Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bakgrunds info, handen innan tog jag en killes hela stack när jag träffade två par på floppen A92 med A9 mot hans A8. mr_cK verkar vara på tilt då han spelat väldigt konstigt.

- zeikie sitting in seat 1 with $31.50

- mr_cK sitting in seat 2 with $16.90

- pokerbudda sitting in seat 3 with $44.86

- Glacies sitting in seat 4 with $21.85 [Dealer]

- spyse sitting in seat 5 with $32.10

- attacka111 sitting in seat 6 with $0.00

spyse posted the small blind - $0.10

zeikie posted the big blind - $0.20

** Dealing card to spyse: Ace of Clubs, King of Spades

mr_cK raised - $0.40 <-- Visst han bettar men då han verkar vara på tilt betyder den inte mycket

pokerbudda called - $0.40

Glacies called - $0.40

spyse raised - $2.00 <--- Har fina kort, sitter på SB så dålig pos på floppen men kan inte bara syna, lägger in ett ordentligt bett så om det kommer en raggad flopp kan jag representera ett högt PP och betta ut och ta potten, A eller K på floppen skulle nog döda all action.

zeikie folded

mr_cK called - $2.00

pokerbudda folded

Glacies called - $2.00

** Dealing the flop: 4 of Hearts, Jack of Clubs, Jack of Diamonds<--- inte så farlig flopp visst någon kan sitta med QJ/KJ/AJ men jag kan inte vara rädd för det jämt så jag borde betta ut som vanligt (se fö min åsikt om att alltid betta floppade synliga set UTG hittar inte tråden nu)

spyse ?? <--- vill lägga in ett bet på 2/3 pot borde få fi att fundera och släppa många händer som faktiskt slår mig. Dock om jag får syn så måste jag räkna med att vara slagen, checkar jag så kommer garanterat någon betta bakom mig.

Åsikter om spelet? dåligt spelat så in i norden eller har jag helt rätt som vill CB på denna flopp?

Kanske c/r på floppen, men det känns obehagligt då potten är stor och om han lägger in ett ordentligt bett måste jag nästan ställa och då är jag rätt körd om jag får syn, dessutom så verkar folk på den här nivån ha problem att lägga sig när dom blir c/r.

Postad

CR? Eeeh, nja.

Antingen betta ut, eller checka och kolla läget. Tycker det är en bra flop att checka med den handen. Med typ TT bettar jag ut, men med AK känns en check OK. Vid rundcheck bettar du dryg halvpott på turn.