Gå till innehåll

FLT - SH, KQs i SB mot två limpare


chlu

Recommended Posts

Jag höjer alltid den där handen i sb. Mot två limpare höjer jag K10s+, KJo+ Axs+ A10o+. Par i sjuor eller högre (ibland synar jag bara med sjuor). Händer som 10Qs och JQs höjer jag också.

 

Med fler än två limpare kan jag ibland (men inte ofta) höja med diverse suited conectors. J9s brukar jag då även höja med ibland. Samt lägre PP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer alltid den där handen i sb. Mot två limpare höjer jag K10s+, KJo+ Axs+ A10o+. Par i sjuor eller högre (ibland synar jag bara med sjuor). Händer som 10Qs och JQs höjer jag också.

 

Jag skulle aldrig få för mig att höja Axs här. Vill nog ha A8s+ iaf. 88 och QTs är antagligen precis på gränsen på mina bord, så jag höjer dem. When in doubt, raise.

 

KQs har ett så enormt equityövertag mot typiska motståndare att du bara måste höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag skulle aldrig få för mig att höja Axs här. Vill nog ha A8s+ iaf. 88 och QTs är antagligen precis på gränsen på mina bord, så jag höjer dem. When in doubt, raise.

 

Kanske är det här en läcka i mitt spel, men det känns som man kan höja med sämre än A8s+ här med tanke på att man har goda implicerade odds.. Fast ju mer jag tänker på det tror jag nästan du har rätt.. hmm. Vad säger du om det var tre limpare då? Skulle du höja Axs då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har ju inte sagt någonting om vart limparna har limpat. Är rätt stor skillnad om UTG och UTG+1 limpar än om CO samt knappen limpar.

 

Men höj liberalt, eventuellt ska man tänka lite på metaeffekter med tunna händer. Alltså om du höjer en hand som ligger nära i värde med syn (eller vik) så kan du börja fundera kring i vilken utsträckning den här höjningen kommer påverka dina motståndares bild av dig och på vilket sätt den bilden ändrar spel (exempelvis kanske de börjar respektera dina postfloppbet mindre om du höjer mycket pre, vilket kan vara bra och dåligt). Om inte annat så är det bra att tänka på som övning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag skulle aldrig få för mig att höja Axs här. Vill nog ha A8s+ iaf. 88 och QTs är antagligen precis på gränsen på mina bord, så jag höjer dem. When in doubt, raise.

 

Kanske är det här en läcka i mitt spel, men det känns som man kan höja med sämre än A8s+ här med tanke på att man har goda implicerade odds.. Fast ju mer jag tänker på det tror jag nästan du har rätt.. hmm. Vad säger du om det var tre limpare då? Skulle du höja Axs då?

 

Nej. JTs är en mycket starkare hand än A6s mot ett stort fält. Primärt är det färgen/stegen som är värdet, inte paren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. JTs är en mycket starkare hand än A6s mot ett stort fält. Primärt är det färgen/stegen som är värdet, inte paren.

Det där uttalandet gör mig ordentligt tveksam, särskilt när det bara är två limpare och en mörk som utgör motståndet, par och tvåpar kommer vinna en jäkla massa av de potterna. Känner mig tämeligen säker på JTs:s förmåga att floppa två stycken stora par i den situationen är vad som gör den starkare än A6s snarare än stegkapaciteten (som visserligen genererar ett gäng vinnande par i form av drag som klonkar in TP, tvåpar, mm).

 

Är också rätt säker på att det är väldigt parameterberoende hur mycket/ om JTs är starkare än A6s mot ett stort fält. Se alla gamla diskussioner mellan Abdul, Izmet, Carson och Sklansky.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...