Gå till innehåll

PLO - Mucka floppad triss?


Sven

Recommended Posts

Hoppas den här handen är intressantare än den jag postade tidigare. Jag fick inte tag på handhistoryn så det får bli ur minnet.

 

Pokerstars 0.25/0.5 PLO

Nio runt bordet.

Stackar: både jag och fi har ca $80.

 

Preflop: Tilldelas A K J T ss på utg+1 och limpar in. Ingen höjning. 7 pers ser floppen.

 

Flop: K K 2

 

Jag checkar (!). Förmodligen ett stort misstag. Det finns en tanke bakom även om den inte är särkilt bra kanske. Eftersom jag inte har en kåk så vill jag hålla potten så liten som möjlig. En person i mitten bettar pot ca $4. Alla andra lägger sig. Han är en bra spelare som bettar väldigt hårt och vinner många stora potter. Händerna som slår mig är K2 eller 22xx. Å andra sidan så har jag många bra sidokort att fylla upp med. 6 outs ger > 24 % chans att fylla upp om jag ligger efter. Jag synar

 

Turn: (K K 2) 2

Sämsta möjliga kortet. Alla andra kort kunde jag ju semibluffat på.

Jag checkar

Fi bettar pott ca $12

Nu är jag övertygad att jag ligger efter och muckar handen.

 

Är det fel att checka på floppen?

Är det värt en syn på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken position hade fi? Hur pass lös var han preflop? Hur var din table image (hade du foldat postflop mycket?

 

Tvåan minskar ju risken att han har K2 eller 22. Det kan inte vara så att han helt enkelt anade svaghet och själv betade sin nakna kung?

 

Jag skulle tro att du slår de flesta händer han betar i det läget, och delar med andra (AKxx). Om han betade en naken kung på floppen så har ju tvåan i alla fall inte gett honom kåken.

 

Själv hade jag check-raisat den floppen, får jag omslag är det dags att omvärdera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inputen. Jag kände efteråt att jag borde spelat den annorlunda.

 

Vilken position hade fi? Hur pass lös var han preflop? Hur var din table image (hade du foldat postflop mycket?

 

Tvåan minskar ju risken att han har K2 eller 22. Det kan inte vara så att han helt enkelt anade svaghet och själv betade sin nakna kung?

 

Jag skulle tro att du slår de flesta händer han betar i det läget, och delar med andra (AKxx). Om han betade en naken kung på floppen så har ju tvåan i alla fall inte gett honom kåken.

 

Själv hade jag check-raisat den floppen, får jag omslag är det dags att omvärdera...

 

Fi var i mittenposition. Ganska löst på bordet emellanåt. Som sagt så såg 7 pers floppen. Inte helt omöjligt att att han satt på nån AKT2 eller andra kombinationer. Jag hade foldat mycket post flopp så det an mycket väl vara så att han tog en stab på potten med sannolikheten att jag skulle lägga mg.

 

Check raise på floppen är definitivt ett alternativ men mot den här killen så är jag ganska säker på att jag skulle få omslag. Vi har ju relativt djupa stackar så åtminstone en syn borde jag nog köra på turn.

 

Om det är en bra spelare har han i princip aldrig 22xx eller K2xx. Banka på du, både på flopp och turn.

 

Btw, varför är 2:an på turn ett sådant bedrövligt kort? Det hjälper ju bara 22 och den handen låg du ju redan efter på floppen...

 

Några händer senare så fick han fyrtal i tvåor med två på handen... men det kan ha varit i BB minns faktiskt inte.

 

2:an är ju ett bedrövligt kort eftersom han med all säkerhet vet att jag inte har den på handen eftersom jag inte checkraisade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Jag skulle ganska ofta höjt lite för att bygga potten med en sån där monsterstarthand, Ibland skulle jag limpa UTG+1 för att checkraisa / check-syna beroende på stackdjup , antal spelare och såna saker.

 

Flop: 7 pers till floppen (!) Jag antar att "alla" är Loose Passive. Två händer slår dig, 222 och KKK22, du kan inte utesluta nån av dom om du spelar mot typiska 0.25/.50 omaha spelare. och du har en del outs mot en sådan hand. checka med intentionen att raisa max om någon bettar på floppen eller betta ut själv är mitt förslag. Mot en "bra" spelare däremot så är en hand som innehåller 22 inte så troligt och KKK22 är inte heller så troligt så jag skulle förmodligen höjt.

 

Turn: Ett bra kort. Få in så mycket pengar du kan. Helt sjukt dålig fold

Beroende på motståndaren så skulle jag höjt, bettat ut själv eller bara synat hans bet. En fold är typ alltid fel.

 

 

 

Alla andra kort kunde jag ju semibluffat på.

 

 

Låter inte som en bra idé tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn: Ett bra kort. Få in så mycket pengar du kan. Helt sjukt dålig fold

Beroende på motståndaren så skulle jag höjt, bettat ut själv eller bara synat hans bet. En fold är typ alltid fel.

 

Alla andra kort kunde jag ju semibluffat på.

 

 

Låter inte som en bra idé tycker jag.

 

Jag har insett att folda det var nog det värsta alternativen. Det finns ingen chans att få ut honom genom att höja. Finns det då nån anledningen att höja?

 

Om *edit* river */edit* kommer typ 5 dvs jag sätter inte kåken. Hur ska den spelas då? Potten skulle vara ca $36 med 40 kvar att betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En höjning kan fungera som ett valuebet om han inte har ACE som kicker till KKK. Det beror på hur pass bra spelare han är också., vilken handdistro. man kan sätta han på osv. Jag orkar inte räkna på men kan du få in en stor del av din stack på turn så är det ofta en bra idé att göra så för att slippa spela ur position på river. Det beror förstås på hur bluffig han är också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju inte bara supertight, utan även superweak, men...

 

a) Jag hade höjt preflop.

b) Jag hade själv betat på floppen, alternativt checkraisat

c) Jag hade definitivt checkraisat på turn

d) Jag hade synat alla betar på river (förutsatt att jag inte fått kåk)

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...