Bjorn_ Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Crypto £1/2 Hold'em (10 handed) Bordet har varit ovanligt weak-thight denna session även för att vara på crypto. CO, knappen och BB är thight preflop, SB är lös och passiv. Min egen image är som vanligt aggro. Preflop: Hero is MP3 with 6 5 5 folds, Hero raises, 1 fold, Button reraises, SB calls, BB folds , Hero calls Brukar då och då när bordet är stöldvänligt mixa upp mina stöldförsök med en suited connector för att bli mera svårläst. Nu misslyckas det ju rejält när knappen trebettar och dessutom synar SB. Hur som helst så synar jag med vetskapen om att det oftast blir fold på floppen. Flop: 5 2 9 (10 SB) (3 players) SB checks, Hero bets, button calls, SB calls Minst sagt en lurig flopp när jag träffar mellanpar plus bakdörrsfärg. Knappen har nästan garanterat inte träffat denna flop utan har antingen två överkort eller ett överpar. SB är svårare att sätta på en handdistribution men det sannolikaste är ändå även för honom överkort. Givet pottens storlek så kan jag ju knappast slänga och checkar jag kommer knappen autobetta så jag väljer att betta ut själv istället. Är detta helt knäpt? Turn: 9 (6 BB) (3 players) SB checks, Hero bets, button calls, SB calls Detta får väl anses som ett bra kort för mig? Var jag före på flopp är jag fortfarande före. Är övertygad om att knappen hade höjt floppen med ett överpar, SB kan fortfarande ha lite vad som helst. Checkar jag så kommer ju knappen betta oavsett om han har överkort eller en hand som slår mig och jag blir då tvungen att syna. Väljer istället att betta, blir jag höjd är det ju en superenkel fold... River: 9 (9 BB) (3 players) SB checks, Hero bets, button calls, SB calls Känns ju helt sjukt att betta ut här för värde men jag tror faktiskt att jag har bästa handen och givet min image och bluffvänligt bord skulle jag inte bli förvånad om knappen synar ned med t.ex. AK här. Vad SB har är fortfarand obegripligt men ännu så länge har han ju inte gjort nånting... Blir jag höjd av knappen är det enkel fold, om däremot SB höjer så får jag steka ett tag. /Bjorn Citera
dj.lasseman Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 kan SB ha synat ner med ett pocket par mellan 5 och 9 tro? Citera
Svinto Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Det enda jag vill klaga på är din stavning av tight . Sen vet jag inte hur du hade resonerat om du blivit höjd på floppen. Jag skulle i alla fall höja med i stort sett vad som helst om jag var knappen. Det kan mycket väl vara så att han sitter på ett högt pp och planerar att höja på turn men blir rädd för den andra nian. När den tredje nian kommer gör kombinationen bluff och värde riverbettet givet tycker jag. Citera
Ruterkung Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 På den brädan är det ju bara köra på. bb har troligtvis 2 överkort och sb kan ha ett äckligt par. Givet pottens storlek så kan jag ju knappast slänga och checkar jag kommer knappen autobetta så jag väljer att betta ut själv istället. Är detta helt knäpt? På den brädan måste du beta, fold tycker jag itne finns på kartan. Detta får väl anses som ett bra kort för mig? Var jag före på flopp är jag fortfarande före. Är övertygad om att knappen hade höjt floppen med ett överpar, SB kan fortfarande ha lite vad som helst. Checkar jag så kommer ju knappen betta oavsett om han har överkort eller en hand som slår mig och jag blir då tvungen att syna. Väljer istället att betta, blir jag höjd är det ju en superenkel fold... Bra att du fortsätter beta här Känns ju helt sjukt att betta ut här för värde men jag tror faktiskt att jag har bästa handen och givet min image och bluffvänligt bord skulle jag inte bli förvånad om knappen synar ned med t.ex. AK här. Vad SB har är fortfarand obegripligt men ännu så länge har han ju inte gjort nånting... Blir jag höjd av knappen är det enkel fold, om däremot SB höjer så får jag steka ett tag. Själv tycker jag det är helt sjukt att INTE beta för värde här. Iofs kan sb ha ett par på näven men kan väl sitta på 2 höga kort alternativt en två. har du inte bb i denna handen så äter jag fan upp mina strumpor Jag tycker du spelar handen bra här. Citera
Saint_Bjorn Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Jag hade troligen checkat på river för att hoppas få info om hur SB reagerar på en bet från knappen. Självklar syn dock om SB viker. Knappen känns inte särskilt farlig (lägre pp kanske?), däremot vore jag skraj för SB som mycket väl hade kunnat spela på checkraise på floppen. Citera
lethe Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Flop: 5 2 9 (10 SB) (3 players)SB checks, Hero bets, button calls, SB calls Minst sagt en lurig flopp när jag träffar mellanpar plus bakdörrsfärg. Du har ett dubbelt bakdörrsstegdrag också. Jag gillade hur du spelade handen, även om jag nog inte hade försökt stjäla med 65s från CO när det är en löspassiv motståndare i ena blinden och raken är monstruös. Citera
chlu Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Avslöjar jag min bristande förståelse för fundamenta när jag väcker idén om att check-höja floppen? Det borde väl finna equity nog för det? Om man vågar lita på att button autobetar? Inte för att skydda handen men för värde och för att ge fienden något att fundera på när de ska syna en bet på turn med sina överkort. /chlu Citera
morberg Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Jag undrar om du inte övervärderar dina små SC en del. Doyle må säga vad han vill om värdet i dem för NL, men detta är FL och jag är starkt tveksam till att spela 65s överhuvudtaget; inte minst för att stjäla där du hoppas på att få mörkarna direkt eller komma HU där det är viktigt med höga kort snarare än en draghand. Med andra ord: sluta trixa så mycket och spela enklare. Edit: Du ska inte bekymra dig så mycket över att motståndarna läser dig (den killen vid bordet som ev. har den kollen får du ge det helt enkelt) som på att få ut värde från dina starka händer. Krossa fiskarna med värdebet snarare än att krama ur lite extra EV ur eventuella TAG och stenar runt bordet genom att vara lurig. Och läs Editors note på http://www.twoplustwo.com/magazine/current/ Citera
Hjort Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Lite tidig position för att öppna med 65s regelmässigt (har man låg frekvens så kostar det ju ganska lite och kan ha metaspelseffekter som är bra), men öppnar jag på knappen autohöjer jag i stort sett med den. Citera
morberg Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 ...men öppnar jag på knappen autohöjer jag i stort sett med den. Ok, där spelar jag den också samt från SB i ohöjd pott (och oftast när jag försvarar BB), men det är i stort sett allt. Citera
Saint_Bjorn Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 ...men öppnar jag på knappen autohöjer jag i stort sett med den. Ok, där spelar jag den också samt från SB i ohöjd pott (och oftast när jag försvarar BB), men det är i stort sett allt. dito, + efter ett par limpare. Citera
Hjort Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Edit: Du ska inte bekymra dig så mycket över att motståndarna läser dig (den killen vid bordet som ev. har den kollen får du ge det helt enkelt) som på att få ut värde från dina starka händer. Krossa fiskarna med värdebet snarare än att krama ur lite extra EV ur eventuella TAG och stenar runt bordet genom att vara lurig. Det där tänket funkar inte om man vill grym på riktigt, bara att konstant spana efter de största tillgängliga misstagen inte låta värdebetandet utgöra hela ens arsenal. Citera
Recommended Posts