Gå till innehåll

Baren-Alex, är han bra?


bobrov

Recommended Posts

Hej, är en hobbylirare från gbg och har spelat lite ett tag nu mest för skoj. Har spelat på cosmopol och har suttit vid samma bord som Alexander Stevic även känd som Baren-Alex som medverkade i en såpa för några år sedan. Vid det tillfället så verkade han riktigt knäpp, när det gällde sina pokerkunskaper, för övrigt var han mycket sympatisk och rolig. Vet om hans spelglädje så jag tyckte inte det var så konstigt trodde han bara spelade bort sina pengar i poker också. Har sedan kollat lite resultat och upptäckte då att han vann EPT (tror jag det hette) i Barcelona en vinstsumma på 80000 euro om jag inte minns fel. Placerade sig även i helgen i swedish open och har gjort en del andra resultat. Är han bra?? Är han riktigt bra?? Har han tur?? Jag vet inte...han lämnade bara sånt konstigt intryck den där gången jag spelade mot honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte avgöra om någon är bra för att de vunnit en eller två turneringar. Bara man spelar tillräckligt många så kommer man placera högt/vinna någon gång. Att tro att någon är bra för att de vunnit en turnering är som att tro att någon är bra för att de vunnit en stor pott i cash-game.

 

Eftersom han varit med i baren säger de smarta pengarna att han nog inte är så lysande. ;-)

 

P.S. Läs postningsguiden, den här tråden hör hemma sjukt mycket i Pokerresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, och din mamma hör hemma i Östen Vanebrings sovalkov... Nej jag kunde inte avgöra om han var bra därför frågade jag hövve..jag sa inte att han var bra eller nåt, jag undrade om nån hade en åsikt, om nån sett honom lira mycket för han drar ju ändå till sig rätt mycket uppmärksamhet när han spelar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

hehe eftersom jag varit medlem här jättelänge och ändå inte postat speciellt mycket så känns det nödvändigt att gräva upp denna tråd och korrigera en liten eh... defekt.

 

WARNEBRING han heter warnebring AKA Östen med rösten. Ovisst om det beror på att han sjunger på skånska eller på känsloläget i bitarna han framför, olika uppgifter förekommer om detta. För att liknande missadventures ska undvikas har jag gjort lite research och upptäckte då följande länktips åt er som tänkte skriva fler inlägg där Östen förekommer (ja jag vet att ni är många):

 

http://www.warnerbring.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe eftersom jag varit medlem här jättelänge och ändå inte postat speciellt mycket så känns det nödvändigt att gräva upp denna tråd och korrigera en liten eh... defekt.

 

WARNEBRING han heter warnebring AKA Östen med rösten. Ovisst om det beror på att han sjunger på skånska eller på känsloläget i bitarna han framför, olika uppgifter förekommer om detta. För att liknande missadventures ska undvikas har jag gjort lite research och upptäckte då följande länktips åt er som tänkte skriva fler inlägg där Östen förekommer (ja jag vet att ni är många):

 

http://www.warnerbring.com/

Säker på att det inte var Östen Warnerbring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tilllägga att alex ofta kan ses på väldigt höga NL games på prima.. Nick får ni klura ut själva :)

 

Lägg ner nu! Så får man ICKE göra :evil:

 

Jag kan väll inte veta om han vill att alla ska veta vad han kallar sig eller inte... Men luskar du runt lite så får du säkerligen reda på det endå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på att det inte var Östen Warnerbring?

 

Ja se!! Även den bästa kan göra fel. Jag tror det är av yttersta vikt att vi alla studerar denna sida lite mer, då det finns massor av tillfällen att gå vilse när man diskuterar ämnen där Östen spelar en stor roll.

 

Jag kommer genast att tänka en del marginella situationer som kan uppkomma tidigt i omaha turneringar där skillnaden mellan ett bra beslut och ett mindre bra kan vara om man har koll på Östens singelproduktion under tidigt sjuttiotal, och då pratar jag inte bara om hans nationella utgåvor som alla är bekanta med... nä även hans försök att etablera sig på den israeliska marknaden våren -73 måste studeras ingående för att få grepp om det här!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol

 

 

 

hehe eftersom jag varit medlem här jättelänge och ändå inte postat speciellt mycket så känns det nödvändigt att gräva upp denna tråd och korrigera en liten eh... defekt.

 

WARNEBRING han heter warnebring AKA Östen med rösten. Ovisst om det beror på att han sjunger på skånska eller på känsloläget i bitarna han framför, olika uppgifter förekommer om detta. För att liknande missadventures ska undvikas har jag gjort lite research och upptäckte då följande länktips åt er som tänkte skriva fler inlägg där Östen förekommer (ja jag vet att ni är många):

 

http://www.warnerbring.com/

Säker på att det inte var Östen Warnerbring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja.

Vill bara klargöra en sak angående Alex så inga missuppfattningar uppstår eftersom han medverkat i en dokusåpa. Jag känner honom inte personligen men har spelat mot honom ett par ggr på casset och han är en ytterst ödmjuk och trevlig person.. ingen dokusåpa idiot.. bl a hjälpte han mig mkt med olika smågrejer som jag var osäker på den absolut första ggn jag var och spelade en 3000kr freezeout på cosmo.

Var väldigt tacksam för det när jag åkte hem.

 

Sen om han är bra eller inte.. nja. vinner man ept och ständigt syns på highstakes så borde man väl vara över snittet iaf??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...