Gå till innehåll

ji-_-ge avancerar, 0.5/1 nu!


ji-_-ge

Recommended Posts

Hej!

 

Efter att ha satsat helhjärtat på SnG tidigare så tappade jag totalt sugen för det. Efter lite om och men så har jag nu (äntligen) börjat lira texas holdem NL och PL. Eftersom det är ett nytt år nu så kan man ju börja det med att va lite ordentlig och ta tag i saker som att analysera händerna bättre. Vad är då bättre än att posta intresanta HH här som vi kan diskutera :D

 

Just nu lirar jag NL50 och PL50 och ibland lite NL100 och PL100. Jag ska försöka hålla mig till 30 inköp med nån skottning då och då. Jag kommer att göra så att jag varje månad cashar ut all RB + 1/4 av den förmodade vinsten. Jag lirar just nu på Eurobet med nicket: ji-_-ge.

 

Vad är mina mål med pokern då?

 

Långsiktigt: Hela tiden utvecklas som pokerspelare och ta lärdom av svåra förluster.

 

Kortsiktigt: Bygga BR så att jag inom en snar framtid kan lira både NL/PL 100 och NL/PL 200.

 

 

Har redan tjuvbörjat lite idag.

 

Start BR: 2456$

 

Session 1: +64$

 

Januari: +64$

 

Totalt: +64$

 

Nuvarande BR: 2520$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första HH kommer nu :D Kommer att tilldela alla HH ett nummer så att man vet vilken man snackar om.

 

HH 1:

 

 

Spelaren jag möter är rätt duktig, men i ett antal händer har han gjort maxbet på alla gator.

 

Texas Hold'em $1-$1 PL (real money), #1,656,810,669

 

Seat 1: fmidtboe ($86 in chips)

Seat 2: NatPortman ($109.25 in chips)

Seat 4: wanna6157 ($66.20 in chips)

Seat 5: sham123 ($28 in chips)

Seat 7: ji_ge2 ($127.10 in chips)

 

ANTES/BLINDS

wanna6157 posts blind ($1), sham123 posts blind ($1).

 

Cards: :Td::Ts:

 

PRE-FLOP

ji_ge2 bets $4, fmidtboe folds, NatPortman bets $14, wanna6157 folds, sham123 folds, ji_ge2 calls $10.

 

FLOP [board cards 2H,6S,6D ]

ji_ge2 checks, NatPortman bets $30, ji_ge2 calls $30.

TURN [board cards 2H,6S,6D,2S ]

ji_ge2 checks, NatPortman bets $65.25 and is all-in, ji_ge2 calls $65.25.

 

RIVER [board cards 2H,6S,6D,2S,JH ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första HH kommer nu :D Kommer att tilldela alla HH ett nummer så att man vet vilken man snackar om.

 

HH 1:

 

Cards: :Td::Ts:

 

PRE-FLOP

ji_ge2 bets $4, fmidtboe folds, NatPortman bets $14, wanna6157 folds, sham123 folds, ji_ge2 calls $10.

 

FLOP [board cards 2H,6S,6D ]

ji_ge2 checks, NatPortman bets $30, ji_ge2 calls $30.

TURN [board cards 2H,6S,6D,2S ]

ji_ge2 checks, NatPortman bets $65.25 and is all-in, ji_ge2 calls $65.25.

 

RIVER [board cards 2H,6S,6D,2S,JH ]

 

Vad sätter du han på för hand?

 

Jag skulle tro jag är slagen här, okej om han nu kan göra samma move med AKs så förstår jag din syn på flop. Men borde du inte ta kommando på turn för att inte ge han chans att bluffa och trycka när du visade lite svaghet på flop? Känns iaf som en rätt så jobbig syn med TT i det läget.

 

Jag tror han visar JJ-AA rätt ofta som han lirat här. Har jag rätt?

 

*lite edit*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första intryck var att han hade just AK och försökte representera ett högt par. Möjligtvis ett mellanpar. Såhär i efterhand så borde jag på turn eller flopp foldad eller tryckt all in. Så dåligt och svagt att bara syna ner.

 

Några mer analyser innan jag berättar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa, alltid lätt att vara efterklok.

 

Mitt normala spel hade varit att beta ut ca 20 på flopp. Slår han om till 40-50 så får man överväga fold. Grejjen är att jag tror fi oftare har ett pocket TT+ när han preflop re-raisar till 14xBB.

 

Ifall har är riktigt bra kanske han är helt säker på att du har just 77-TT och re-raisar med 2 höga för att göra steal oavsett flopp eftersom han då representerar en färdig och mkt stark hand. Om han visat denna kapacitet är check-raise all-in på flopp kanske inte helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH 2:

 

Texas Hold'em $0.50-$0.50 PL (real money), #1,660,751,189

 

Seat 2: gabbe12382 ($169.90 in chips)

Seat 3: maorina ($6.60 in chips)

Seat 5: rjk96 ($33.55 in chips)

Seat 7: ji_ge2 ($45.80 in chips)

Seat 8: broomzz ($33.25 in chips)

 

ANTES/BLINDS

ji_ge2 posts blind ($0.50), broomzz posts blind ($0.50), maorina posts small blind ($0.50).

 

Cards

:Ac::8s:

PRE-FLOP

gabbe12382 folds, maorina folds, rjk96 folds, ji_ge2 bets $1, broomzz calls $1.

 

FLOP [board cards 9D,4S,8C ]

ji_ge2 bets $2, broomzz bets $4, ji_ge2 calls $2.

 

TURN [board cards 9D,4S,8C,KH ]

ji_ge2 checks, broomzz bets $3, ji_ge2 calls $3.

 

RIVER [board cards 9D,4S,8C,KH,AH ]

ji_ge2 checks, broomzz checks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH2:

 

hehe ja, var en del saker som hände där.

 

Om vi antar han har 2 höga, tycker jag du (som du själv tänkte) re-reraise flop.. till 12 kanske? för man vill inte se ett Q eller K på turn.

 

Nu kommer K't och du checkar-synar? Ta reda på vart du står här, höj till 12? Synar han så blir det check-fold på river utan träff, slår han om så vet du att du är slagen.

 

Som jag ser det har fi 2 sorts händer, en halvbra träff (KQ tex) eller ett drag som inte träffar, fast hans $3 bet på turn är lite mysko, inte många händer du foldar där. Nåja...

 

River är nog lite väl fancy.. okej han har mini-raisat flop, betat turn. Men troligen checkar han ner KQ/J9/67 eller vad han nu har för hand. Tycker du kan slänga iväg ett bet på $8 och hoppas han tror du bluffar :) (för du har juh inte tagit kommandot i handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH2:

 

hehe ja, var en del saker som hände där.

 

Om vi antar han har 2 höga, tycker jag du (som du själv tänkte) re-reraise flop.. till 12 kanske? för man vill inte se ett Q eller K på turn.

 

Nu kommer K't och du checkar-synar? Ta reda på vart du står här, höj till 12? Synar han så blir det check-fold på river utan träff, slår han om så vet du att du är slagen.

 

Som jag ser det har fi 2 sorts händer, en halvbra träff (KQ tex) eller ett drag som inte träffar, fast hans $3 bet på turn är lite mysko, inte många händer du foldar där. Nåja...

 

River är nog lite väl fancy.. okej han har mini-raisat flop, betat turn. Men troligen checkar han ner KQ/J9/67 eller vad han nu har för hand. Tycker du kan slänga iväg ett bet på $8 och hoppas han tror du bluffar :) (för du har juh inte tagit kommandot i handen)

 

Allt som du säger i den här handen håller jag med om. Jag spelar så oerhört vekt, det är precis så här jag absolut inte vill lira. En sak är att jag impuls trycker för mycket utan att tänka före. Måste börja ta mer tid på mig före varje beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH 3:

 

Texas Hold'em $0.50-$0.50 PL (real money), #1,660,840,041

 

Seat 3: lovesilove ($51.75 in chips)

Seat 4: nico 67 ($4.95 in chips)

Seat 7: ji_ge2 ($43.75 in chips)

Seat 9: AgradeChief ($51.60 in chips)

Seat 10: KCRoyal Dude ($44.20 in chips)

 

ANTES/BLINDS

KCRoyal Dude posts blind ($0.50), lovesilove posts blind ($0.50).

 

Cards :Td::Ts:

 

PRE-FLOP

nico 67 folds, ji_ge2 bets $2, AgradeChief folds, KCRoyal Dude folds, lovesilove calls $1.50.

 

FLOP [board cards 10H,QH,6D ]

lovesilove checks, ji_ge2 bets $2.50, lovesilove bets $10, ji_ge2 calls $7.50.

 

TURN [board cards 10H,QH,6D,KH ]

lovesilove checks, ji_ge2 checks.

 

RIVER [board cards 10H,QH,6D,KH,5H ]

lovesilove checks, ji_ge2 checks.

[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH2:

 

hehe ja, var en del saker som hände där.

 

Om vi antar han har 2 höga, tycker jag du (som du själv tänkte) re-reraise flop.. till 12 kanske? för man vill inte se ett Q eller K på turn.

 

Nu kommer K't och du checkar-synar? Ta reda på vart du står här, höj till 12? Synar han så blir det check-fold på river utan träff, slår han om så vet du att du är slagen.

 

Som jag ser det har fi 2 sorts händer, en halvbra träff (KQ tex) eller ett drag som inte träffar, fast hans $3 bet på turn är lite mysko, inte många händer du foldar där. Nåja...

 

River är nog lite väl fancy.. okej han har mini-raisat flop, betat turn. Men troligen checkar han ner KQ/J9/67 eller vad han nu har för hand. Tycker du kan slänga iväg ett bet på $8 och hoppas han tror du bluffar :) (för du har juh inte tagit kommandot i handen)

 

Allt som du säger i den här handen håller jag med om. Jag spelar så oerhört vekt, det är precis så här jag absolut inte vill lira. En sak är att jag impuls trycker för mycket utan att tänka före. Måste börja ta mer tid på mig före varje beslut.

Mm, jag vet hur det är. Denna gång hade du antagligen inte fått syn för ett värdebet, då han hade vad jag trodde (en svag 9a). Men i genomsnitt förlorar man en hel de på att försöka få in en CR på river varje gång man tror det kan funka :P Säkrare att värdebeta direkt..

 

Detta som är så bra med poker, man lär sig alltid någe nytt :D förhoppningsvis spelar du bättre nästan gång samma situation uppkommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH 4:

 

Texas Hold'em $0.50-$0.50 PL (real money)

 

 

Seat 2: dirttrackn68 ($52.20 in chips)

Seat 3: lovesilove ($51 in chips)

Seat 4: nico 67 ($10.90 in chips)

Seat 7: ji_ge2 ($54.15 in chips)

Seat 10: KCRoyal Dude ($83.90 in chips)

 

ANTES/BLINDS

dirttrackn68 posts blind ($0.50), lovesilove posts blind ($0.50).

 

Cards

:8c::8d:

 

PRE-FLOP

nico 67 calls $0.50, ji_ge2 bets $2.50, KCRoyal Dude folds, dirttrackn68 folds, lovesilove folds, nico 67 calls $2.

 

FLOP [board cards JC,7C,10C ]

nico 67 checks, ji_ge2 bets $3.50, nico 67 bets $8.40 and is all-in, ji_ge2 calls $4.90.

 

TURN [board cards JC,7C,10C,2H ]

 

 

RIVER [board cards JC,7C,10C,2H,7H ]

 

 

Är det en enkel syn detta? Jag har 3:e paret, hålstegdrag och färgdrag. Får ju ungefär 3 gånger pengarna för synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lirat mitt första pass med bara PL100 bord. Var lite nervigt i början, man vågade inte bluffa riktigt mycket, men efter ett tag när jag blivit varm så hittade jag mitt vanliga spel och det rullade på fint. Jag är faktiskt lite förvånad över vilken skillnad det är på spelet. Jag kan inte köra med dem så mycket som jag gjorde på PL50, nu blir det ofta reraise när jag försöker stjäla, sen är det många fler som ser flopp fastän jag pottbettar.

Men +ca 130$ på 20 minuter typ fick räcka. Nu ska jag iväg och lira livepoker :D Postar resultat för dagen ikväll och 1 eller 2 HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH4:

 

Är väl inte mkt att göra här när fi är short, lekte lite i pokerstove med lite tänkbara händer han har men bortser från set och färdig färg :P

 

Board: Jc 7c Tc

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 35.0168 % 34.92% 00.10% { 8c8d }

Hand 2: 64.9832 % 64.88% 00.10% { AcQd, AcJd, KcQd }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade igår natt lite turneringar. Tyvärr är det inte så många som vill lira 7 ard stud och PL omaha turneringar. I seven card turneringen (20$) kom jag 3:a av 40 efter att ha blivit utdragen stenhårt 2 ggr när vi var 3 kvar. I omaha turneringen (20$) gick det bättre, av ca 20 spelare slutade jag på en trevlig 1:a plats. Var inte pengarna i sig som var det primära utan det sportsliga ;) Slutade dagen på back ca 100$ ändå efter väldigt dåligt CG spel.

Summerar senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din river check med A8s som träffar 2 par är horribel. Beta 1/2 pott och hoppas hansynar med sin 9a.

 

Att inte 3-betta floppen med TTT setet är med lite konstigt då du vill att han ska betala av med TP/2par eller ge han dåliga odds att syna för stege/färg allt enligt skalnskys fundamental theorem of poker ;)

 

Grattis till tuneringsvinsterna för övrigt :D

 

 

Jag tror att du är för insatt i ditt tidigare sng spel och därför ej betar marginella saker eller undviker att genomföra klara värdebett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...