parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Här en hand från Vegas007-poker (som jag testade för att man fick 10 dollares för att skicka nått sms) som jag spelade för några dagar sedan. I denna hand frångick jag min standardregel i att aldrig passa AA på microlimit. Bra fold eller dålig fold? Bordet var 6-handat tror jag. Mörkar: 0.1/0.2 (sjukt nog med ett maxupptag på 10 vad det verkade?) Stackar och reads: Jag (ca 10) - slaskat en hel del, +/- noll. Inte haft klonken på min sida! Fi1 (ca 45) - suttit och tajtat en hel del. Vunnit en del potter utan showdown. Tenderar att se en hel del floppar och tenderar att ibland plötsligt vakna till liv och beta hårt. Vet inte vad det betyder, men jag antar att han är tajt och väntar på bra kort och bra action från fiskar. Fi2 (ca 8) - fishfish. Löspassiv fisk. PREFLOP: Fi2 limpar in från knappen. Jag raisar till 1 tot med svarta ess. Fi1 synar ur BB, Fi2 synar från knappen. Flop: K J X Pott: 3 dollar. Jag ser ingen anledning till att jag inte skulle leda, dessutom så är floppen skönt dragvänlig, så action borde man kunna få. Jag betar således pott. Båda synar. Turn: (Pott = 9) K J X T Eh. Jag har svårt att tänka mig ett sämre kort. Överväger att ställa, men sedan ändrar jag mig - vad fan ska jag få syn av? Att den enda hyfsat kompetenta spelaren vid bordet är kvar i potten gillar jag int heller. Jag checkar. Fi1 betar 5. Fi2 synar all-in. Jag foldar mina svarta ess trots finfina pottodds. Bra vik? Citera
Timmi Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Kom igång DIREKT med spel om pengar! Skicka ett Premium SMS för 50 kr och du får 10 USD på ditt Real Money konto (ca 60% bonus). Är det din första insättning får du dessutom $2 i Sign Up Bonus! Gör så här, skriv SMS: BONUS (mellanslag) ditt användarnamn Skicka till 72401 Ex:Bonus victoria SMS:et kostar 50 kr + ev. operatörsavgifter Så står det på Vegas, du har antagligen pröjsat 50kr med din mobbe för att få dem. Citera
Tottan Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Dom här nivåerna så synar alla med två i samma färg. Ganska farlig bräda då färg steg-drag och möjlig 2-par e ute så folden är inte helt omotiverad. Hade nog bettat på turn och lagt mig mot omslag men de inte lätt att lira seriöst på dom niverna Citera
Saint_Bjorn Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Fan va trist, även Vegas007 är riggat. Citera
psatiw Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Givet det du skrev om Fi1 så finns det ju inte att han skulle bettat där utan minst 2-paret. Att sen Fi2 synar (även om det kan betyda typ K5) gör ju inte saken bättre. Så. Citera
asken Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Fold preflop, du vill inte spela en sådan hand ur position. Citera
Myssion Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Hur fan blev potten 9 på turn?? Den är 3 på flop, du betar 3, (=6) och de båda synar 3 var (=6+3+3) =12... Men där tror jag du är körd faktiskt. Citera
Sjoberginho Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Fold preflop, du vill inte spela en sådan hand ur position. Vad ska man då spela för händer i den positionen? Annars är det en solklart fold på turnen, oavsett om det gäller $10 eller $1,000. Citera
Macaronis Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Parre passar AA på microlimit Kör Påven Fiat? =) Citera
asken Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Fold preflop, du vill inte spela en sådan hand ur position. Vad ska man då spela för händer i den positionen? Annars är det en solklart fold på turnen, oavsett om det gäller $10 eller $1,000. Skämt är inte din starka sida va? Citera
spyse Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Fold preflop, du vill inte spela en sådan hand ur position. Vad ska man då spela för händer i den positionen? Annars är det en solklart fold på turnen, oavsett om det gäller $10 eller $1,000. AAs såklart. Enda handen jag spelar ur pos. Citera
P_kungen Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Given fold. Fråga dig själv vilka händer du slår.. Citera
parre Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 Fi1 visade up Q 2 , Fi2 J4o och mina ess hade stått Nej, skämt åsido! Fi2 visade faktiskt upp J4o... ...men Fi1 hade Qx i hjärter och flushflushen, så jag klarade mig med blotta förskräckelsen. Vegas007's klient är förresten hemsk, usch för 3D-poker. Jag gillar små fyrkantiga rutor med obskyra siffror på, inte något psykedeliskt jävla 3d-bord där man knappt fattar vad som händer förrän man gulat! Citera
Recommended Posts