Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL50 8-manna på B2b. Jag har suttit vid bordet i ungefär 20 min och det verkar vara ganska tight passivt. Fi2s reraise pre är den första preflopreraisen hittils. Jag reraisar för att isolera mot shortstacken och definera min hand.

Är min reraise för liten?

Ska jag betta floppen? Isf blir jag väl potcommited och måste syna ev. omslag.

Fi1 (EUR 9,99 in seat 1)

xx (EUR 48,33 in seat 2)

Fi2 (EUR 45,83 in seat 3)

JAG (EUR 60,42 in seat 4)

xx (EUR 36,53 in seat 6)

xx (EUR 24,40 in seat 7)

xx (EUR 10,52 in seat 8)

JAG was dealt: Qc - Qs

Fi1 Raise (1,60)

xx Fold

Fi2 Raise (3,50)

JAG Raise (10,00)

xx Fold

xx Fold

xx Fold

Fi1 All-In (8,39)

Fi2 Call (6,50)

Flop 4c - 9d - 5c

Fi2 Check

Jag ???

Postad

Hade han AA eller KK så *borde* hand ha tryckt preflop. Mest troligt nu känns AK så jag betar. Däremot vete fan om jag re-re-raisar med QQ...

I och med att du gjorde tredje raisen blir det svårt att komma undan här även om du är slagen. Just nu leder du ju iaf mot AK, JJ och TT.

Postad
Hade han AA eller KK så *borde* hand ha tryckt preflop. Mest troligt nu känns AK så jag betar. Däremot vete fan om jag re-re-raisar med QQ...

I och med att du gjorde tredje raisen blir det svårt att komma undan här även om du är slagen. Just nu leder du ju iaf mot AK, JJ och TT.

Tror att chansen är stor att han har just AA/KK. Genom att bara syna kan han sno händer som QQ på ett helt inköp istället för att tvinga dem folda.

När floppen kommer som den gör är du nog så illa tvungen att betta och syna omslag. Checkar du kan du både bli utdragen och dessutom tvingas ställas inför ett svårt beslut på turn om han bettar TT/JJ som han nog misstänker leder isåfall.

Utan read tror jag att bet/syn är bäst, även om man mot bra och tighta spelare nog kan komma undan om ens halvpott-bet blir höjt. Tror att få spelare mini-raisar och sedan check-raisar TT/JJ tillräckligt ofta för att det ska löna sig att syna.

Postad

Jag skulle tryckt till rejält på floppen. På den nivån och utan djupare stack hos dig tror jag inte han bara skulle syna ditt omslag preflop. Tycker inte han borde ha AA eller KK och låta motspelaren se floppen "gratis" med en annan spelare med i handen, det är som att tigga om att bli utköpt.

Jag tror han ville isolera sig mot shortstacken, och att han sitter på en hand i stil med 8-8 till J-J, alternativt AK. Typ gamblar-händer som inte gör så ont om han torskar mot shortstacken.

Postad

Allin och hoppas att han inte drar ut dig om han synar...

Jag ser detr helt onödigt att betta pot för då måste du syna vilket fall som helst.

Men vad vet jag .....poker är ju inte precis förutsägbart

Postad

Skriv i chatten; My dad died last night... Im feeling so miserable... If I loses this pot, I will probably do something drastic....

Sedan går du all-in!

Har du otur sitter det en hjärtlös typ vid bordet, men då kan du ju alltid trösta dig med att hans hjärta är så kallt att han kan behöva lite tröst...