Gå till innehåll

Beachjohan på vägen mot toppen, år 2006!


Beachjohan

Recommended Posts

  • Svars 808
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har lite nya mål med höstens spel.

 

1. Gå upp senast 9.00 på morgonen (har funkat sen jag kom hem från vegas och jag mår mycket bättre)

2. Träna (Ja jag som alla andra? levde mycket gott i Vegas)

- springa 40km och styrketräna 3ggr i veckan

3. Spela poker med 20 inköp på de siter jag spelar (prima,party mfl)

4. Ta ut en lön varje månad som jag ska budgetera (ca 250kr/h)

5. Ta ut 100.000kr från pokern varje månad och spara undan.

 

 

Levt väldigt ostrukturerat det sista och är nu sugen på att balansera min tillvaro lite. Tror det kommer vara bra för pokern att fokucera på lite annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen då.

Har börjat reraisa mycket frekventare preflop.

Med händer som ligger i gränsvärdet mellan syn och fold.

När handen inträffar har jag spelat ca 15 min och slagin om Linda 3ggr pre. Som har foldat pre alla gånger utom 1ggn då han/hon folda floppen.

 

 

** Game ID 906004901 starting - 2006-08-22 11:41:10

** Glazey Bike [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Brummis sitting in seat 1 with $1102.00

- Linda14 sitting in seat 3 with $1166.57 [Dealer]

- jazzo33 sitting in seat 4 with $0.00 [sitting out]

- Beachjohan sitting in seat 6 with $1373.00

 

Beachjohan posted the small blind - $5.00

Brummis posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Beachjohan : King of Hearts, King of Diamonds

Linda14 raised - $40.00

Beachjohan raised - $135.00

Brummis folded

Linda14 raised - $325.00

 

 

 

Linda har > 15% pfr och jag kommer ju ALDRIG släppa KK här.

3 handed och 4bet från knappen?

Ska jag säga all in eller syna för att checkraisa all in floppen?

Vad gör jag vid syn och det kommer en tråkig flop?

 

Kommer han orka CBa floppen när jag synar honom?

Vilka HD sätter han mig på?

Vilken HD kan han ha?

Hur påverkas hans framtida spel av en fold här?

 

Kommer jag vilja ställa ALL in med händer som QQ AK?

I så fall hur balanserar jag en syn/raise?

 

Hade det varit något skillnad om jag varit i possition?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. KK handen:

 

Hade en ganska liknade hand i min dagbok för ett par dagar sedan, fell free to check it out!

 

Om vi börjar med Fi's HD, så tror jag den nästan alltid är någonstans mellan luft och medium-holding. Ingen bra spelare hade 4-bettat där med position på dig om dom hade haft AA.

 

Den HD fi kan placera dig på torde vara från stark->väldigt stark, som sämst AQs eller JJ (vid syn).

 

Om vi antar att han gör ett spel med en medioker hand, enligt den HD vi har tilldelat honom, så kan vi nog också anta att han kommer skjuta floppen oavsätt holdings. Detta beror väl givetvis på hur aggresiv Fi är, men jag tror detta stämmer mer ofta än sällan.

 

Hur hans framtida spel påverkas om du foldar här är givetvis svårt att säga, men om jag ser ur mitt eget perspektiv så hade iaf jag haft en mycket bredare 4-bets range mot dig. Specielt när omslagen kommer från sen positon eller blindsen.

 

Jag tycker de bästa spelet i en sådan här situation är att C/R all-in på floppen. Om de kommer ett A så är de helt klart ett jäkligt jobbigt läge, då handlar de IMO mycket om känsla och tidigare erfarenheter som avgör vidare spel. Men att C/C ner kan mycket väl va rätt spel mot rätt motståndare.

 

Att ställa här PF gör bara IMO att du dödar din hands värde, dvs har väldigt svårt att se vad han skulle kunna syna dig med... En tilt-syn med QQ kanske, that's it!

Jag hade varit mer benägen att ställe med t.ex. AK om jag misstänkte att en apa spelar apa.

 

Att vara i position i måste väl ändå va ganska svårt om vi räknar bort en möjlig limp-raise från din sida. Och om han då 4-bettar dig så hade iaf jag börjat misstänka AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen då.

Har börjat reraisa mycket frekventare preflop.

Med händer som ligger i gränsvärdet mellan syn och fold.

När handen inträffar har jag spelat ca 15 min och slagin om Linda 3ggr pre. Som har foldat pre alla gånger utom 1ggn då han/hon folda floppen.

 

 

** Game ID 906004901 starting - 2006-08-22 11:41:10

** Glazey Bike [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Brummis sitting in seat 1 with $1102.00

- Linda14 sitting in seat 3 with $1166.57 [Dealer]

- jazzo33 sitting in seat 4 with $0.00 [sitting out]

- Beachjohan sitting in seat 6 with $1373.00

 

Beachjohan posted the small blind - $5.00

Brummis posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Beachjohan : King of Hearts, King of Diamonds

Linda14 raised - $40.00

Beachjohan raised - $135.00

Brummis folded

Linda14 raised - $325.00

 

 

 

Linda har > 15% pfr och jag kommer ju ALDRIG släppa KK här.

3 handed och 4bet från knappen?

Ska jag säga all in eller syna för att checkraisa all in floppen?

Vad gör jag vid syn och det kommer en tråkig flop?

 

Kommer han orka CBa floppen när jag synar honom?

Vilka HD sätter han mig på?

Vilken HD kan han ha?

Hur påverkas hans framtida spel av en fold här?

 

Kommer jag vilja ställa ALL in med händer som QQ AK?

I så fall hur balanserar jag en syn/raise?

 

Hade det varit något skillnad om jag varit i possition?

 

Nå hur gick den handen?

Vill ju veta! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade följande Quiz på nätet:

Suttit och klurat på det ett tag och dragit endel intressanta slutsatser.

 

 

 

Quiz

 

The poker game in question is Omaha Pot Limit. Try to find out what cards the players have.

 

The flop is As Ks and Kd

 

Player 1

 

” I have the nuts but can still improve my hand. If i improve my hand, i’m unbeatable.”

 

Player 2

 

”If you have the nuts I can still improve my hand and beat you, in two ways! I have at the moment second nut hand and there are two cards in the deck that helps me to make the nut hand. One of the two cards makes my hand improved but is therefrom still improvable. The other card make my hand THE NUTS and is therefrom not improvable. If I hit on the turn, then you have no outs.”

 

Player 1

 

”I can tell you right away that you have no outs. Whatever you bet I’ll raise you.”

 

Questions

 

1. What cards are you sure about the players have?

2. What different hands can the players have?

3. How can player 1 improve his hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The flop is As Ks and Kd

 

Player 1

 

”I can tell you right away that you have no outs. Whatever you bet I’ll raise you.”

 

 

Får inte ihop detta påstående från player 1.

 

Om Player 1 har: AdKcKh Q-Td har han nuts och kan förbättra men player 2 kan fortfarande vinna med second nuts om han har AcAh Q-Ts Q-Ts.

 

Om player 1 har: AdA?K? Q-Td har han nuts och kan förbättra men player 2 kan fortfarande vinna med second nuts om han har A?K? Q-Ts Q-Ts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The flop is As Ks and Kd

 

Player 1

 

”I can tell you right away that you have no outs. Whatever you bet I’ll raise you.”

 

 

Får inte ihop detta påstående från player 1.

 

Om Player 1 har: AdKcKh Q-Td har han nuts och kan förbättra men player 2 kan fortfarande vinna med second nuts om han har AcAh Q-Ts Q-Ts.

 

Om player 1 har: AdA?K? Q-Td har han nuts och kan förbättra men player 2 kan fortfarande vinna med second nuts om han har A?K? Q-Ts Q-Ts.

 

Om dom har dom händer jag föreslog har han inga outs eftersom nr 1 håller nr 2:s outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

player1 måste ju ha Kx :club: Kx :heart: till att börja med. Eftersom player2 hävdar att om han träffar sin hand på turn har player1 inga outs, måste player2 hålla A :diamond:. (om A :diamond: skulle komma på turn så skulle player1 då hypotetiskt kunna få backdoor Royal i ruter)

 

Flop: A :spade: K :spade: K :diamond:

 

player1: Ax :, Kx :club: , Kx :heart: , 1 st av Qs-Ts

player2: A :diamond:, Ax, 2 st av Qs-Ts

 

 

Tror att alla är med på att player2s hand är rätt så definierad, jag ser inget annat än att han ska ha två st Ess och 2 st kort av Q :spade: J :spade: T :spade:. Eller är det en kuggfråga på nåt sätt?

 

I alla fall så måste player1, för att kunna vara säker på att player2 har "no outs", hålla ett av korten Q :spade: J :spade: T :spade: (och ett Ess...), och då förstår jag inte hur hans hand ska kunna förbättras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The flop is As Ks and Kd

 

Player 1

 

”I can tell you right away that you have no outs. Whatever you bet I’ll raise you.”

 

 

Får inte ihop detta påstående från player 1.

 

Om Player 1 har: AdKcKh Q-Td har han nuts och kan förbättra men player 2 kan fortfarande vinna med second nuts om han har AcAh Q-Ts Q-Ts.

 

Om player 1 har: AdA?K? Q-Td har han nuts och kan förbättra men player 2 kan fortfarande vinna med second nuts om han har A?K? Q-Ts Q-Ts.

 

Om dom har dom händer jag föreslog har han inga outs eftersom nr 1 håller nr 2:s outs.

 

Ja men då antar man att player 1 vet player 2s hålkort, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The flop is As Ks and Kd

 

Player 1

 

”I can tell you right away that you have no outs. Whatever you bet I’ll raise you.”

 

 

Får inte ihop detta påstående från player 1.

 

Om Player 1 har: AdKcKh Q-Td har han nuts och kan förbättra men player 2 kan fortfarande vinna med second nuts om han har AcAh Q-Ts Q-Ts.

 

Om player 1 har: AdA?K? Q-Td har han nuts och kan förbättra men player 2 kan fortfarande vinna med second nuts om han har A?K? Q-Ts Q-Ts.

 

Om dom har dom händer jag föreslog har han inga outs eftersom nr 1 håller nr 2:s outs.

 

Ja men då antar man att player 1 vet player 2s hålkort, eller?

 

Det gör han ju också...

 

EDIT: För att vara lite mer konstruktiv. Player1 vet player2s hålkort med hjälp av player2s uttalande och sin egen hand. Det är bara vi utomstående som inte vet exakt eftersom vi inte vet player1s hand exakt. Visste vi den skulle vi också veta alla kort i player2s hand (och i player1s hand ;) ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...