sulla Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 När en polare skulle köpa lägenhet och behövde lite pep-talk inför budgivningen kom jag på mig själv med att ge råd i pokertermer. "Fjutta inte med höjningar på 5K hit och dit - gör en rejäl höjning för att visa att du har stål och få honom att lägga sig". Tur att jag inte spårade ur och uppmanade honom att beta pot - det hade däremot blivit dyrt.... Det ligger något i det, kompisen gjorde samma sak för något år sen när han skulle köpa lya. Bättre att bluffa ut dem och visa att man inte tänkt lägga sig sa han. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bownez Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 Jag kommer ihåg en dag när jag skulle steka köttbullar. Hällde i en lagom portion i stekpannan men upptäckte sen att det bara var några få stackare kvar i påsen. Tänkte då instinktivt "Äh va fan, all in!" och sen hävde jag i resten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ogredani Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 Haha störtskön läsning. Känner igen mig i allt för mycket. Kommer t.ex. på mig själv i tankarna när jag ska gå och "folda mig" i sängen. Jag har även drömt en massa. Bl.a. om att jag var på en poker-kryssning med turnering ombord. Av någon anledning var borden inte ordentliga pokerbord utan runda låga barbord med bara tre spelare vid varje bord. Vid mitt bord hamnade iremmats och Gabriel (en icke-pokerspelande kompis till oss). Så skulle Mats bara iväg en kort sväng innan start, men flummig som han är så gick han vilse eller nåt och kom inte tillbaka, så vårt bord kom aldrig igång och diskades av någon anledning. Förbannade Mats att sabba mina drömmar! Men sjukast är ändå att jag ibland får för mig att blanda mina mackor och deala ut dem vid frukost. Då skrämmer jag mig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sagge Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 ....I offerten råka det jag stava ordet trappa med tre p:n. Jag kommer i håg att min första tanke när jag såg det var att, "där satt settet" Inte för att detta är speciellt roligt, men det visar på just det faktum att jag hela tiden tänker på poker. Jag märker att jag i jobbet allt mer pratar i pokertermer som de andra inte alltid försår.. Senast igår frågade jag min kollega, Vad satt du dom på?, när vi kom ut från ett kundmöte. Jag har även sagt till ledningsgruppen att jag sitter på nötterna när de frågade hur jag låg till i en speciell förhandling. De som kommenterade vad jag sa hade en helt annan uppfattning av vad "att sitta på nötterna" betydde.... Men summa sumarum... Jag tänker på poker nästan hela tiden. Den tid jag tänker på ngt annat är det kaffe och typ en häftapparat på golvet.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 Nån mer än jag som hörde kommentatorns poker-association i gårdagens match mellan Juve och Arsenal? När Juve skulle göra ett byte i andra halvlek sa han: "Det är dags för Capello att visa vad han har på handen, eller om han kanske skulle försöka en bluff" Trodde faktiskt han skulle spinna vidare på om det inte var dags att gå all in snart, kanske Hysén hindrade honom. Där finns nog en poker-nörd begravd i den duon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubbla Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 Nån mer än jag som hörde kommentatorns poker-association i gårdagens match mellan Juve och Arsenal? När Juve skulle göra ett byte i andra halvlek sa han: "Det är dags för Capello att visa vad han har på handen, eller om han kanske skulle försöka en bluff" Trodde faktiskt han skulle spinna vidare på om det inte var dags att gå all in snart, kanske Hysén hindrade honom. Där finns nog en poker-nörd begravd i den duon Hörde det också. Tänkte genast: Hur fan ska han bluffa? Motståndaren hade nästan allt inne redan och satt på stål. Enda chansen var att stoppa in allt och hoppas på runner runner... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 Jag känner igen mig mkt väl. Ofta drömmer jag om poker oxo. Men, en sak till mitt försvar: Jag har haft andra intressen före pokern som tog lika mycket utrymme i hjärnan. Datorer när jag var liten, hästar, långdistanslöpning, mm. Och nu poker. Jag ser det inte som ett problem, men jag är vaksam på det. Det får inte bli mer än så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Manny Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Hehe, i mitt hus ligger det marker överallt, och ca 10 okompletta kortlekar och jag kan alla WSOP 2005 avsnitt utantill. Tänker jag på poker ofta? Nae Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
STO Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Jag älskar den här tråden!! Fyll på med fler sjuka tankar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BnasFlames Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Alla ni har stora problem och skall inte längre spela poker. Koncentrera er på era jobb, läxor, sombos och vänner istället. Vänligen avsluta alla era pokerkonton samt avinstallera alla pokerklienter och annat tjafs. Pengar som ni har på era konton skickas till mig personligen. Jag lovar att jag ska ha kul för dem. Tack på förhand och amen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Jag kommer ihåg en dag när jag skulle steka köttbullar. Hällde i en lagom portion i stekpannan men upptäckte sen att det bara var några få stackare kvar i påsen. Tänkte då instinktivt "Äh va fan, all in!" och sen hävde jag i resten. HAHAHAHAHAH, lol FY FAN VA KUL! HAHA, helt crazy liksom LOL all in.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralph247 Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Jag brukar också tänka i pokertermer på krogen. Slutar oftast med att tjejen lägger sig för min reraise allin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schenker Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Jag kommer ihåg en dag när jag skulle steka köttbullar. Hällde i en lagom portion i stekpannan men upptäckte sen att det bara var några få stackare kvar i påsen. Tänkte då instinktivt "Äh va fan, all in!" och sen hävde jag i resten. Köttbullar köpta i påse är redan förstekta, räcker med att köra dom i micron. Fast du är väl en sån som gillar att steka...och låta oss andra vänta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 [quote="schenker" snygg bild schenker.. en riktig truckis-raggare.. skääääby Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schenker Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 [quote name="schenker" snygg bild schenker.. en riktig truckis-raggare.. skääääby[/quote] Haaaaallååååå....bilden föreställer ju en av världens bästa gitarrister !!! Michael Schenker... Respekt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BnasFlames Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Jag kommer ihåg en dag när jag skulle steka köttbullar. Hällde i en lagom portion i stekpannan men upptäckte sen att det bara var några få stackare kvar i påsen. Tänkte då instinktivt "Äh va fan, all in!" och sen hävde jag i resten. HAHAHAHAHAH, lol FY FAN VA KUL! HAHA, helt crazy liksom LOL all in.. ha ha, Nu ska ni höra.. När jag steker köttbullar och går all in, så leker jag att min låtsaskompis Findus återhöjer mig. Då springer jag till frysen och klipper upp 2 kilo av mammas färdigstekta köttbullar och ger den jäveln. -ALL ÍN skriker jag. Köttbullarna bara flyger. ALL IN !!! Fan vad kul det är... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schenker Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Nu tycker jag att vi ska lugna ner oss lite och inte bara skämta bort det. Sånt här är inte att leka med....köttbulls-beroende alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wiznakh Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 När jag spelade som mest så fick jag pokerassociationer på krogen när jag var full. Tänkte i termer om par, bluffar osv. Skadat. Ja, vem har inte försökt en "all-in" på krogen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schenker Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 När jag spelade som mest så fick jag pokerassociationer på krogen när jag var full. Tänkte i termer om par, bluffar osv. Skadat. Ja, vem har inte försökt en "all-in" på krogen? Eller kanske få två damer i handen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Eller kanske få två damer i handen... ..och trycka in keramiken.. eh ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kalfir Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Riktigt kul tråd att läs. Så nu måste ju även jag dela med mig av mitt beroende. Kikade på postkodmiljonären tidigare idag. Killen var på 75.000 och hoppade av för att han inte ville chansa. Rickard tyckte det var en bra lott, han hade ju 25% chans. Direkt så tänkte jag att han måste satsa 65.000 (det han förlorar om han svarar fel) för att vinna 25.000 å vara på 100.000. Inga odds för att syna direkt. Krävs bättre pottodds än så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Kikade på postkodmiljonären tidigare idag. Killen var på 75.000 och hoppade av för att han inte ville chansa. Rickard tyckte det var en bra lott, han hade ju 25% chans. Direkt så tänkte jag att han måste satsa 65.000 (det han förlorar om han svarar fel) för att vinna 25.000 å vara på 100.000. Inga odds för att syna direkt. Krävs bättre pottodds än så. Ja men det där är ju bara vanlig sund spelteori. Inget konstigt. Jag kom på mig själv med att tänka "helvete han slänger nöten" när den stora "chipleadern" i jeopardy satsade al in i finalen. Han hade kunnat checka till seger oavsett om de andra hade klonkat och dubblat up. Dåligt bubble play. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Riktigt kul tråd att läs. Så nu måste ju även jag dela med mig av mitt beroende. Kikade på postkodmiljonären tidigare idag. Killen var på 75.000 och hoppade av för att han inte ville chansa. Rickard tyckte det var en bra lott, han hade ju 25% chans. Direkt så tänkte jag att han måste satsa 65.000 (det han förlorar om han svarar fel) för att vinna 25.000 å vara på 100.000. Inga odds för att syna direkt. Krävs bättre pottodds än så. Du måste ju ta med de implicita oddsen i beräkningar också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kalfir Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Jo, kom på det senare att det är schyssta implicita odds. Men fortfarande tufft motstånd kvar dock Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 Fick sålt barnvagnen idag. Blev ju ett fint tillskott till hushållskassan. Fast det märks att man spelar mycket poker när man måste räkna om det till $ för att få en uppfattning om hur mycket pengar det är... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts