Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter och grindar som vanligt. Denna gång på Omaha hi/lo 2/4$

10pers bord.

fi1

f2

f3

f4

f5 - 600$

f6

f7

f8 - Button

f9

Fadeh - 450$ i BB

Mina kort: A :club: 2 :club: 2 :diamond: 9 :diamond:

f1, f3, f5, f9 har alla limpat när turen kommer till mig.

Jag vill inte höja fullt med denna kassa position men höjer upp det till 12$ för att ändå bygga lite pott.

Samtliga synar. 60$ i potten.

Flop: J :club: 5 :club: 2 :heart:

Bättre flopp kan jag knappast förvänta mig. Jag bettar pott, 60$.

Folk foldar fram tills f5 som höjer till 240$.

Jaha, vad ska jag göra nudå? Kan inte säga att jag har nån specifik read på f5.

Postad

Klart du kan vänta dig bättre flopp, du har ju inget lågdrag!

Klar raise pre, floppen måste ju bettas men pott är lite väl hårt kanske.

Eftersom du förmodligen drar till halva potten är det bara o slänga, kan ju visa sig att han har nån A34K-wrappis me K-högt färgdrag men din equity är förmodligen inte jättebra där då halva potten inte kan vinnas.

Postad

Jag sa inte att det var en perfekt flopp. Jag sa att den är helt klart bättre än medelfloppen. Även om jag här fick stora problem.

Varför ska jag inte betta pott på den floppen? Jag måste ju få folk med lowdraw att betala dyrt/folda.

Postad

Fold,

Byt ut 2 :heart: på floppen mot vilket kort som helst mellan 3 och 8 (ej 5) och du hade haft ett betydligt bättre läge. Alternativt om 9 :diamond: du har på handen varit en 3a, eller 4a. Då hade du kunnat stoppa in allt med gott samvete.

Antagligen är du uppe mot ett högre set (med eller utan lågdrag) eller någon låg wrapvariant typ A346.

Känns inte som din equity är särskilt bra. Kommer bättre lägen.

Jag är inte ens säker på om jag skulle betat ut på den där floppen, detta kan låta väldigt weak-tight men det är det som gäller på fulla PLO8 bord enligt min erfarenhet..

Postad

Alltså jag foldade jag med. Det kanske var självklart såhär i efterhand då min equity ligger mellan 23-53%. Det ligger trots allt bara 120$ i potten. När jag tänker efter så var nog denna hand den absolut sämsta hand jag kan tänka mig betta ut med i det där läget på floppen.