Gå till innehåll

Poker Network (Pokerroom, Betsson) vs Prima?


Stig_Wallby

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har lite svårt att bestämma mig vart jag ska sätta in mina pengar här näst.. Jag funderar på om det antingen ska bli BetOnBet eller Gaming Club.

 

Så jag hade tänkte försöka få ihop en "Bra-" och "Inte så bra"lista för dessa siter (och nätverken!). Ni får jätte gärna hjälpa mig med kommentarer då jag inte spelat så mycket på Prima.

 

De erfarenheter jag har från BetOnBet:

 

Bra!

* Mycket spelare! Efter party splittade kommer väl siffrorna upp i runt 15-16.000 spelare online kvällstid. Jämförde siffrorna mellan Prima och Ongame nätet, och då var det runt 5000 på Prima och 15000 på OnGame när jag kollade på natten.

 

* Ruggans snabba cash outs. Brukar gå på runt 30 minuter till en timme.

 

* Kanske den bästa support som finns. Finns alltid livesupport som är väldigt duktiga och hjälpsamma, 24/7. Snabba och bra svar från emails. Aldrig fått ett standardsvar!

 

* Trevlig klient tycker jag. Lite kul funktioner såsom att man ser % chans i en turnering när det blir all-in situationer. Sen gillar jag när det är en liten paus mellan turn och river när det är all-in. Det finns tyvärr inte på alla sidor..

 

 

Mindre bra:

* Det är nog inte lika många guarenteed turneringar som på Prima.

 

* Måste dra in minst $200 i rake för att få rakeback om man har en deal.

 

 

Ni får jätte gärna fylla på och kommentera listorna! Men främst skulle jag gärna ha lite åsikter om Prima, och The Gaming Club!

 

Sedan undrar jag också över hur ni upplever att spelarkvaliteten är på det båda siterna? Tycker ni generellt sett att det är bättre spelare på Prima eller OnGame nätet? Eller ingen skillnad?

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen erfarenhet av BetOnBet men jag kan ju säga vad jag tycker om Prima iaf.

 

Plus

 

- Gillar klienten, men jag verkar vara den enda för alla gnäller :)

 

- Har aldrig problem att hitta pågående CGs eller SNGs.

 

- Har bara upplevt driftstörningar en gång. Mycket mindre än andra ställen jag provat.

 

- Man får se bådas kort vid all-in. Kan inte förstå siter som inte visar.

 

- Massvis av roliga turneringar.

 

Minus

 

- Spelarna. Jag lyckades iaf inte vinna speciellt mkt där, desto mer på tex B2B.

 

- Gillar inte strukturen på turneringar. Blir för snabbt allin/fold.

 

- Har fortfarande inte lyckats ta ut mina pengar därifrån.

 

- Snabba men värdelösa svar från support. Har bara provat supporten på royal vegas poker dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars eller Partypoker är det enda för mig. Möjligen B2B om man endast spelar NL-cashgame :)

 

Problemet med PS och B2B är att man förlorar så mycket på att man inte kan få någon rakeback. (utan att gå in på någon djupare rakeback diskussion).

 

Vilket nätverk tycker ni har bäst spelare? Kan det vara Prima? Ganska mycket aggressiva svenskar där vad det verkar. Inte så jätte många veka vad jag märkt av hittils?

 

Tack för alla svar hittils!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BetOnBet är helt klart att föredra. Jag har aldrig varit med om några som helst problem vad gäller driftstörningar, cashouts eller något annat heller för den delen. Och det är mycket därför jag har stannat där. Har dock börjat glida över till b2b och Bestpoker. Klienten är ful som stryk men de har riktigt, riktigt bra deals där vad gäller bonusar och rakeback. Många roliga satelliter och turneringar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte regga mig på Gaming Club, men det var rätt struligt p.g.a. ett flera år gammalt konto på Expekt. Supporten var tämligen värdelös.

 

Därför skulle jag helt klart välja OnGame framför Prima. Dessutom är det väl inte allt för ofta Guaranteed-turneringarna på större siter ger mervärde - eller?

 

OnGame har både European Daily och US Daily, samt Grand Prix och Weekly Big Deal på helgerna. En gång i kvartalet kör de Grand Tournament med buyin $1k också. En del andra Garanteed-turneringar går också dagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! :)

 

Vad tycker ni dock om spelarna på båda näten? Finns en stor blandning spelare på Prima iaf. Väldigt många calling stations och, men sen finns det också de som är duktiga.

 

Jag vill gärna spela mot rätt så bra motstånd för tillfället då jag gärna vill lära mig och bli duktigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Har fortfarande inte lyckats ta ut mina pengar därifrån

 

Eh, liten viktig detalj ;):lol:

 

Försök skipa rakeback snacket det har ändå inte med tråden att göra. Om skribenten är ute efter bäst rb så letar han upp bästa deal och skiter i resten...

 

Oj förlåt om jag drog upp RB Baller, inte meningen att det ska bli diskussion om olika deals osv. Men jag ser gärna att jag har nån form av RB deal eftersom det ändå ger rätt mycket pengar.

 

Alternativt så finns det ju iof rätt så bra produkter man kan köpa för VIPP/FPPs osv.

 

Finns det några räkningar på hur mycket till exempel B2B ger tillbaka i form av sin onlineshop? Kan det mätas med en t ex 20-25% rakeback?

 

Hur är det med PS nya system där man går upp i status ju mer man spelar och ju mer man rakear. Är det ett system med bra värde tycker ni? Någon som nåt de lite högre VIP statusarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen data på hur stort värde nya VIP klubben i PS har. Men vi kan kika på lite olika värden för skoj skull:

 

1FPP får man då man spelar en hand vars rake ger $1+

Om man är Platnia VIP så får man 150% extra FPP.

 

Formen jag skriver exemplerna kommer vara denna:

<produktnamn> - svenskt pris - FPP pris - kr/FPP

 

iPod Nano (4GB) - 2500:- - 13,500FPP - 0.16kr/FPP

"Ticket to $500k" - 1700:- - 13,500FPP - 0.13kr/FPP

"$2500 Travel" - 20,000:- - 145,000FPP - 0.14kr/FPP

"$2000 dell" - 16,000:- - 125,000FPP - 0.13kr/FPP

"WSOP $5000" - 40,000:- - 310,000FPP - 0.13kr/FPP

"Porsche Cayman" - 600,000:- - 3,000,000FPP - 0,20kr/FPP

 

Om du ligger på Supernova VIP status så skulle du om du sparar till Porschen få ett värde på 0.7kr/hand, alltså 70kr/100 där raken överstiger $1. Däremot så har Supernova lite extra bonus så att du till exempel får 28 extra FPP om du lyckas skrapar ihop 8FPP i 10 minutersintervall, så det blir lite knepigt att räkna på.

 

De flesta RB deals räknas (som jag förstått det) så att de räknas det som att raken splittas ut jämnt bland de spelarna som var aktiva i handen. Så om vi för enkelhetens skulle räknar från det sämsta möjliga scenariot där alla spelare skulle vara med i varje hand (på ett SH bord, såklart!) och jämför det med PS FPP points.

 

Alltså det är dessa förutsättningar som gäller:

5 spelare vid bordet (OnGame SH bord har max 5 oftast).

Alla 5 är alltid med i varje räknad hand (räknar då potten når $1 eller mer).

Du har en 30% RB deal.

 

När raken når $1 räknas din del som $0.2 = 1.6kr/sådan hand

När raken når maximala $3 räknas din del som $0.6 = 4.8kr/sådan hand

 

Om du räknar bara de händer som uppfyller samma krav som FPPkraven på PS skulle du alltså få mellan 0.48kr/hand och 1.44kr/hand.

 

Sedan så får du Freerolls som VIP medlem hos PS vilket i sin tur ger mer värde som är svårt att räkna på.

 

Det skiljer sig nog inte sådär super mycket åt om du vill ha RB gentemot en sådan här onlineaffär som PS har. Jag kan tänka mig att det ligger lite mer värde i en bra RB deal, men det är nog inte fasligt mycket högre!

 

Ha det gott och hoppas det hjälpte nåt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du själv tog upp Pokerstars kan det nämnas att de har 30-40+% lägre rake än många rb siter redan från start (iofs berorende på vilken nivå du spelar).

 

Tror Prima ligger på samma rake som PS? 5% upp till max $2 på SH och $3 på FT.

 

Kikade just på BetOnBets rakestryktur, och den verkar vara lite varierande beroende på hur stor potten är. Om man kikar på SH så ser man dock att det mesta du betalar i rake där är 1bb upp till max $2 och det uppnås då potten når 12bb. Så som jag förstår det så måste du spela på NL200 för att komma upp i maxrake, oavsett hur stor potten blir vid lägre blinds.

 

Högsta raken på BetOnBet verkar således vara 8%, och den sjunker för varje ytterligare bb som stoppas in i potten efter 12bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar bara på Prima. Har konto på flera olika skins, aldrig varit nåt problem att regga. Gillar klienten väldigt mycket. Många skins har stöd för PaySpark.

Aldrig haft problem med utbetalningar.

Visst, en del skin har mindre intelligent support. Men säg den site som jämt har smarta människor i supporten?

 

Främst är det klienten som fått mig att välja Prima. Själv tycker jag att dom håller klienten ren från massa lull-lull och visar den information som man behöver se.

Och en kass klient skulle jag inte kunna stå ut med bara för att det finns bra bonusar osv. Med kass menar jag inte bara funktionsmässigt, utan även utseende. Man ska slippa må dåligt när man sitter och spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, en del skin har mindre intelligent support. Men säg den site som jämt har smarta människor i supporten?

 

BetOnBet kommer iof riktigt jäkla nära :)

Ljuvlig support och du behöver aldrig vänta mer än 30 sekunder för att få svar på dina frågor. Alltid trevligt folk som är duktiga på både engelska och svenska i live supporten.

 

Stig, jag tycker att nyckeln för att spela Primaborden är att valuebetta mycket. Det är mycket svårt att pusha runt folk, och kan vara svårt att få den kontroll man vill ha. Finns massor med calling stations, så att bluffa är ofta ingen idé.

 

Så kör inga fancy moves, utan spela lite mer rakt på och valuebetta!!

 

Ha det gott och lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stig, jag tycker att nyckeln för att spela Primaborden är att valuebetta mycket. Det är mycket svårt att pusha runt folk, och kan vara svårt att få den kontroll man vill ha. Finns massor med calling stations, så att bluffa är ofta ingen idé.

 

Så kör inga fancy moves, utan spela lite mer rakt på och valuebetta!!

 

Jag spelar endast micro och att försöka betta in en pott är oftast dömt att misslyckas. Möjligen kan en All-in preflopp lyckas men oftast är det någon som tar det som en inbjudan till att vinna mycket på en gång...

 

Min undran är på vilken nivå spelarna börjar respekter 3-bettar preflop, bet/raise efter flop och sådant? Hade ju varit kul att "spela" mer poker än vad jag gör nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stig, jag tycker att nyckeln för att spela Primaborden är att valuebetta mycket. Det är mycket svårt att pusha runt folk, och kan vara svårt att få den kontroll man vill ha. Finns massor med calling stations, så att bluffa är ofta ingen idé.

 

Så kör inga fancy moves, utan spela lite mer rakt på och valuebetta!!

 

Jag spelar endast micro och att försöka betta in en pott är oftast dömt att misslyckas. Möjligen kan en All-in preflopp lyckas men oftast är det någon som tar det som en inbjudan till att vinna mycket på en gång...

 

Min undran är på vilken nivå spelarna börjar respekter 3-bettar preflop, bet/raise efter flop och sådant? Hade ju varit kul att "spela" mer poker än vad jag gör nu ;)

 

Jag vet faktiskt inte :/

 

Det högsta CGborden jag spelat på Prima var bara NL100, och där fanns inte möje respekt eller tanke bakom många synar. Kan tänka mig att det kanske kommer på NL400 eller nåt? Där börjar ju spelet bli rätt bra på många andra sidor.

 

Men jag har mest spelat turneringar på Prima då stilen på CG borden inte passar mig alls.

 

Ha det gott! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...