emf Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Fick igår för mig att lyssna på plattan Much One Hit Wonders som var alldeles UTMÄRKT idé men taffligt genomförd. Helt enkelt inte de riktigt, riktigt bra one-hit-wonders som man hade kunnat önska. Således.. vilka låtar skulle ni vilja ha en på one-hit-wonder-platta? Personligen nominerar jag Sha-booms R.O.C.K =D Citera
Hickmott Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Blue Oÿster Cult (stavning?) - Don't fear the reaper. Sjukt bra låt, sjukt mycket one hit wonder. Four non blondes - What's going on gillade jag också. //Hickmott Citera
Staahla Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Never Ending Story av Limahl är ju given etta. Citera
TotalFarsa Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 - Life's what you make it med Talk Talk... Och vem kan glömma 99 LuftBallons med Nena (tror jag hon hette)... Sen har vi ju Relax med Frankie goes to Hollywood... /TF Citera
emf Postad 10 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2006 nena... fyfasen så bra! Kan vi försöka hålla oss till en stark nominering / person? Funderar starkt på att sammanställa till en skiva Citera
stitchio Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Breakfast at tiffany's var väl en go one hit wonder? Mtv spelade Top 10 @ 10 one hit wonders i helgen några gånger, tycker det är rätt kul att rihanna med pon de replay klassas som en one hit wonder, när hon slog igenom för lite mer än ett halv år sedan + att hon släppt en låt efter det.. Får väl skylla sig själv när man hittar på ord! Citera
Andrz_W Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Falco - Rock me Amadeus men tydligen hade han nån annan hit också har min 80-talsfanatiker till arbetskamrat upplyst mig om.. Citera
vivi Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Crash Test Dummies ~ Mmm Mmm Mmm Mmm Citera
Donner Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Svårt att veta var gränsen för en one-hit-wonder går. Sha-boom hade en annan låt, dont steal my heart away, som var rätt het i slutet på 80-talet. Fanns med på några typ "absolute music" album iaf. Frankie goes to hollywood gjorde ju även tryckare-på-dansgolvetklassikern the power of love. Nena med de tyska luftballongerna är ju klockren! Slutligen nominerar jag själv Snow med låten Informer. Den var iofs rätt kass så jag skulle inte vilja ha den på nån samlingsskiva, men one-hit-wonder var den iaf. Citera
kfluffie Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Breakfast at tiffany's var väl en go one hit wonder? Mtv spelade Top 10 @ 10 one hit wonders i helgen några gånger, tycker det är rätt kul att rihanna med pon de replay klassas som en one hit wonder, när hon slog igenom för lite mer än ett halv år sedan + att hon släppt en låt efter det.. Får väl skylla sig själv när man hittar på ord! Såg också det förut (dom har the lite då och då) och då spelade dom Wheatus - Leroy som är jäkligt skon! Svårt att veta var gränsen för en one-hit-wonder går. Jupp, Wheatus har också en annan känd låt - Teenage Dirtbag (om inte kändare). Svårt det där Citera
Jennez Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Hej Monika!!!! Nej allvarligt, jag skjuter mig själv om jag hör den igen.... Citera
TotalFarsa Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Hej Monika!!!! Nej allvarligt, jag skjuter mig själv om jag hör den igen.... Det är ju väldigt humoristiskt att Maja (?) från The Sound vägrar befatta sig med att det är hon som snickrat ihop denna sommarplåga /TF Citera
Papa Kubo Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Bästa någonsin: Nada Surf - Popular. Citera
emf Postad 10 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2006 Ett mycket bra val Kubo. Både av låt och avatar Citera
Belleman Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Martika - Toy Soldier Mellanstadiedisconas eviga tryckare! Citera
hnat Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Bästa någonsin: Nada Surf - Popular. Intressant att de gått och blivit mycket bättre nu, när ingen längre bryr sig om dom. Annars gillade jag Narcotic med Liquido. Fast det kanske inte ens var en hit? Citera
Hickmott Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Annars gillade jag Narcotic med Liquido. Fast det kanske inte ens var en hit? Ooooooh. Satan i gatan vad bra den låten var. Tack för påminnelsen. Jag måste fan leta upp min gamla cd-singel. Och jodå, den var väl något av en hit? //Hickmott Citera
eurythmech Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Bästa någonsin: Nada Surf - Popular. Åh, den var sjukt bra...när man var 14. Men på sistone har jag återigen fastnat för deras "the Plan" Nada Surf...som ett dåligt Weezer. Hur som helst, min nominering: Cornershop - Brimful of Asha Citera
Vallgrei Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Semisonic har väl inte mycket mer än "closing time" som är värt att nämnas heller? Citera
Ruff Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Babylon Zoo - Spaceman Opus - Live is life det jag kommer på nu. Citera
Staahla Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Born to be wild - Steppenwolf. Jag har då aldrig hört någon annan låt av dem i varje fall. Citera
Recommended Posts