Wish Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Hej. Jag undrar vad pokerföretagen har för rättigheter. Om vi säger t.ex. att man skulle gå ihop 2 pers och spela tillsammans, tjäna en fin summa och t.ex. partypoker märker det. Vad händer? Varning? Fryst konto? Fryst konto men man får ta ut sina innestående pengar? Domstol? När man fått ut pengarna, har man då något att vara rädd för? Kan man vara lugn och inte känna rädsla för ett 60 000 kr skult efter nått år? Nu är det inte detta jag håller på med, utan något helt annat, men detta var ett exempel för att få veta vad de har för rättigheter. Och om dom brukar utnyttja sina rättigheter. Och t.ex. om man skulle hitta en bugg i deras system, t.ex. att man tjänar en dollar för varje sit and go man registrerar sig i och avanmäler sig. I detta fall är det deras fel, har dem då några juridiska rättigheter, eller om man missbrukar bonusar? Jag skulle gärna uppskatta svar, även om min fråga kanske är otydlig. Tack på förhand /Johan Citera
Klyka Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Först svar på din fråga: De har alla rättigheter att frysa ditt konto, banna dig, och troligtvis även vägra utbetalning av dina pengar. Dessutom kan de ofta göra det enligt egen policy även om de inte har någon formell rätt att göra så, då de ofta befinner sig utom räckhåll för de juridiska system som du har tillgång till. Dessutom är en del sådana saker som du direkt och indirekt kan tänka syfta till rena brott (bedrägeri), och alla typer av fusk och brott mot deras regler är avtalsbrott (dvs inte kriminellt, men ändå brott mot lagen). För avtalsbrott kan du stämmas ända in på bara kroppen. Plus en sak till: Den moraliska aspekten. Jag tror att jag talar för alla när jag säger att vi inte har något till övers för myglare som du. Citera
NeoSlayer Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Plus en sak till: Den moraliska aspekten. Jag tror att jag talar för alla när jag säger att vi inte har något till övers för myglare som du. Dito!! Citera
Wish Postad 15 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2006 Tack för ditt svar! Problemet är att jag inte vet om det jag håller på med är olagligt. Vi kan ta ett liknande exempel till det jag gör, om jag spelar på sportsbetting, och jag märker att något med oddsen är fel, och extremt fördelaktiga för mig, men jag är medveten om att det är ett MISSTAG av spelföretaget. Om jag då spelar på det, och hitta sånna fel hela tiden, är det olagligt? och kan dom då när dom kommer på det göra annat än att frysa mitt konto och ta pengarna som ligger där? Citera
Klyka Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Svårt att avgöra om du inte berättar vad det handlar om. Låter dock skumt.. TILLÄGG: om jag spelar på sportsbetting, och jag märker att något med oddsen är fel, och extremt fördelaktiga för mig, men jag är medveten om att det är ett MISSTAG av spelföretaget. Det exemplet är ju precis vad alla professionella sports gamblers håller på med. Inget fel med det. Värre är det med ditt SnG-exempel. Tyvärr kan varken jag eller nån annan rättfärdiga din verksamhet utan att veta vad det är du gör för något. Citera
Constantinos Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Tack för ditt svar! Problemet är att jag inte vet om det jag håller på med är olagligt. Vi kan ta ett liknande exempel till det jag gör, om jag spelar på sportsbetting, och jag märker att något med oddsen är fel, och extremt fördelaktiga för mig, men jag är medveten om att det är ett MISSTAG av spelföretaget. Om jag då spelar på det, och hitta sånna fel hela tiden, är det olagligt? och kan dom då när dom kommer på det göra annat än att frysa mitt konto och ta pengarna som ligger där? Det händer ibland att företag lägger fel odds på sina matcher, men det är väldigt sällan. Företagen har rätt att makulera insatser när ett sådant fall har skett. Dom har ingen anledning att stänga av ditt konto om ovanstående sker eftersom det var deras eget fel, och jag tror nog du snarare får en ursäkt än en avstängning. Citera
NeoSlayer Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Svar: JA! Om sajten skulle upptäcka att du på ngt sätt skulle låt oss säga fuskat till dig 100$ på ett programfel och sen satsar dessa och vinner upp dig till 5000$ kan jag lova dig att du inte skulle få en krona.. Citera
Wish Postad 15 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2006 Svårt att avgöra om du inte berättar vad det handlar om. Låter dock skumt.. TILLÄGG: om jag spelar på sportsbetting, och jag märker att något med oddsen är fel, och extremt fördelaktiga för mig, men jag är medveten om att det är ett MISSTAG av spelföretaget. Det exemplet är ju precis vad alla professionella sports gamblers håller på med. Inget fel med det. Värre är det med ditt SnG-exempel. Tyvärr kan varken jag eller nån annan rättfärdiga din verksamhet utan att veta vad det är du gör för något. Professionella sportsgamblers letar ju efter de bästa oddsen, men med "deras misstag" så menar jag större misstag, inte att de missbedömmer olika lags styrkor. Citera
Wish Postad 15 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2006 Svar: JA! Om sajten skulle upptäcka att du på ngt sätt skulle låt oss säga fuskat till dig 100$ på ett programfel och sen satsar dessa och vinner upp dig till 5000$ kan jag lova dig att du inte skulle få en krona.. Okej, nu svarar ni helt olika. Men om vi säger att man redan fått sin krona, har dom då rätt att komma hem till mig om ett halvår och ta tillbaks sin krona? Citera
Klyka Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Professionella sportsgamblers letar ju efter de bästa oddsen, men med "deras misstag" så menar jag större misstag, inte att de missbedömmer olika lags styrkor. I see. Ännu svårare att avgöra saken isf. Om du inte vill skriva här vad det är du gör så kan du PM:a mig så jag får göra en objektiv analys. Dock garanterar jag inte att jag ställer mig på din sida. Jag ogillar fusk. Citera
dr noob Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Rättsligt så kan dom inte göra skit. Det värsta som kan hända är att dom låser ditt konto och behåller pengarna själva(För hur många har egentligen fått kompensation för kollusion?). Citera
Recommended Posts