Gå till innehåll

NLT - SH, AQ möter 2 all-ins på floppen

Recommended Posts

Ingen read på motståndarna då jag nyss satt mig, och jag stöter på denna handen. Att jag checkar flopp beror på att jag timar ut (lagg). Kast, call, raise!? Minst en av dem lär ju sitta på flushdraget.

Game # 206735679 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Gustavsberg"

Game ended 2006-01-02 20:00:50 GMT+01:00

Players:

Park24 (EUR 67,25 in seat 1)

storgaddan (EUR 47,95 in seat 2)

vettefan (EUR 120,78 in seat 3)

JonteM72 (EUR 56,80 in seat 4)

Jeppann (EUR 50,00 in seat 5)

600chips (EUR 12,43 in seat 6)

Dealer: Park24

Small Blind: storgaddan (0,25)

Big Blind: vettefan (0,50)

Jeppann was dealt: Qh - Ac

JonteM72 Raise (1,50)

Jeppann Call (1,50)

600chips Call (1,50)

Park24 Fold

storgaddan Fold

vettefan Call (1,00)

Flop Ad - 9c - 5d

vettefan Check

JonteM72 Check

Jeppann Check

600chips All-In (10,93)

vettefan Fold

JonteM72 Call (10,93)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna inte utg raise med AQ preflop.

På floppen tycket jag du ska lägga när en ställer in, utg raisaren synar, du torde vara slagen oftare än vad du har odds för.

Så du tycker han ska kasta AQ mot en 3xBB raise när det är SH? Om ja, så tycker jag inte du ska ge folk råd om hur de ska spela. Inget illa menat

Länk till kommentar

På floppen tycket jag du ska lägga när en ställer in, utg raisaren synar, du torde vara slagen oftare än vad du har odds för.

För det första sitter han inte UTG, han sitter UTG+1 och UTG har raisat 3 bb. Du skriver bara att du tycker att en syn är fel, men inte vad han borde göra istället. Ska han raisa eller folda och isåfall varför?

Jacobmals svar är inte ett dugg mer givande, "reraise preflop" punkt slut. Hur kan man ge ett sånt råd rakt av utan att med ett enda ord motivera varför det skulle vara det korrekta i alla lägen. Och sen "ställ in" mot två spelare med top-par och en skaplig kicker, helt utan read.

Ursäkta mig, men det är ju totalt meningslöst att posta hand-historys om man får sådana svar. Om man tar sig tid att svara, och svara tycker jag definitivt att alla har rätt till oavsett hur duktig man är, så måste man ju också tala om varför man anser att man ska göra si eller så.

Länk till kommentar

För det första sitter han inte UTG, han sitter UTG+1 och UTG har raisat 3 bb. Du skriver bara att du tycker att en syn är fel, men inte vad han borde göra istället. Ska han raisa eller folda och isåfall varför?

Jacobmals svar är inte ett dugg mer givande, "reraise preflop" punkt slut. Hur kan man ge ett sånt råd rakt av utan att med ett enda ord motivera varför det skulle vara det korrekta i alla lägen. Och sen "ställ in" mot två spelare med top-par och en skaplig kicker, helt utan read.

Ursäkta mig, men det är ju totalt meningslöst att posta hand-historys om man får sådana svar. Om man tar sig tid att svara, och svara tycker jag definitivt att alla har rätt till oavsett hur duktig man är, så måste man ju också tala om varför man anser att man ska göra si eller så.

okej då.

reraisa preflop därför att vi absolut inte vill ha en familjepott. dessutom kan vi lättare köpa potten på floppen. lägger fi pre är det absolut ingen katastrof.

vad trodde du anledningen till ett reraise preflop var?

----

om vi bara synar och sedan går det rundcheck till en kort som trycker varpå preflopraiser bara synar är det jätteställ. preflopraiser visar svaghet och en kort kan ha vilka två kort som helst.

Länk till kommentar

Så du tycker han ska kasta AQ mot en 3xBB raise när det är SH? Om ja, så tycker jag inte du ska ge folk råd om hur de ska spela. Inget illa menat

Ok, då har du säkert rätt. Jag är inte en speciellt duktig sh-spelare. Dock så har jag fattat det som att AQ ofta råkar i trubbel och mot utg raise hade jag inte spelat den.

Länk till kommentar

vad trodde du anledningen till ett reraise preflop var?

Jag tror ingenting och jag har heller inte sagt att du inte kan ha helt rätt. Men för den som inte är lika insatt så är det även intressant med resonemanget bakom. Det är en generell synpunkt, inte menat att klaga på just dig eller någon annan.

;)

Länk till kommentar

Tycker inte det är helt fel att bara syna preflop med AQ. Nu höjde UTG bara 2bb, så en reraise är nog bäst för att hamna headsup.

CO med relativt liten stack ställer in. Tycker det luktar semibluff. Han kan såklart ha träffat en hand, men han är ändå den jag minst skulle frukta i detta läge.

UTG skulle jag va mest rädd för. Han kan mycket väl ha AA el 99. Men han checkade floppen, en check betyder oftast svaghet så jag tror AQ är bästa handen i detta läge.

Allin på floppen är helt ok spel tycker jag. Men att beta potten är heller inte fel, jag skulle nog beta något mer än potten.

Länk till kommentar

Denna tråden var ju hur kul som helst, alltså det är NL 0,25/0,50. På denna nivån och dessutom shorthanded med AQ är ju en självklar syn med den floppen. Troligen har en av dom något och den andra försöker stjäla potten. Men spelar man så tight shorthanded hur skall man då överhuvudtaget vinna en pott överhuvudtaget.

Länk till kommentar

Utan reads lägger jag mig här. Det finns för många händer som slår dig här, och du har inte ens toppkicker. Om det visar sig att du hade dem slagna så är det ingen större skada skedd då du troligen kommer nalla deras stålar förr eller senare om du stannar vid detta bordet.

Med reads kan man eventuellt reraise före floppen, men sällan lägga sig, finns extremt få SH-spelare som bara raisar med AK/QQ eller bättre här.

(Det är sant att AQ ofta råkar i trubbel, särskilt mot UTG-höjningar (se dock nedan), men om en slumpmässig motståndare höjer från platsen innan cut-off i full-ring, slänger du AQ då? Isåfall lämnar du pengar på bordet. I SH är det som sagt syn eller reraise som gäller, beroende på raisaren. Att det är UTG är irrelevant, det är hur många spelare fram till blindsen som är det viktiga.)

Länk till kommentar

Denna tråden var ju hur kul som helst, alltså det är NL 0,25/0,50. På denna nivån och dessutom shorthanded med AQ är ju en självklar syn med den floppen. Troligen har en av dom något och den andra försöker stjäla potten. Men spelar man så tight shorthanded hur skall man då överhuvudtaget vinna en pott överhuvudtaget.

Det går alldeles utmärkt. Själv snittar jag ca 20bb/h/bord genom att spela tight. Sedan beror det ju på var man spelar också. På mina bord går folk sällan allin med ett färgdrag eller AJ i denna situationen. Synar gör de ofta, men inte ställer in själva.

Kom ihåg att det är helt utan reads vi pratar om, det är inte så att jag (vi) rekommenderar att alltid lägga AQ här, när du väl har reads så kommer det flera situationer där du synar denna (ännu fler där du själv ställer in förstås).

Länk till kommentar