Gå till innehåll

En liten varning bara till alla unga spelare


psykopaten

Recommended Posts

jag säger inte riktigt att jag håller med dig, att man försöker följa sin dröm men sedan inser att man kanska ska folda ideen på vägen, så anser jag att man har följt sin dröm. Att man vågar följa sin dröm men sedan lägga den på is eller satsar på något annat betyder ju inte att man inte följer sin dröm. Detdär låter lite virrigt men jag vet inte hur jag ska skriva det annars.

 

Mao så är det lite av en gråskala ;) Tror iofs att vi mer eller mindre säger och menar samma sak, men uttrycker det på olika sätt ;)

 

Det verkar som att vi kan komma överens om att så är fallet. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker mig märka att många problem som ni tar upp är sådant som egentligen inte är relaterat till pokern som sådan.

 

Många enmansföretagare känner likadant, därför är det vanligt att de hyr in sig på kontorshotell så att de har några att åtminstone fika med på dagarna. Och kanske också bolla idéer med om man har tur att hitta någon i kontorshotellet som jobbar i samma bransch.

 

En dellösning för nätpokerspelare skulle kanske vara något liknande;

att träffas gemensamt någonstans för att spela - där man gemensamt kan hitta rutiner för fika, lunch och kanske träna något fysiskt tillsammans.

 

Bara en tanke....!

 

Mycket intressant idé. Någon i norrbotten som är intresserad av att starta ett pokerföretag? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet. Tyvärr känner man igen sig i mycket av det du skriver, bland annat det där om att ge upp allt annat som var kul tidigare som träning och att umgås med polare. Jag har ett jobb som jag tycker är roligt, vilket är skönt eftersom det iaf hjälper en att hålla relativt normala tider. Men vet hur det blir på helgen, man sitter o spelar till 5 på natten och sover till 14 på dagen.. man känner sig som ett levande lik dagen efter och är måttligt sugen på att hitta på saker med flickvännen osv.. Gäller att försöka hitta nån typ av balans mellan poker och vanliga livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

tja psykopaten, otroligt bra skrivet och intressant att läsa. Det har hänt mig nästan samma sak ,jag höll på med sport och blev sjuk i 2 månader och orkade inte riktigt börja sattsa på Sporten utan jag föll in i pokern och känade hyfsat, dock så spelade jag inte över drivet mkt. Jag spelade kanske i 2 ¨månader ungefär 10-12 timmar per vecka, men orkade inte träna nå mkt alls. MEN nu har jag lagt av med "seriöst" spelande av poker, Och ska försöka Elit sattsa på en hockey karriär :)Hoppas jag klarar det :P Hehe och Hoppas det gick/ GÅr bra för dig. ????

Du gjorde rätt i att ta upp elit sattsningen enligt mig.

 

 

Nygge :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

03:26 står klockan på. Har för nån dag sen spelat bort min sista insättning på nätpoker för ett tag.. ändå sitter jag här och läser istället för att sova, måste plugga imorrn.. det är nog därför jag inte gå och lägger mig.. vill inte upp.

 

Jag har haft mina aningar om mitt beteende, vaknar och tänker "fold, call, checkraise, undra va han sitter på".. När jag vaknar är jag jätteflummig för att jag sovit högst 5-6 timmar (suttit uppe och spelat såklart) det enda jag tänker på är poker och bad beatsen kvällen innan.

 

Nu låter ju detta helt sjukt, nästan som att jag behöver hjälp. Denna tråden väckte upp mig tankar på en högre grad än förut och nu har jag nog fattat vad jag håller på med. Är kanske på väg att förlora allt jag +at. Tack så mkt för "väckningen" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...