Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

omfg posted the small blind - $0.25

tazmars13 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to omfg: Ace of Spades, King of Hearts

benkahuna folded

KevytJartel folded

beta folded

tu0mari folded

opotti called - $0.50

madman75 folded

Helsetroye folded

omfg raised - $1.75

tazmars13 called - $1.75

opotti called - $1.75

** Dealing the flop: 4 of Hearts, Jack of Hearts, King of Diamonds

-JAg har nu toppar med A som kicker.

omfg bet - $2.00

tazmars13 folded

opotti raised - $4.00

omfg called - $4.00

** Dealing the turn: 8 of Clubs

omfg bet - $1.00

opotti raised - $5.00

omfg called - $5.00

** Dealing the river: 5 of Hearts

omfg checked

opotti went all-in - $12.75

omfg called - $12.75

Detta va en ganska tuff syn av mig, borde det varit det?

Hade ingen som helst read på han ska sägas.

* RP, la till "NLT" och bort med resultatet - QoS *

Postad

Beror ju helt på hur du har sett honom spela tidigare. Om du inte sett honom spela som jordens största fisk förut så är det en rätt dålig syn skulle jag säga. Eller iaf aningen tveksam. Visserligen rätt mkt i potten, men mot ett typ 20-bet mot en normal TAG är du garrat slagen.

Postad
Jag hade tex aldrig gått All-in om jag haft en superhand o den andre checkat o visat svaghet mot mig, bla därför jag calla.

Exakt därför det är så effektivt att överbetta potten på river på de här nivåerna. Eftersom alla förväntar sig att man gaybettar med sina starka händer och bettar stort när man bluffar.

Postad

-JAg har nu toppar med A som kicker.

omfg bet - $2.00

tazmars13 folded

opotti raised - $4.00

omfg called - $4.00

...och bettar ut 1/3 pott? minst, miiiinst 2/3 pot, QT har open-ended och dessutom två :heart: ute..

omfg bet - $1.00

opotti raised - $5.00

omfg called - $5.00

..och här, 1/14 del av potten?

Med andra ord, hårdare på flop, betet på turn är väl bara onödigt, all-in eller check tycker jag nog, Fi har ändå så pass lite kvar i stacken och det är en fin pott att ta på turnen också.

Postad
Tror du har fel där psativ. Det funkar nog mer på högre nivåer överbetts. På låga nivåer ser de bara det stora bettet o funderar inte varför han betta det, det gör däremot bra spelare.

Vänta nu, jag tror du missförstod mig. Det är därför att de flesta tänker som du gjorde när du synade som det är så effektivt att överbetta potten med stål, min vän. Just eftersom de flesta tänker: "Det där känns ju som att han inte vill att jag ska syna", och synar med TP.

Postad

jo jag missförstod dig ej. Men på dessa nivåer tror jag inte på det, det krävs en bra spelare att förstå varför någon överbettaar en pott o därför synar. Fisken ser bara ett stort bett o springer. Sen hade jag ju ingen skithand direkt. Va ju inte så att jag calla med medelpar.

Du har rätt om att jag betta smått flopp, men man vill ju inte skrämma bort folket. Bettet på turnen var mer ett "ta det lugnt pojk jag har nått" bett.

Postad

Okej, min vän, nu förvirrar du mig. Du skrev:

Jag hade tex aldrig gått All-in om jag haft en superhand o den andre checkat o visat svaghet mot mig, bla därför jag calla.

Det tolkar jag som att du tänker: "Vafan, om han klonkade färgen eller satt på ett monster skulle han ju aldrig betta SÅDÄR mycket. Min hand är good. Jag synar."

Sant? Det är ju såna tankar man utnyttjar när man gör ett sånt bet, just för att så många tänker så. En avarage-spelare spelar ju typ tvärtom: han slöspelar sina bra händer och bettar litegrann med typ AA "för att få med sig folk" och bettar typ 1/4-pott. Är han sen RIKTIGT dålig, så gör han exakt tvärtom när han bluffar - bettar tokmycket. Väldigt bra strategi på att bli totalt gulad för övrigt.

Du har rätt om att jag betta smått flopp, men man vill ju inte skrämma bort folket

Är för trött för att dra detta något längre, men kan kort bara säga: tänk om, du tänker fel. Kolla alla trådar om utdragna AA/KK/TPTK där folk skriver om hur fan fisken kan syna med en 7:a på floppen, hitta tursettet på turn och ta hela stacken ifrån dem.

Bettet på turnen var mer ett "ta det lugnt pojk jag har nått" bett.

Oj, ett sånt har jag aldrig hört talas om förut. Men det låter väl bra. Försök dock att öka storleken på det ett par 8-900% sisådär så kommer du kunna berätta om det för barnbarnen också i annan form än "A Y2K bad-beat fairytale."

Nh, anyway. Och hoppas du tar kritiken på rätt sätt. Menar inget illa.

Postad

MacDaddy; Du har helt enkelt spelat handen för svagt rakt igenom, han har ju fått färgen på ett silverfat.

Bettet på floppen är alldeles för svagt, det är ju ett utmärkt läge för fi att göra en reraisebluff!

Med två hjärter ute så hade du gott kunnat överbettat potten redan där, hade du då fått syn var det en fisk efter färg eller ett tvåpar eller set.

Då hade du kunnat sakta ner på turn och tagit en eventuell syn, men ett bet på 1/14 pot är ju bara totalt meningslöst.

Lite mer powerpoker tack! ;)

Postad

När klöver 8 kommer på turn så är det ett jättebra kort för dig. Här kan du inte betta ut 1$. Betta 2/3 av pot eller checkraisa för att se var han står. Återhöjer han då kan du säkert folda och annars har du skyddat dig bra mot eventuellt färgdrag, sämre kung eller en knekt.

Även beten på flop är såklart alldeles för liten. Betta pot!

Postad

Jag tyckte inte han betedde sig som en som försökte få färg utan en som floppat något bra o att han va nöjd med sin hand redan där.

Vad kan han då ha fått: triss i kungar-nej. triss i knektar-nej då hade han raisat preflop. Triss i 4or. Möjligt men det är enda kortet han skulle ha träffat triss med isf. Det jag va rädd för var KJ förstås, egentligen enda handen jag funderade på att han hade. Men isf ä det bara o gratulera. Min erfarenhet är att när nån floppar en monster så slowspelar de iaf floppen.

Mitt lilla bett på turnen hade jag gjort tidigare med bra resultat. HAde KJ o floppen kom K84. Vi var 6st i handen så jag bara checka. En betta 4BB o jag callade. På turnen/rivern betta jag 1BB o han calla båda. Där tjäna jag troligtvis några BB då han hade KQ o jag hade fortsätt callat 4BB både turn/river annars. KAn va bra o ta tag i bettningen själv när man har marginella händer ibland som man ändå bestämt sig för o calla med.

Postad

omfg posted the small blind - $0.25

tazmars13 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to omfg: Ace of Spades, King of Hearts

opotti called - $0.50

omfg raised - $1.75

tazmars13 called - $1.75

opotti called - $1.75

-JAg har nu toppar med A som kicker. - Sweeeeet

pot=5.25

omfg bet - $2.00 - Yuk! För lite

tazmars13 folded

opotti raised - $4.00 Minraise! LOL!

omfg called - $4.00 Här har du chansen att reparera ditt mesiga bet. Höj!

pot=13.25

omfg bet - $1.00 - OMFG! Här tappar jag tråden helt... Lycka till!

opotti raised - $5.00

omfg called - $5.00

** Dealing the river: 5 of Hearts

omfg checked

opotti went all-in - $12.75

omfg called - $12.75

Nu har du ingen aning om vad han har...färg? Set? Tvåpar? KQ?

Som alla sagt, wowza... Varför bettar alla microlimitspelare för lite HELA TIDEN eller ännu värre, slowplayar bort sina stackar? OBS! Menar inte att vara otrevlig men beta hårdare om du ska beta!

Postad

Genom att agera svagt med en stark hand kan du få action men du sätter dig själv i en sits där du kan göra ett dåligt beslut.

Spela powerpoker och se till att det är din motståndare som får sitta där och stekas istället.