Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

0.25-0.50. Är ett 10-manna, men folk har precis försvunnit. Så i detta läget är det bara 4 pers kring bordet.

22 på hand. Jag är Idioten.

dannyj22 posted small blind ($0.50)

> kplsvedja posted big blind ($1)

> Game # 127,893,629 starting.

> Dealing Hole Cards

> idioten called for $1

> wokken called for $1

> dannyj22 called for $0.50

> kplsvedja checked

> Dealing the Flop 7d 2c 6s

> dannyj22 bet for $5

> kplsvedja folded

> idioten raised for $10

> wokken, you have 10 seconds to respond

> wokken folded

> dannyj22 called for $5

> Dealing the turn 5h

> dannyj22 checked

> idioten bet for $6

> dannyj22 called for $6

> Dealing the river7c

> dannyj22 bet for $67.37

I det läget har jag typ 50 dollar kvar.

Ja... vad säger ni? Skriver snart vad som hände. Men vore roligt att veta vad ni tycker. Syn eller fold.

Postad

Jag tror han sitter med tvåpar i 5or och 6or. Jag tror inte han sitter med trissen i 7orna iallafall.

jag hade callat, sen är det kanske en anledning att min bankrulle numera är bustad, men callat hade jag.

edit:

som han spelar borde han väl iofs ha trissen, men jag tror inte han har den. jag tror den jäkeln bluffar.

Postad

Tja, du kanske inte skulle slöspelat setet så mycket mot en öppen trestege på bordet vid turn.

Jag hade höjt mer på floppen och betat mer på turn, så jag hade inte haft ditt problem direkt.

För övrigt lutar jag nog åt syn eftersom de flesta skulle spelat tvåparet lite hårdare innan i handen och det inte längre finns så mycket möjligheter för överset.

Postad

Får väl gå emot strömmen, skulle nog foldat där. Trots allt en hel del hyfsat troliga händer du får stryk av. Om inte annat så skulle jag nog göra det av erfarenhet snarare än någon knivskarp analys. Och erfarenheten säger att på den nivån när någon går all in har han i stort sett nuts. Kan tyckas vara ett jävligt konstigt resonemang men så resonerar jag många gånger när det kommer en all in från ingenstans. Tycker inte du investerat så mycket i potten att det motiverar en syn när en sjua till kommer på river.

Och om man vänder på det och tänker vilka händer han skulle gå all in med i det läget så är det ju inte många du skulle slå. Egentligen bara stegen om han är oerhört korkad och ställer in när bordet parat sig på river efter så pass stor action innan. Kan möjligtvis tänka mig att nån ställer in med KK/AA/A7 men även det verkar ovanligt korkat, har dock sett värre grejer.

Jag skulle tro att han har träffat en kåk högre än din.

Postad

Och erfarenheten säger att på den nivån när någon går all in har han i stort sett nuts.

Min erfarenhet säger mig att på den här nivån går folk all-in med de mest konstiga händer. Tror den här killen har en 7a+rag och tänker "Ja! trissen! all-in!" och sedan plötslig får kalla fötter när han ser tre-stegen på bordet han inte riktigt uppmärksammat. Sen får han ännu kallare fötter när han ser din dolda kåk :P .

Tror aldrig det kan vara rätt att släppa den här handen.

Postad

Jag tror han sitter med 89s o semibluffade floppen. På turn träffar han och slöspelar, för att sen ställa in på rivern när han tror att du fått en triss, och är villig att syna hans stege. Att du skulle kunna ha kåk finns inte ens i hans skalle just nu.

Postad

Beror på motspelare om jag synar eller ej.

Ofta betyder ett överbet på rivern all-in (i detta fall ca 2xpott om jag räknat rätt) två saker: antingen någon som har en mindre bra hand som du med lätthet slår, eller någon som har nötterna eller nästan nötterna som går all-in för att representera en bluff.

I detta läge är det väl rätt få händer han kan ha som slår dig, men om han som jag gillar att spela 72o så...

Postad
Men utan read synar jag lätt, särskilt med tanke på att det bara är 4 vid bordet. Har svårt att tänka mig att man är slagen 60% av gångerna.

Vad har det med saken att göra? Förstår ingenting av detta och liknande resonemang. Vilken hand en motståndare har påverkas ju knappast av hur många som sitter vid bordet.

I detta läge är det väl rätt få händer han kan ha som slår dig, men om han som jag gillar att spela 72o så...

Han fick ju spela från small blind för halva priset och fårn detta läge spelar många vad som helst. Sen är det faktiskt rätt många fler händer än så som slår honom: 76/75/55/66/77

Min erfarenhet säger mig att på den här nivån går folk all-in med de mest konstiga händer.

Håller både med dig och inte. Folk kan gå all-in med vad som helst nästan, men då pushas det ofta fram preflop, folk kan syna med vad som helst till river också utan problem men jag tycker allafall att när en all in kommer så här som en blixt från klar himmel så är det oftast en monsterhand som de vill ha betalt för. Jag tror fortfarande stenhårt på högre kåk...

Postad
jag tycker allafall att när en all in kommer så här som en blixt från klar himmel så är det oftast en monsterhand som de vill ha betalt för. Jag tror fortfarande stenhårt på högre kåk...

Vi kan vara överens om att på den här nivån gör folk lite hursomhelst... ;) Tycker inte man kan vara så säker på en kåk att det motiverar en fold mot en okänd motståndare. Det finns så många andra händer han skulle kunna göra det med, var egentligen bara det jag menade. Själv skulle jag synat, men haft ont i magen då jag gjorde det.

Sen att vår hjälte kallar sig själv "idioten" i den här handen indikerar ju lite vem som kommer ha rätt. Och det lär ju inte vara jag... :D

Postad

Hehe. Nej, idioten kommer sig faktiskt av att jag INTE synade! Var nöjd med det i typ 3 sekunder. Tänke han hade säkert två par som blev kåk med 7. Men efter 3 sekunder ångrade jag mig och kom fram till att jag nog tror på A7 som blev en triss. Hade jag varit i medgång hade jag callat, nu var jag i motgång (som jag ofta är :( ) och då blev det en fold.

Postad
Men utan read synar jag lätt, särskilt med tanke på att det bara är 4 vid bordet. Har svårt att tänka mig att man är slagen 60% av gångerna.

Vad har det med saken att göra? Förstår ingenting av detta och liknande resonemang. Vilken hand en motståndare har påverkas ju knappast av hur många som sitter vid bordet.

Jo, vilken hand han har påverkas, färre spelare medför att fler händer blir spelbara från SB.

Hur handen spelas påverkas också, t.ex. om man floppar toppar med A7 så är det större chans att det är bästa handen på floppen i en 4-vägspott vid ett 4-mannabord än i en 4-vägspott vid ett 10-mannabord. Det krävs ju bättre händer för att limpa vid fullbord än vid 4-manna, så risken att någon har ett överpar är större vid fullbord.

Postad

och det har bevisats i en annan tråd att 72o är den bästa tänkbara handen att spela, så absolut möjligt.