så får jag maximal utdelning" kändes det som tanken bakom hans move var.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Clemens Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 edit: läste fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nicke.g8 Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 Har råkat ut för situationen en gång och då tryckte jag in allt på turner och fick svar. Bordet parade sig och spelaren fick kåk. Men som sagt chansen att han skulle få kåk var ju bara 1 på 5. Möjligen har spelaren typ JT kanske ; KJ.. slowspela tvåpar? att han har köpt till nötstege också med hålstegsdrag.. nee.. ; jag tror han fick ett tvåpar på turner.. hmm.. fast man vet ju inte; men du skulle satsat med på turner ialf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Totte Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 Efter check-syn på flop och check-raise på turn lär han ju betala av även om du reraisar honom på turn. Hans spel indikerar iofs ngt i stil med AJ, men KcQc, 66, TT, JJ, JTs är också möjliga händer. (Tyvärr) given syn på river för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 Min gissning skulle falla åp 2par... jag skulle blixtsynat.. eller nej förresten, efter lite betänketid synat =) hade dock höjt mer rejält på turn, men i detta läget synat. vem tog den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 men jalla med resultatet då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Notbadatall Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 Att inte raisa turnen tillbaka där känns nästan kriminellt med det brädet. Du kan lätt få in mer slantar i potten där på turnen, iofs så riskerar du att han är drawing dead och foldar och hade tryckt en stor bet på rivern men den risken får du ta, stegen med det brädet är ingen slowplay enligt mitt tycke då han oftast har en hand där att betala av dig med. Kom och tänka på om du hade haft färg istället med A i topp och inte reraisat på turnen där och han har en lägre färg, så kommer 4:de i färgen på rivern och man kan inte få betalt längre, nä reraise tillbaka om än en liten men ge honom chansen att stoppa in smeten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts