Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Multitablade SH, så tunnt med reads. Tycker såna här händer är grymt svåra att spela, speciellt ur denna positionen.

$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 11, 08:12:09 EDT 2006

Table Table 82015 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: HERO ( $23.15 )

Seat 2: king_bong ( $4.25 )

Seat 3: meisterrox ( $21.15 )

Seat 4: Nickaus1 ( $34.65 )

Seat 5: booyabitch3 ( $8.70 )

Seat 6: haahaaha ( $37.75 )

haahaaha posts small blind [$0.10].

HERO posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ts Js ]

king_bong calls [$0.25].

meisterrox calls [$0.25].

Nickaus1 calls [$0.25].

booyabitch3 calls [$0.25].

haahaaha folds.

HERO checks.

** Dealing Flop ** [ 9s, Qd, 5c ]

HERO bets [$0.80].

king_bong folds.

meisterrox calls [$0.80].

Nickaus1 calls [$0.80].

booyabitch3 folds.

** Dealing Turn ** [ 5h ]

HERO bets [$2].

meisterrox calls [$2].

Nickaus1 folds.

** Dealing River ** [ 4d ]

HERO checks.

meisterrox checks.

Ser 2 osäkerheter nu när jag läser igenom. Det första är min check preflop, är säker på att nästan alla här kommer säga att jag skulle raisat den där. Men jag jag gillar att limpa in såna här händer mot många motspelare och hoppas att träffa nåt på floppen, annars är det en lätt och billig laydown. Vad tycker ni?

Det andra är min check efter rivern. Nu ser jag ju hur tydligt som helst att han också hade en draghand, förmodligen lik min. Men var rädd att han hade svårt att lägga topparet också.. Betta potten här också?

Postad

På floppen var potten 1, jag bettade 0.80, på turn var potten 3.60 jag bettade 2. Jo du har väl rätt, dock är det ju fortfarande inga superodds dom har för att fortsätta med draghänder men ok, håller med :)

Men det är alltså rätt att betta potten i första position på den floppen?

Postad
Bra limp preflop, dumt höja den i tidig position.

Men sluta mesbetta postflop. Minst potta om du nu skall betta.

Är det här verkligen alltid korrekt mot svagt motstånd? Om man tror att man kan få en billigare river genom att betta halvpott än genom att checka, samtidigt som chansen att de foldar är liten är det ju inte nödvändigtvis fel.

Att betta river kan vara en idé, men är nog bättre om det finns ett färgdrag ute. Då kommer han att lägga alla färgdrag och ganska ofta Qx,9x etc. Men känner du dig lite ballzy kan du nog trycka iväg ett pottbet även här, är ganska ofta folk synar tills de får rejält motstånd.

Postad
Bra limp preflop, dumt höja den i tidig position.

Men sluta mesbetta postflop. Minst potta om du nu skall betta.

Är det inte bättre att checka först ut och ta synen mot så många limpare?

Postad

Potten är väl $1.40 på floppen? Fyra limpare plus dig plus small blind som fläkte sig direkt...

Varför raisa pf?? JTs är en perfekt multiway-hand, och inte särskilt bra mot en motståndare. Om du höjer och någon synar dig så har du troligen varken bästa handen eller position, för övrigt kommer du garanterat få minst två syner. Då bygger du en pott ur dålig position och med en hand som varken är färdig eller ens halvbra...

Sedan, om man ska vara petig (vilket jag älskar att vara ;) ), så är du inte UTG, du är i big blind.

Postad

I allmänhet är det vanskligt att beta drag ur position, vilket är en stor anledning till att man t.ex. foldar JTs o EP men gärna spelar den i LP.

HU eller mot två motståndare kan du gärna beta men med 4 pers till i potten är det nog bäst att checka och se vad som händer. När du får syn på floppen tycker jag inte du ska beta turn om du inte har en riktigt bra read på dem, dvs att de ofta synar flop med svaga händer och lägger turn.