Gå till innehåll

Gekko - Spela påker, de e najs!


Gekko

Recommended Posts

Vill varna alla känsliga läsare för kommande POWER-WHINE!!!

 

Idag har nog varit den absolut sämsta dagen på så jävla länge... En så konstant riverse-klonk-rigg har jag aldrig skådat. Vet inte hur många ggr jag har haft näst bäst hand.... ***** oxå! 6-7k back än så länge, att inleda med att backa 3 inköp på 10/20 var kanske inte den bästa starten man kunde ha.

 

Dom två värsta händerna var nog följande, båda på 10/20 med 100BB stackar och mot samma kille (TILT):

 

Pre-flopp:

Hero är UTG raise 40 (A :heart: K :spade: ); UTG+1 re-raise till 80; 4 foldar; Hero re-reraise till 280; UTG+1 calls

 

Var inte meningen att jag skulle massage raisa PF utan de blev lite fel. Killen hade BTW haft AA handen innan, så jag trodde han mest spelade tillbaks för att jag raisade så lite PF.

 

Flop: K :heart: T :diamond: 4 :diamond: (pot 575)

Hero bet 500; UTG+1 calls

 

Turn: 8 :club: (pot 1575)

Hero är all-in; UTG+1 calls

 

river är obetydlig och han vänder upp KK, TILT! Kan man undvika de eller?!

 

Pre-flop:

UTG calls; 2 folds; button calls; SB calls; Hero är BB raise till 120 (Q :club: Q :spade: ); UTG raise till 250; Hero calls 130

 

Flop:8 :club: 6 :club: 5 :club: (pot 540)

Hero checks; UTG bets 320; Hero raise till 1000; UTG all-in; Hero calls

 

turn och river blankar och han vänder upp K :club: K :diamond: , MEGA-TILT!!!!! 2ggr stoppar man in degen mot samma kille och drar typ dött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 407
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag har man haft sin första lilla session på Prima, vilket är de senaste nätverket som jag har börjat spela på. Har även tänkt att öppna konto på UB, ONGAME och Full-Tilt, men dessa får vänta lite.

Tycker de är väldigt skönt att ha några olika sidor att växla mellan då actionen kan vara så där ibland.

 

Vill också passa på att varna Rille och iremmats för att deras Prima rullar snart kommer att vara gulade... :lol:

 

Så... se upp nu, pojkar och flickor för Prima har fått nytt BLOD!

 

Btw, nu vet ni också hur Operation slakta pokersidorna kommer att gå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det väger jämt mellan AA o QQ. Ev AK, men inte om han är duktig regular. Han kan även ha KK även om oddsen är låga.

Inte för att jag har någon erfarenhet av 10/20 men jag tror inte det där resonemanget håller på den nivån.

 

Då undrar jag varför Sami Farha synar Greensteins all-in i HSP s.1 på tredje betten. Han synar inte för att dela pott, eller hoppas på en två-outare, utan måste tro att Greenstein kan göra en sådan move med annat än AA o KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det väger jämt mellan AA o QQ. Ev AK, men inte om han är duktig regular. Han kan även ha KK även om oddsen är låga.

Inte för att jag har någon erfarenhet av 10/20 men jag tror inte det där resonemanget håller på den nivån.

 

Då undrar jag varför Sami Farha synar Greensteins all-in i HSP s.1 på tredje betten. Han synar inte för att dela pott, eller hoppas på en två-outare, utan måste tro att Greenstein kan göra en sådan move med annat än AA o KK.

 

Ha-ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det väger jämt mellan AA o QQ. Ev AK, men inte om han är duktig regular. Han kan även ha KK även om oddsen är låga.

Inte för att jag har någon erfarenhet av 10/20 men jag tror inte det där resonemanget håller på den nivån.

 

Då undrar jag varför Sami Farha synar Greensteins all-in i HSP s.1 på tredje betten. Han synar inte för att dela pott, eller hoppas på en två-outare, utan måste tro att Greenstein kan göra en sådan move med annat än AA o KK.

 

Jovisst, så mycket som det 3- och 4-betades pf i det programmet så borde det vara en självklar syn ... :roll: Tror inte Farha satte Greenstein på nån hand överhuvudtaget, behövs inte när man själv sitter på den nästa bästa handen man kan bli tilldelad ... :roll:

 

Hade det rört sig om ett aggressivt spel på partys högre nivåer så är det en självklar syn; men när nötjägarna på HSP (flertalet i vart fall) börjar rycka pf så skulle till och med jag kunna hitta lägget med KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

supertequila, du MÅSTE sluta referera till Highstakespoker eller Doyle Brunson hela "#%"%"# tiden. Inse att det är olika spel på olika nivåer...

 

Men.... men....men.... jag ÄLSKAR ju Texas Dolly... :D

 

Skämt åsido så menar jag att det är inskränkt att inte lämna utrymme åt andra händer än AA o KK där.

 

Näh nu slutar jag spamma Gekkos dagbok och väntar spänt på fler handanalyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gjorde man ett litet gäst spel på party's 1 milliondollar. Hade en ganska intressant hand nyss...

 

Blinds 300/600

Jag har 30k och fi täcker.

 

Alla foldar till mig på knappen jag raisar till 1666 (A :heart: K :diamond: ); BB synar.

 

Flopp: A :diamond: 7 :spade: 9 :club:

BB checks; hero bet 2500, BB raise till 5000; Hero calls

 

Turn: 4 :spade:

BB bets 10 000; Hero???

 

Enkel fold eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor poker av en polare som sitter och grindar med mig... Btw, andra handen i turren. Sen åkte han ut med 5:e hand på bordet, lol!

 

 

***** Hand History for Game 5043188272 *****

NL Texas Hold'em Trny:27945494 Level:1 Blinds(20/40) - Sunday, August 27, 19:02:32 ET 2006

Table 40K Gtd.(811652) Table #71 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: BMK811 ( 3000 )

Seat 2: CatalaV ( 3000 )

Seat 3: legaulois ( 2980 )

Seat 4: luckyking63 ( 2960 )

Seat 5: StackMePlz ( 2235 )

Seat 6: jarome26 ( 3825 )

Seat 7: REDSOXKODAK ( 3000 )

Seat 8: Frankieppp ( 3000 )

Seat 9: allinsi ( 2980 )

Trny:27945494 Level:1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to StackMePlz [ Jd Tc ]

jarome26 folds.

REDSOXKODAK folds.

Frankieppp folds.

tommycici has joined the table.

Player tommycici has been moved from table 94 to this table

allinsi folds.

BMK811 folds.

CatalaV folds.

legaulois folds.

luckyking63 raises [155].

StackMePlz calls [135].

** Dealing Flop ** [ Kd, Ts, 9d ]

luckyking63 bets [300].

StackMePlz calls [300].

** Dealing Turn ** [ 6s ]

luckyking63 is all-In [2485]

StackMePlz is all-In [1760]

** Dealing River ** [ Td ]

luckyking63 shows [ Kc, Ah ] two pairs, kings and tens.

StackMePlz shows [ Jd, Tc ] three of a kind, tens.

luckyking63 wins 725 chips from side pot #1 with two pairs, kings and tens.

StackMePlz wins 4470 chips from the main pot with three of a kind, tens.

 

StackMePlz: nice catch fish

luckyking63: fu idiot

StackMePlz: u suck

StackMePlz: knew it was coming

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sista dagarna har varit ett tungt kapitell i mitt liv... Upp och ner hela tiden, plussar man några dagar så de givet att man kommer att stacka av 10k nästa dag.

De är väldigt mycket som inte har fungerat, men den stora anledningen till att de har gått som de har gått är att min reads har varit off. Varje gång jag bestämmer mig för att syna ner någon så har dom nötterna och varje gång jag släpper på rivern så slänger dom upp bluffen i ansiktet. Lite frusterande kan tyckas... Släng sedan in en gnutta utdragningar samt antik-klonk så har ni min lägesrapport.

 

Det positiva är ändå att jag efter gårdagens andra (eller tredje) sittning kände att jag börjar att få tillbaka mitt spel. Sen är de väl också så att är man inne och vevar i alla potter så ökar också variansen och man kommer att få större fluktrationer/svings i spelet. Lätt att glömma de och enbart gnälla på dåligt spel eller utdragingar.

 

Jaja, de är bara att ge sig ut igen och "fight the battle" eller nått!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående AK-handen: Visserligen spelar jag sällan turneringar, men med bara 50bb i stacken skulle jag aldrig hittat folden där. I min värld värdebettar fi AK/AQ/AJ här en hel del av gångerna (utöver de gångerna som fi är tom). Du är väl dessutom i ett skede av turneringen där du vill bygga stack för att kunna ta dig långt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag resonerade väl ungefär som du Nidson och körde in, han hade 97 som stod... ***** oxå!

 

Här kommer en ny hand som skapade en viss huvudverk, handen är mot Agentsmithers på prima om de hjälper.

 

NL5/10 fi har 1500 och jag täcker.

 

Pre-flop:

2 folds; hero är Co raise 40 (7 :heart: 8 :club: ); Button calls; SB folds; BB calls

 

Flop: J :diamond: T :heart: 9 :diamond: (pot 125)

BB checks; hero bets 105; Button calls; BB folds

 

Turn: 4 :spade: (pot 335)

hero bets 310; Button calls

 

River: 6 :diamond: (pot 955)

hero checks; Button is All-in ca 1000; Hero???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en meningslös poker dag till enda... Just nu är de en sådan total anti-rigg så jag vet knappt vad jag ska ta mig till längre. 10k back idag ungefär, fortsätter de i det här tempot så är vi gul innan september är slut!

 

Här har ni dock kanske den sjukaste handen jag någonsin spelat. SB är jordens värsta sten, medans BB är jordens värsta rikssåll, button är en hyffsat kompetent spelare.

 

Cryptologic

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5/$10

6 players

Hero 1351

BB 2015

SB 895

Button 1416

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with 8 :diamond: 7:diamond:

Hero raises to $40, 2 folds, Button calls, SB raises to $130, BB calls, Hero calls, Button calls.

 

Pre-flop är inte så mycket att snacka om, jag vet att SB har AA eller KK något annat spelar han inte.

Det som dock är intressant är BB och han är också största anledningen till att jag överhuvudtaget ser floppen. Han är den typen av spelare som aldrig ger upp i en raisade pot. Han kommer att syna av med botten paret för hela sin stack ungefär... Helt fucked up med andra ord.

 

Flop: 9 :heart: Q :diamond: 6 :heart: ($520, 4 players)

SB bets $430, BB calls, Hero raises all-in $1220.75, Button folds, SB calls all-in $335, BB calls.

 

Trodde jag skulle kunna pressa bort BB från sin hand genom att pusha, men där trodde man fel...

 

Turn: Q :heart: ($3726.5, 1 player + 2 all-in - Main pot: $2815, Sidepot 1: $911.5)

 

 

River: 3 :club: ($3726.5, 1 player + 2 all-in - Main pot: $2815, Sidepot 1: $911.5)

 

 

Results:

Final pot: $3726.5

 

SUMMARY -----

Total pot $3726.50 Main pot $2812 Side pot #1 $911.50 | Rake $3

Board [9h Qd 6h Qh 3c]

SB showed [Ks Kh] and won ($2812) with Two Pairs, Kings and Queens, Nine high

BB showed [Ah Ts] and won ($911.50) with A Pair of Queens, Ace high

Hero [8d 7d] and lost

 

Btw, när man ser spelare så som BB så undrar man hur de går att inte plussa på poker, men tydligen så går de :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lite väl optimistiskt att tror att du kan få bort SB där. ~350 till för honom på en dragbräda. Men vad sysslade bb med? Lika bra att 3-beta före floppen med AT där om han ändå ska syna all in tom på floppen =)

 

Tråkigt att det går dåligt, men det vänder. Bara att grinda på!

 

Ang high stakes. Sjukt dåligt spel i senaste avsnittet. Nästan så att man börjar fundera på att spara ihop pengar så att man kan vara med nästa år. Negreanu synar 70k på river på en parad bräda bara för att han floppade nötterna, Elezra kallsynar en reraise med KJo och David Grey är bara jättedålig... Värde!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lite väl optimistiskt att tror att du kan få bort SB där. ~350 till för honom på en dragbräda. Men vad sysslade bb med? Lika bra att 3-beta före floppen med AT där om han ändå ska syna all in tom på floppen =)

 

Tror du läste lite fel, jag ville isolera SB genom att pusha bort BB från sin hand. Att de inte fanns någon FE hos SB visste jag redan, men BB tycker man ju borde ha kunnat hitta folden. Men de är klart med den handen han hade så gjorde de inte så mycket att han synade :)

Ang high stakes. Sjukt dåligt spel i senaste avsnittet. Nästan så att man börjar fundera på att spara ihop pengar så att man kan vara med nästa år. Negreanu synar 70k på river på en parad bräda bara för att han floppade nötterna, Elezra kallsynar en reraise med KJo och David Grey är bara jättedålig... Värde!

 

Ja de är en heldel super-donkes på de där programet..! Synd att man inte har råd att spela där bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG HOPPAS VERKLIGEN att du inte INTE är theearner på prima..

 

Det hoppas jag verkligen också. Men på crypto.

 

Och med de menas..?

 

Kan bara tala för mig själv: 73 sooooted. Tilt.

 

Om det är du så kommer jag ihåg att du klonkade bra och var jäkligt jobbig att möta. Snackar 2/5 på Crypto...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok; Kollade upp den där handen i din gamla DB, 73s kanske inte är stålet rent generellt men med position och en känsla om att man troligtvis kan spela bort den andre från sin hand så kan de väl kanske va ok. Måste dock säga att din AQ var tämligen överspelad, att pusha den floppen va inte bra...

 

 

OK, nog med OT... Nedan följer ett sålls bekännelser:

Den senaste tiden har jag spelat sååå dålig poker, vet inte när de började men de nådde deffenitivt sitt klimax i onsdags. På något konstigt sätt har jag lyckats adaptera en Dum-LAG-Callingstation stil, rör sen ner den i en gryta TILT och toppa med lite allmänt runing-bad så har ni receptet för en poker-katastrof.

Att de kunde gå så långt som de gick, är troligtvis för att i poker är steget mellan att va ett geni till en mega tomte inte långt. Man tycker att de där movet borde gått hem, att fisken borde kunna ha lagt sin hand, att han bluffar, etc. Det är också ganska svårt att alltid va tillräckligt själv kritisk och verkligen anaysera varje situation för att på så sätt fatta dom riktiga besluten.

Under gårdagen spenderade jag massor av tid till att analyser och disskutera massa pokerteori samt händer, så nu tror jag att jag återigen tillvissdel har hittat tillbaka till mitt gamla spel.

Vill även passa på att tacka Nebban om han läser här, stor insatts från din sida!

Som avslutning så vill jag bara påminna mig själv och andra att man inte ska ropa hej innan man har hoppat över bäcken, dvs det finns fortfarande mycket kvar att göra men vi är iaf ett steg närmare bra poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG HOPPAS VERKLIGEN att du inte INTE är theearner på prima..

 

Det hoppas jag verkligen också. Men på crypto.

 

Och med de menas..?

 

så det är du som är The earner?

 

Har ingen lust med att gå ut med mitt nick här, men om du verkligen vill veta så PM:a mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...