Myssion Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 hela situationen skriker drag Ja, men grejen med handen är ju att den stinker bluff/drag. Inte om man agerar likadant med stål som iremmats gör ju. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 Angående den där handen. Klassiskt exempel på hur man omvärderar handen beroende på vem som spelat den. Även solen har sina fläckar. Egentligen vill jag dock fråga Mats om varför han inte tar steget upp mot iaf mid stakes nu när du klonkade EPT så fint. Jag vet att du skrev att din mentala rulle inte är större än för 2/4 men varför inte ta steget mot 3/6 eller 5/10 iaf? Det skulle vara roligt att följa någon som spelar mot Sonnert, Antonius och grabbarna här i en dagbok. Jag har större mental rulle nu. Ska grinda upp till 100k i rulle. Sen blir det nog 5/10. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
trexter Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 hela situationen skriker drag Ja, men grejen med handen är ju att den stinker bluff/drag. Inte om man agerar likadant med stål som iremmats gör ju. Jo, oftast. De flesta spelare sätter någon på en hand, inte en handdistribution. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaws Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Jag skiter i om du inte spelar ABC-poker (nej det gör inte jag heller), det där är helt åt helvete vad du än spelar. Du dödar allt värde en hand som har showdown-value har genom att göra din hand till en total bluff, och du dödar all möjlighet att få värde av ett drag som forsätter semibluffa, låter som ett jävla bra move. Dessutom blir din jättebluff en överbet utav helvete bara pga att du valde det usla spelet att limpa in på knappen först in. Vidare ska han tro på att du limpar in med alla händer du radade upp, och utöver det ska han tro att du går allin för en enorm överbet med hela handdistrubutionen. Utöver det lyckas du med konststycket att få få ihop check-raise och vek nötgrinder med "trodde att han var svag" i samma mening. Och att han instacallar med bottom two tycker jag fan är självklart såsom den här handen spelats. (Att han sedan gör fel i att checkraisa är en annan femma.) Guud vilket aggressivt inlägg! Ja det låter som om mats har hafft umgänge med hans flickvän el nåt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 . När vår hjälte ställer in på floppen får han bara syn av bättre händer och potten han plockar upp är inte värt besväret då han inte höjt preflop. Simple as that. Potten blir ju värd att sno när det blivit höjt till 40. Enligt dej så ska man aldrig bluffa? Eftersom man endast ska gå all in när man får syn av händer som är sämre än sina egna. Fi gjorde en stark syn på all inen eftersom han endast slår en bluff. Jag är ganska övertygad om att du är en långsiktig förlorare i den här handen om du gör den typen av bluff. Det finns för lite att vinna helt enkelt. Hade potten varit höjd pre hade det varit en annan sak. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Jag är ganska övertygad om att du är en långsiktig förlorare i den här handen om du gör den typen av bluff. Men även om man inte är det så är det ju fortfarande inte ett bra spel. Det finns ju helt enkelt bättre sätt att spela just K9 här. Sen fattar jag inte riktigt hur man kan sätta en weak-tight CR på en hand starkare än TPNK men samtidigt så svag att den bör släppa mot ett stort överbet. Om man nu är så säker på sin sak så känns det ju som om bluffmöjligheten blir mycket större om man bara synar och hoppas på hjärter eller annat scarecard. Då ger man sig själv dessutom möjligheten att dra ut och få in degen som stor favorit. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Fel post Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 Verkar ha uppstått någon sorts begreppsförvirring ang den här handen. För i sitt första inlägg beskriver mats fi som en "nötgrinder", för att sedan posta en hand där fi gör en extremt lös syn med hela sin stack med bara ett färgdrag som inte ens är nötdraget. Inte samma fi. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinden Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 Verkar ha uppstått någon sorts begreppsförvirring ang den här handen. För i sitt första inlägg beskriver mats fi som en "nötgrinder", för att sedan posta en hand där fi gör en extremt lös syn med hela sin stack med bara ett färgdrag som inte ens är nötdraget. Inte samma fi. Kom precis på det Dags att lägga sig kanske... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 Men alltså, jag spelar aldrig K9 sådär. De flesta fall foldar jag i det läget. Det var en engångsgrej när jag var lite halvtiltad. Tycker fortfarande inte mitt move är sjukt dåligt. Jag har ett bra humm om vad fi har och tänker som så att han borde kunna slänga en bättre kung. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 ***** Hand History for Game 3959490635 ***** NL Texas Hold'em $215 Buy-in Trny:22030908 Level:7 Blinds-Antes(400/800-25) - Wednesday, April 12, 18:35:19 ET 2006 Table Speed Spanish Dancer (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 4 Seat 10: KISFMG ( $8531 ) Seat 4: crash_LP ( $4342 ) Seat 3: Punctilious55 ( $1196 ) Seat 2: VicVaselino ( $5931 ) Trny:22030908 Level:7 Blinds-Antes(400/800-25) VicVaselino posts ante [25]. Punctilious55 posts ante [25]. crash_LP posts ante [25]. KISFMG posts ante [25]. ** Dealing down cards ** Dealt to KISFMG [ 2h 7h ] VicVaselino folds. Punctilious55 folds. crash_LP raises [1200]. KISFMG calls [800]. ** Dealing Flop ** [ Ts, 7d, Jh ] crash_LP is all-In [2717] KISFMG calls [2717]. ** Dealing Turn ** [ Js ] ** Dealing River ** [ 5s ] crash_LP shows [ Qh, 8h ] a pair of jacks. KISFMG shows [ 2h, 7h ] two pairs, jacks and sevens. KISFMG wins 8734 chips from the main pot with two pairs, jacks and sevens. crash_LP finished in fourth place. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 Min livslånga good streak fortsätter på SNG-borden. Plus ytterliggare $852. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blado Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 ***** Hand History for Game 3959490635 *****NL Texas Hold'em $215 Buy-in Trny:22030908 Level:7 Blinds-Antes(400/800-25) - Wednesday, April 12, 18:35:19 ET 2006 Table Speed Spanish Dancer (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 4 Seat 10: KISFMG ( $8531 ) Seat 4: crash_LP ( $4342 ) Seat 3: Punctilious55 ( $1196 ) Seat 2: VicVaselino ( $5931 ) Trny:22030908 Level:7 Blinds-Antes(400/800-25) VicVaselino posts ante [25]. Punctilious55 posts ante [25]. crash_LP posts ante [25]. KISFMG posts ante [25]. ** Dealing down cards ** Dealt to KISFMG [ 2h 7h ] VicVaselino folds. Punctilious55 folds. crash_LP raises [1200]. KISFMG calls [800]. ** Dealing Flop ** [ Ts, 7d, Jh ] crash_LP is all-In [2717] KISFMG calls [2717]. ** Dealing Turn ** [ Js ] ** Dealing River ** [ 5s ] crash_LP shows [ Qh, 8h ] a pair of jacks. KISFMG shows [ 2h, 7h ] two pairs, jacks and sevens. KISFMG wins 8734 chips from the main pot with two pairs, jacks and sevens. crash_LP finished in fourth place. Du tänkte spela ut honom postflop? han ställer oavsett vilka kort som kommer på flopp. Får man fråga vad fan du tänkte? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 Du tänkte spela ut honom postflop? han ställer oavsett vilka kort som kommer på flopp. Får man fråga vad fan du tänkte? Vet inte riktigt. Kändes bra då. Tyckte han tvekade länge innan han ställde. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blado Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 missclick preflop? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 Lite statistik på dryga 1050st $215 sngs: 8% ROI - mänsklig nivå nu 35% ITM 13% vinster 10% andraplatser 11% tredjeplatser 7% fjärdeplatser Precis den kurva jag siktar på. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 missclick preflop? Nä tänkte spela ut honom såklart. Sitter ju en ministack som jag tänkte spela ut honom mha av. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verner18 Postad 12 April , 2006 Rapport Share Postad 12 April , 2006 tja iremmats hoppas klonken är med dig och du har en nagelsax nu nebbis: är det du som är nebucadezzar på 2+2/ladbrokes? verkar va rätt fiskiga spelare som dissar ditt resonemang... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2006 tja iremmats hoppas klonken är med dig och du har en nagelsax nu nebbis: är det du som är nebucadezzar på 2+2/ladbrokes? verkar va rätt fiskiga spelare som dissar ditt resonemang... Glömmer alltid ta med mig dock! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
carl_nica Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Det är ju sjukt värde på partys $215 SnGs. Det finns ju endel spelare som aldrig verkar ha spelat poker med över 60 VPIP. Men de är endå något svårare att slå än $111 SnGsen där spelarna verkligen suger. Vet du hur spelarna är på $500 SnGsen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag kollar när du lirar nu. Se upp för rosekto, kimchhe och txluckbox. Enligt PP är dom vassa. ActualGod skulle jag också passa mig för. ...upptäckte att du spelar 7 st $215 sng.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag kollar när du lirar nu. Se upp för rosekto, kimchhe och txluckbox. Enligt PP är dom vassa. ActualGod skulle jag också passa mig för....upptäckte att du spelar 7 st $215 sng.... Jag är vass med Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2006 Det är ju sjukt värde på partys $215 SnGs. Det finns ju endel spelare som aldrig verkar ha spelat poker med över 60 VPIP. Men de är endå något svårare att slå än $111 SnGsen där spelarna verkligen suger. Vet du hur spelarna är på $500 SnGsen? Nästa bara bra spelare där. Mkt bättre värde på $215. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag kollar när du lirar nu. Se upp för rosekto, kimchhe och txluckbox. Enligt PP är dom vassa. ActualGod skulle jag också passa mig för....upptäckte att du spelar 7 st $215 sng.... Jag är vass med Av de 7 jag såg vann du EN och restan utanför pengarna tre 4'or tror jag. Ajaj ... Thomas_007 var en giftig lirare. Enligt PP har han spelat över 3300 sng's. Mycket all-in taktik.Du var iaf duktig på att klonka. Jisses asså... med dina klonkingskills kan man gå långt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 nebbis: är det du som är nebucadezzar på 2+2/ladbrokes? verkar va rätt fiskiga spelare som dissar ditt resonemang... Tja, kan mkt väl vara så att han hade rätt. jag reagerade dock instinktivt på hans ovilja att sätta sig in i andras argument genom att själv inte sätta mig in i hans... Kanske kan säga att han tiltade mig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts