baller Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Not... Nu har det varit bedrövligt i flera månader, kom inte och säg att ni kommer skala clienten, ta bort freerolls osv... Det behövs riktiga åtgärder, inte nödlösningar för att förbättra prestandan kortsiktigt. Det kan inte ta flera månader att lösa detta... skärpning... Citera
mira Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Kommer ju inte att hända nått det vet ju alla. Att dom ska fixa till det har dom sagt i 1år om inte mer. Jag gör iaf det jag kan göra och lämnar B2B. Det är väl det ända man kan göra för lyssnar det gör dom inte. Okej då, lyssnar gör dom men dom skiter i det. Citera
Obscura Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Jag kan inte tänka mig att de inte bryr sig. Som företagare gör man allt man kan för att kunderna ska vara nöjda och glada så de vill handla mer eller som i detta fallet spela poker i deras nätverk. Gör man inte det gräver man sin egen grav. Det är ju en mycket konkurensutsatt branch med bra lönsamhet så de vill säkert behålla sina kunder. Jag tror att de helt enkelt vet vad det beror på. Jag har också klagat på detta flera gånger eftersom man råkar ut för det i stort sett varje gång man spelar. Hade de vetat hur de ska lösa det hade de säkert gjort det. Citera
24hPoker Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Hej, Självklart bryr vi oss otroligt mycket om detta problem. Vi vet också att B2B gör allt dom kan och mer därtill för att få ordning på serverproblemen, bland annat genom skalbarhet, konstanta uppdateringar, osv. Även om 24hPoker har ett ägarintresse i B2B, precis som Unibet så är B2B ett separat bolag som står sig helt neutralt gentemot oss och alla skins. Vi kan rapportera vad som händer till B2B och gör allt i vår makt för att hjälpa dom med problemen, men det är B2B som har ansvar och kontroll över nätverket. Vi har en kontinuerlig dialog med B2B och försöker alltid uppdatera våra kunder med vad som händer med nätverket osv. Men i vissa fall kan vi tyvärr inte svara på när nätverket kommer vara 100% fungerande dygnet runt, även om vi självklart strävar mot det och tror det kommer vara så inom en snar framtid. Under tiden försöker vi premiera er kunder på olika sätt, genom t ex lojalitetsprogram, diverse events, osv. Vi kommer snart också att lansera fler mervärden för dig som kund hos oss, bland annat genom hemsidan men även i klienten. Citera
Pokershark Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Alltså det är sjukt. Hårdvara är inte speciellt dyrt i förhållande i hur mycket mer intäkter ni skulle få in med ett fungerande nätverk. Hur mycket tror ni inte det kostar när nätverket ligger nere ett par timmar ibland plus minskade intäkter från ett antal spelare som bytt nätverk? Men vad vet jag det är ju inte jag som äger nätverket Citera
baller Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 skalbarhet, konstanta uppdateringar osv Bra men det duger ju inte alls, det behövs ordetliga uppgraderingar. Om det är ny hårdvara, total omprogrammering av clienten eller vad det nu må vara låter jag vara osagt, men när clienten laggar från kl 16-02 alla dagar i veckan och en short hand bord går långsammare på B2B än vilken annan site som helst så erbjuder ni en dålig produkt (pga lagg inte pga att folk spelar långsamt osv). 24hPoker har ett ägarintresse i B2B Ca 75%, vilket innebär att ni inte alls är neutrala till dom, sköter inte dom sitt jobb kostar det er och era intressenter mycket pengar. Dessutom är det inte bara era ägare etc som är intressenter utan även era kunder. I slutändan är det ni som bestämmer, klarar inte B2b skivan är det upp till er att förändra orgnisationen. Någonstans är det fel på resursallokeringen om det skall ta flera månader att fixa ett problem av detta slag. premiera er kunder på olika sätt, genom t ex lojalitetsprogram, diverse events, osv. Vi kommer snart också att lansera fler mervärden för dig som kund hos oss, bland annat genom hemsidan men även i klienten. Det låter givetvis trevligt, men snälla se till att få till en funktionsduglig client... I kundvård ingår det även att erbjuda en konkurrenskraftig produkt (dvs utan lagg) Citera
NoSense Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Ja Partypoker hanterar 80000 pers helt utan problem. Medans B2B laggar sönder totalt redan vid 4-5000 pers. Vad ÄR problemet? Finns det inte tillräckligt med banbredd på Malta? Dra in en egen och FET kabel ffs! Citera
lobbin Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Ja Partypoker hanterar 80000 pers helt utan problem. Medans B2B laggar sönder totalt redan vid 4-5000 pers. Vad ÄR problemet? Finns det inte tillräckligt med banbredd på Malta? Dra in en egen och FET kabel ffs! Återigen. Det är inte bandbredd som är problemet. Dessutom, en enkel traceroute visar att maskinerna står i Köpenhamn? Citera
Andersson Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Laggen är illa, men jag tror många skulle acceptera problemen om de visste vad de beror på och vad som görs för att förbättra situationen. Det spelar ingen roll hur många nätverkstekniker/systemvetare/programmerare som jobbar övertid. Tystnaden tolkas som att inget görs och gör folk frustrerade. Det är väl nån som resonerar, "vi får absolut inte erkänna att det är något fel i produkten, vi fixar det bara snabbt så glömmer folk det hela". Ok, fint, men fixa det i så fall! Citera
jezaja Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Det handlar inte heller om månader, utan nästan ett år sedan de första riktigt ordentliga problemen kom. Citera
Nidot Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Det skulle inte förvåna mig om lagget sitter i att alla HH's måste sparas. HH's till Hårdisken ftw! Citera
Recommended Posts