Gå till innehåll

Spelar bara bra/vinner två dagar i sträck?


Carl_X

Recommended Posts

Spelar $10 SnG på Eurobet. Dag 1 går jag plus som fan, dag 2 går jag plus men inte lika mycket, dag 3 går jag minus och dag 4 går jag ännu mer minus. Tar jag dock ett uppehåll på 1-2 dagar efter de två första dagarna går jag alltid plus igen dagen jag börjar. Någon som har en aning om varför?

 

EDIT: Gratulera mig till mitt första inlägg!

 

* Välkommen! :D Lite RubrikPill, lite kortare rubrik - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många gånger har sekvensen upprepat sig?

 

Det är i och för sig inget konstigt om du spelar bättre när du är sugen och koncentrerad och sedan tappar ditt spel allt eftersom och sedan får tillbaka ditt bästa spel efter en paus. Det skulle göra den här sekvensen något mer sannolik än den varit om du spelat likadant hela tiden, men det handlar bara om små variationer i förväntat utfall eftersom resultatet domineras kraftigt av slump för så här korta tidsperioder.

 

Spela på ett tag så ska du se att alla möjliga konstiga mönster kommer och går i dina resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många gånger har sekvensen upprepat sig?

 

Det är i och för sig inget konstigt om du spelar bättre när du är sugen och koncentrerad och sedan tappar ditt spel allt eftersom och sedan får tillbaka ditt bästa spel efter en paus. Det skulle göra den här sekvensen något mer sannolik än den varit om du spelat likadant hela tiden, men det handlar bara om små variationer i förväntat utfall eftersom resultatet domineras kraftigt av slump för så här korta tidsperioder.

 

Spela på ett tag så ska du se att alla möjliga konstiga mönster kommer och går i dina resultat.

 

Sekvensen har upprepat sig nu i två månader. Exakt likadant varje gång. Därför undviker jag alltid att spela dag fyra nu. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, men allvarligt talat. Är det ett normalt förfarande även bland erfarna spelare? Med erfaren spelare menar jag en spelare som har spelat mer än tre år seriöst.

 

Jag plussar visserligen 2 av 3 ggr jag lirar, men något sådant übertydligt mönster har jag inte stött på.

 

Men visst, alla vinnande spelare losar ju titt som tätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag plussar visserligen 2 av 3 ggr jag lirar, men något sådant übertydligt mönster har jag inte stött på.

 

ITM på 67 % av dina SnG. Jo, det låter ju troligt.

 

Nä, inte så troligt. Jag läser slarvigt, och skriver ännu slarvigare... :oops:

 

Jag plussar två av tre sessioner jag spelar, cashgame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...