Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har just mot denna spelare köpt väldigt mkt potter och känns som han är lite sur på mig!

Players:

TiltareN86 (EUR 91,85 in seat 1)

vippsagon (EUR 6,48 in seat 2)

2MuchCola (EUR 73,70 in seat 3)

Gaea (EUR 58,95 in seat 4)

DTPx (EUR 34,40 in seat 5)

ekiza (EUR 55,00 in seat 6)

Dealer: Gaea

Small Blind: DTPx (0,25)

Big Blind: ekiza (0,50)

TiltareN86 was dealt: 8s - 8c

TiltareN86 Call (0,50)

vippsagon Fold

2MuchCola Call (0,50)

Gaea Raise (2,00)

DTPx Call (1,75)

ekiza Fold

TiltareN86 Call (1,50)

2MuchCola Call (1,50)

Flop As - 7c - 8h

DTPx Bet (2,20)

TiltareN86 Call (2,20)

2MuchCola Call (2,20)

Gaea Fold

Turn As - 7c - 8h - Qd

DTPx Check

TiltareN86 Bet (9,00)

2MuchCola Call (9,00)

DTPx Fold

River As - 7c - 8h - Qd - 4d

TiltareN86 Bet (20,00)

2MuchCola All-In (60,50)

Finns det bara SYN på kartan lr?!

Postad

Nej, det finns inte fold på kartan. Grejen är att även om han råkar ha AA eller QQ här, så kommer du att börja lämna pengar på bordet om du foldar i såna här situationer för att du kommer att bomma så många tillfällen när du hade vunnit.

Postad

varför spelar du som en kärring på flop? Inte ens en cb du får emot dig, han har väl träffat nått när han betar rakt ut, raisa och tryck på alla gator. Ja, syn är självklart.

Postad
varför spelar du som en kärring på flop? Ja, syn är självklart.

Mest för att jag inte ville skrämma iväg hela flocken på floppen. låg inget direkt skrämmande på bordet föruom stegdraget men den chansningen tog jag för att senare trycka på mera på turn om ett ofarligt kort kom på turn!

Postad

Vad sätter ni FI på när ni säger att det är en självklar syn?

FI synar bara hela vägen sen när stegen fylls trycker han plötsligt in hela stacken, 65s känns ju absolut inte som en omöjlig hand med tanke på hur FI spelade preflop.

Postad

Jo klart han klonka in stegen och själv tycker jag det är en omöjlig fold i princip .. ville bara se vad ni hade gjort i samma sits .. ganska go pott annars men får betala av honom denna gång.. nästa gång tar jag den =D

TiltareN86 Bet (20,00)

2MuchCola All-In (60,50)

TiltareN86 Call (40,50)

2MuchCola shows: 5c - 6c (a straight, eight high)

TiltareN86 didn't show: 8s - 8c (three of a kind, eights)

2MuchCola wins: EUR 151,10 (with a straight, eight high)

Rake: EUR 3,00

Postad

FI synar bara hela vägen sen när stegen fylls trycker han plötsligt in hela stacken, 65s känns ju absolut inte som en omöjlig hand med tanke på hur FI spelade preflop.

Självklart, men han säger ju också att "har just mot denna spelare köpt väldigt mkt potter och känns som han är lite sur på mig!"

Det kan vara så att FI sätter honom på en bluff och testar honom med ett dåligt par i ess också. Men 65s finns ju självklart på kartan.

Postad

mmm, 56 känns troligt,men so what.. det betyder ju inte att man ska folda. Lätt syn

Postad
varför spelar du som en kärring på flop? Ja, syn är självklart.

Mest för att jag inte ville skrämma iväg hela flocken på floppen. låg inget direkt skrämmande på bordet föruom stegdraget men den chansningen tog jag för att senare trycka på mera på turn om ett ofarligt kort kom på turn!

OM det kom ett ofarligt kort. Tryck på istället när du har bästa handen, inte när han får odds att dra ut dig. För kommer en otäck river är det ju bara att betala av med set. Som sagt, när han synar pre och betar ut flop har han antagligen något och synar gärna en raise. Sen får du ju han naturligtvis mer pottcomittad på turn och han blir då mer benägen av syna igen.

Postad

Limpa 88 UTG, du vill verkligen bli utdragen va?

Betta pre, blir du höjd syna. Sedan på floppen så är du underbart glad, betta ut har han A så höjer han och då trycker du in degen, om fi är en aggro djävel så c/r på floppen, sedan ställer du på turn.

SVAGT spelat.

Postad
Limpa 88 UTG, du vill verkligen bli utdragen va?

Betta pre, blir du höjd syna. Sedan på floppen så är du underbart glad, betta ut har han A så höjer han och då trycker du in degen, om fi är en aggro djävel så c/r på floppen, sedan ställer du på turn.

SVAGT spelat.

Den förut fegaste NL-spelaren på forumet förspråkar höjningar, inte illa!

Action-spyse får vi nog kalla dig hädanefter :)

Men jag håller helt med, 88 limpar man inte med i SH NL. Inga gratisfloppar för blindsen!

Postad

Den förut fegaste NL-spelaren på forumet förspråkar höjningar, inte illa!

Action-spyse får vi nog kalla dig hädanefter :)

Måste väl betyda att mitt hängandes här på forumet och böckerna jag läst lärt mig något...