Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur hade ni gjordt, fold eller call?

Texas Hold'em $0.50-$1 NL (real money), hand #1,719,326,019

Table New York, 16 Jan 2006 7:51 PM ET

Seat 1: Ashtree ($37.00 in chips)

Seat 2: jeffsbooks ($78.75 in chips)

Seat 3: azz11 ($47.90 in chips)

Seat 4: -sparks- ($109.55 in chips)

Seat 5: SmartPic1 ($42.80 in chips)

Seat 6: achoi4 ($34.30 in chips)

Seat 7: VictryIsMine ($10.30 in chips)

Seat 8: Blue_SWE [ 4S,4C ] ($49.55 in chips)

Seat 9: Robart83 ($62.55 in chips)

Seat 10: JimmyAces ($35.50 in chips)

ANTES/BLINDS

-sparks- posts blind ($0.25), SmartPic1 posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

achoi4 calls $0.50, VictryIsMine folds, Blue_SWE calls $0.50, Robart83 folds, JimmyAces folds, Ashtree folds, jeffsbooks folds, azz11 bets $2, -sparks- folds, SmartPic1 calls $1.50, achoi4 calls $1.50, Blue_SWE calls $1.50.

FLOP [board cards AC,9H,4D ]

SmartPic1 checks, achoi4 checks, Blue_SWE checks, azz11 bets $2, SmartPic1 calls $2, achoi4 calls $2, Blue_SWE calls $2.

TURN [board cards AC,9H,4D,7C ]

SmartPic1 checks, achoi4 checks, Blue_SWE bets $3.50, azz11 folds, SmartPic1 calls $3.50, achoi4 folds.

RIVER [board cards AC,9H,4D,7C,KC ]

SmartPic1 checks, Blue_SWE bets $5, SmartPic1 bets $35, Blue_SWE calls $30.

Jag hitta de en syn här , men var det rätt?

Rätts svar kommer senare.

Postad

med 1/2 inköp och floppat set finns det inte mycket att göra. Kan du sätta nån på runner-runner färgen folda, annars tycker jag du borde höja flopp och beta mer på turn för att försöka få in degen på turn när du är så pass short. Samt inte ge nån ett billigt drag till river.

EDIT: tycker folk slowplayar på tok för mycket.. full fart bara, man får betalt ändå :D

Postad
Jag hitta de en syn här , men var det rätt?

Rätts svar kommer senare.

jag hade i ditt läge varit skraj för färgen, men du skulle kanske försökt slippa den genom feta bets framförallt på flop, men även på turn...på river vetefan.

jo all in... 8-)

rätt?

Postad

Herrejösses vad du slaktar handen.

1) Slå om redan på floppen. Denna flop kan ha träffat en radda motståndare som hänger med. Efter att Fi betar ut och får tre syner ligger det 14 i potten - höj till MINST 10 dollar, gärna mer, till typ 15.

2) Få in degen, eller det mesta av den, senast på turn.

Skyll dig själv om du torskar, du spelar handen som en tomte. Du måste höja redan på floppen, vad fan är det för mesbet du gör på turn egentligen? Beta runt pott.

Postad

Floppar man ett lågt set med så många i potten och med A på brädan är det bara att ta kommandot. Man får nästan action tillbaka. Jag har mycket bra erfarenheter från floppade set vs A i flervägspot.

Exempelvis spelade jag en hand igår (22) där UTG höjde 3*BB och alla fem övriga spelare inklusive jag själv synade. Floppen kom 2A8. Det var bara att panga på och visst fick jag motstånd av UTG som hade A9 och träffade tvåpar på turn.

Floppat set med A på brädan är en av de mest angenäma situationer du kan hamna i!

Postad

Ingen rekar fold så jag antar att det bara kan sluta på ett sätt hur man än spelar handen.

SHOWDOWN

SmartPic1 shows [ AD,AS ]

Blue_SWE mucks cards [ 4S,4C ]

SmartPic1 wins $92.25.

Torsk, alltså. :cry: