Gå till innehåll

One hit wonders


emf

Recommended Posts

Fick igår för mig att lyssna på plattan Much One Hit Wonders som var alldeles UTMÄRKT idé men taffligt genomförd. Helt enkelt inte de riktigt, riktigt bra one-hit-wonders som man hade kunnat önska.

 

Således.. vilka låtar skulle ni vilja ha en på one-hit-wonder-platta?

 

Personligen nominerar jag Sha-booms R.O.C.K =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Breakfast at tiffany's var väl en go one hit wonder?

 

Mtv spelade Top 10 @ 10 one hit wonders i helgen några gånger, tycker det är rätt kul att rihanna med pon de replay klassas som en one hit wonder, när hon slog igenom för lite mer än ett halv år sedan :D + att hon släppt en låt efter det.. Får väl skylla sig själv när man hittar på ord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att veta var gränsen för en one-hit-wonder går.

Sha-boom hade en annan låt, dont steal my heart away, som var rätt het i slutet på 80-talet. Fanns med på några typ "absolute music" album iaf.

Frankie goes to hollywood gjorde ju även tryckare-på-dansgolvetklassikern the power of love.

Nena med de tyska luftballongerna är ju klockren!

 

Slutligen nominerar jag själv Snow med låten Informer. Den var iofs rätt kass så jag skulle inte vilja ha den på nån samlingsskiva, men one-hit-wonder var den iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Breakfast at tiffany's var väl en go one hit wonder?

 

Mtv spelade Top 10 @ 10 one hit wonders i helgen några gånger, tycker det är rätt kul att rihanna med pon de replay klassas som en one hit wonder, när hon slog igenom för lite mer än ett halv år sedan :D + att hon släppt en låt efter det.. Får väl skylla sig själv när man hittar på ord!

 

Såg också det förut (dom har the lite då och då) och då spelade dom Wheatus - Leroy som är jäkligt skon!

 

Svårt att veta var gränsen för en one-hit-wonder går.

Jupp, Wheatus har också en annan känd låt - Teenage Dirtbag (om inte kändare).

 

Svårt det där :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...