Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har följande info som jag tror stämmer:

Jag har outs som motsvara 19% chans att träffa och potten är 1000.

Om en spelare betar 200 har jag ju bra odds för att syna, jag behöver ju 5 ggr pengarna för att det ska löna sig.

Om jag har 40% chans att träffa hur mycket kan jag syna i en pot på 1000 plus en bet på 1200 som ovan då?

Om jag har 9% ?

Postad

Det beror på en hel del.

Jag antar att du menar att en snubbe har betat 1200 in i en 1000 kronors pott och att en till betar efteråt, eftersom du frågar hur mycket du kan syna.

(annars är det bara att syna de 1200 som är det enda du kan syna om ingen betar mellan eftersom du sjjälvklart inte synar en del av 1200-betarens bet

8-) - där har du odds).

Till ovanstående.

Om en har betat 1200 kronor i en 1000 kronorspott och någon raisar efteråt måste du för det första ha en förbannat trevlig hand om du kan veta att du har 40 procent för vinst. Dessutom är det relevant hur mycket första betarn har kvar och hur mycket du har kvar då han kan reraisa en syn som förstör oddsen för dig (om ni är väldigt djupa).

Det kan också vara så att betare 1, kan ge dig odds att syna om han också synar mellanraisarens bet fastän du inte skulle ha odds att syna andrabetarens bet.

snurrigt ?

Förmodligen missuppfattade jag hela frågeställningen men sånt är livet.

Postad
Det beror på en hel del.

Jag antar att du menar att en snubbe har betat 1200 in i en 1000 kronors pott och att en till betar efteråt, eftersom du frågar hur mycket du kan syna.

(annars är det bara att syna de 1200 som är det enda du kan syna om ingen betar mellan eftersom du sjjälvklart inte synar en del av 1200-betarens bet

8-) - där har du odds).

Till ovanstående.

Om en har betat 1200 kronor i en 1000 kronorspott och någon raisar efteråt måste du för det första ha en förbannat trevlig hand om du kan veta att du har 40 procent för vinst. Dessutom är det relevant hur mycket första betarn har kvar och hur mycket du har kvar då han kan reraisa en syn som förstör oddsen för dig (om ni är väldigt djupa).

Det kan också vara så att betare 1, kan ge dig odds att syna om han också synar mellanraisarens bet fastän du inte skulle ha odds att syna andrabetarens bet.

snurrigt ?

Förmodligen missuppfattade jag hela frågeställningen men sånt är livet.

Mjae menar att vi är två spelare kvar. Potten är 1000 och han betar 200. Hur ska jag räkna beroende på min procentuella chans ?
Postad

Jadu, om någon bettar 200 i en pot som är på 1000, finns det ju 1200 i den och du ska syna med 200, dvs 1/6. Alltså måste du ha 16.67% chans att träffa (om vi förutsätter att det inte blir mer pengar i potten efter nästa kort) om spelet i långa loppet ska bli +-0. Dock kan du alltid räkna in hur mycket mer du får betalt om du nu skulle träffa......

Sen försvinner ju lite i rake också så... ;)

Postad
Jadu, om någon bettar 200 i en pot som är på 1000, finns det ju 1200 i den och du ska syna med 200, dvs 1/6. Alltså måste du ha 16.67% chans att träffa (om vi förutsätter att det inte blir mer pengar i potten efter nästa kort) om spelet i långa loppet ska bli +-0.

Ditt pottodds i exemplet är 1/7, inte 1/6. Du måste räkna med din syn i vinstpotten för att det ska bli rätt.

Postad
Jadu, om någon bettar 200 i en pot som är på 1000, finns det ju 1200 i den och du ska syna med 200, dvs 1/6. Alltså måste du ha 16.67% chans att träffa (om vi förutsätter att det inte blir mer pengar i potten efter nästa kort) om spelet i långa loppet ska bli +-0.

Ditt pottodds i exemplet är 1/7, inte 1/6. Du måste räkna med din syn i vinstpotten för att det ska bli rätt.

Jag är trött *skratt* Skyller på det, eller är jag bara jävligt korkad, men klart du har rätt =)

Ligger där 500 och du ska syna med 500 så blir det ju såklart 1/2 och inte 1/1 :P

Postad
Ligger där 500 och du ska syna med 500 så blir det ju såklart 1/2 och inte 1/1 :P

Mycket bra exempel.

Förvirring uppstår ibland pga det engelska sättet att ange oddsen. De skulle ha sagt att du får 6 mot 1 i ditt exempel ovan.