Gå till innehåll

NLT - Fold eller Syn?


Recommended Posts

Satt och spelade denna hand och undrar vad man skall göra på rivern?

 

NL $4/8 bord, sh

 

Undertecknad sitter på knappen med AcKc

 

 

Utg+1 raisar $35

HasseA: call

 

Flopp: K :diamond: , 4 :spade: , 3 :heart:

 

Utg+1: Bet $65

HasseA: Call

 

Turn: 8 :diamond:

 

Utg+1: Bet $160

HasseA: Call

 

River: 9 :club:

 

Utg+1: Bet $590

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, förklara lite utförligare hur du tänker under handen. Det enda jag ser som rättfärdigar ditt spel är om du vet att fi ofta bluffar alla gator mot folk som synar ner samt viker lätt vid mothugg. Och isåfall är väl synen given?

 

Normalt spel är ju annars att slå om preflop eller på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren är duktigt och ganska tight.

 

Varför jag bara synar på floppen är för att detta känns som en kanonflopp. Hoppas på motståndaren sitter på tex KQ så att man kan slå om rejält på turn. Motståndaren blir då mer "pottcomitted". Kan vara fel, vet ej..

 

Turn. Kraftigt bett, känns inte som läge att dubbla.

 

River: Ett jättebett, känns spontant som AA eller set. Varför betta så hårt med bara ett par?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren är duktigt och ganska tight.

 

Varför jag bara synar på floppen är för att detta känns som en kanonflopp. Hoppas på motståndaren sitter på tex KQ så att man kan slå om rejält på turn. Motståndaren blir då mer "pottcomitted". Kan vara fel, vet ej..

 

Turn. Kraftigt bett, känns inte som läge att dubbla.

 

Då kan du ju lika gärna lägga dig, om du tror att du är slagen och inte vill höja så är det ju lika bra att folda här eftersom chansen att få en gratis showdown är mycket liten.

 

Men återhöj pre (syna kan iof vara ok) man för all del återhöj på floppen!!! Satt jag på KQ skulle jag spela på ungefär samma sätt som fi om någon bara synar. Skulle sätta honom på KJ/KQ/QQ.

 

River: Ett jättebett, känns spontant som AA eller set. Varför betta så hårt med bara ett par?!

Eller så är han tom och vill köpa ut dig? Fast visst du har ju under handen varit en ultimat Calling-station och då gör han ju helt rätt som superbettar med set och hoppas på syn. Det här dåliga spelet som jag anser att du gör innebär att du har 0 info om fi:s hand och det är grymt svårt att säga vad han kan ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade satt han på en triss eller AA. Mer en dåligt spelad AA.

 

Normalt sett överbettar man inte rivern med AA i detta läge. Set eller skräp känns troligast. Jag vill vanligtvis ha sett fi göra stora bluffar tidigare för att syna här, men å andra sidan undviker jag att försätta mig i sådana här situationer utan en bra read på fi.

 

Förstår inte varför du avviker från planen att slå om på turn om det var det du hade tänkt? Han bettar knapp pot på turn och då kissar du plötsligt ner dig och synar bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...