Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

Kommer nog återgå till 2/4 ett tag till. Har inte riktigt mentala rullen för 5/10. Märktes igår då jag backade drygt 3 inköp.

 

Hmm, problem solved?!?

 

Grattis!!

 

Ska han tänka på det viset så kommer pengarna nog ta slut fort. 1000$ är fortfarande 1000$, även om du äger ett par miljoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej igen alla.

 

Sitter på Hilton i Paris nu.

 

Jag är faktiskt ganska sansad över pengarna. Jag kommer fortsätta spela 2/4 eller 5/10. Finns ingen anledning att gå upp bara för att jag fått en massa pengar nu. Jag vinner bra på 2/4 så varför byta?

 

Angående A9-handen alla snackar så mycket om så ska jag dela med mig lite av mina tankar.

 

Bordet var verkligen jättetajt. Folk höjde, alla la sig. Väldigt väldigt få syner eller omslag. Och vid omslag la sig den som raisade direkt. Jag sitter med en stack på kanske 500k vid detta läge och blinds på 20/40. Jag vill isolera mig mot ryssen som är shortstack och sätter honom all in. Jag tror/hoppas att inte Ram eller Mark ska blanda sig i potten när jag gör en sån styrkedemonstration. Om nån av dem höjer tänker jag självklart ställa in resten preflop.

 

När Mark synar blir jag skitskraj. Min första tanke är att han vill ha med ryssen också? Direkt efter ryssen lagt verkar det som Mark gjort ett misstag när han räknat min stack. När jag inte träffar någonting på floppen inser jag att Mark har MINST 99+ eller ett ess med bättre kicker. Jag har alltså som bäst 3 outs. Jag har kanske 4BB kvar vid detta läge på ett skittajt bord. Jag har visserligen sjuka odds att stoppa in resten men med två kort kvar och max 3 outs i bästa fall väljer jag att lägga mig. Jag tror jag har en chans att sno mig upp vid senare tillfälle.

Det var nog ett misstag att höja så mycket preflop. Det hade gett samma effekt att bara höja 120k. Men samtidigt vill jag slippa det svåra beslutet att lägga mig preflop om nån ställer.

 

Det kan också verka som jag är nåt rötägg som vinner A6 vs 99 och 98h vs A5 och klonkar mig fram till segern. Jag tycker inte det är så. Bordet var som sagt sjukt tajt. Jag väljer att satsa på seger och försöka sno så ofta som möjligt. Det roliga är ju dock att jag i början väntar på "spelbara" händer som KJ, AT etc... men faktum är att jag aldrig kan syna ett omslag med de händerna ändå, så varför inte höja med vilken jäkla hand som helst vid bra läge?

 

På finalbordet fick jag AK två gånger men annars ingen hand jag kunde ställa all in med ända fram till det var 4 pers kvar. Ska jag sitta och folda hela tiden? Att jag ställer med A6 mot Ram är för att han vunnit två större potter mot mig tidigare när jag höjt med en bra hand och han synat med en spekulativ pga position på mig. Nu har jag en OK hand och vill ta ett stand mot honom. Felaktigt?

 

Ni får gärna ställa fler frågor om mitt spel :) Jag gjorde en hel del misstag som kan ha rättats till i efterhand men det är svårt att spela felfritt väl på plats. Jag tycker jag var den som var aggressivast på finalbordet och spelade med ambitionen att vinna skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får gärna ställa fler frågor om mitt spel

 

Vi byter ut det till "Ni får gärna ställa fler frågor om mitt agerande" ^^

 

Jag e GROVT imponerad av dig som kommer på så sjukt skojiga saker att säga till en expressen reporter, som jag redan påpekat.

 

Hade du bestämt dig för att säga något sånt innan de ringde dig?

Eller kom du på det under samtalet?

 

Sjukt bra humor iaf, så jävla gött när man läser i expressen och 2 av de sämsta råden man kan hitta står med :P

 

Förresten, varför hade du med ett seriöst råd för? (2an om MM)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får gärna ställa fler frågor om mitt spel

 

Vi byter ut det till "Ni får gärna ställa fler frågor om mitt agerande" ^^

 

Jag e GROVT imponerad av dig som kommer på så sjukt skojiga saker att säga till en expressen reporter, som jag redan påpekat.

 

Hade du bestämt dig för att säga något sånt innan de ringde dig?

Eller kom du på det under samtalet?

 

Sjukt bra humor iaf, så jävla gött när man läser i expressen och 2 av de sämsta råden man kan hitta står med :P

 

Förresten, varför hade du med ett seriöst råd för? (2an om MM)?

 

De gjorde intervjun skriftligen så jag hade lite tid att förbereda mig.

 

Jag ville säga nåt annat än Tight Tight Tight. Hoppas det är kul läsning :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju såklart sjukt avundsjuk som alla andra här. 4,5 miljoner SEK? Fan, jag skulle ta semester ett par månader och resa lite.

 

Ska bli spännande att se om du kan hålla disciplinen på 2/4 nu när du är så gott som ekonomiskt oberoende.

 

Grattis som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att stämma in i gratulation orkestern!

Följde med 150 händer igår, sen orkade jag inte mer /antog att nog vinner han/... och visst fan, när man kikar in ikväll så...!!! STORT

 

annars är dagens lol:

iremmats skrev:

Sitter på Hilton i Paris nu.

 

 

Lol, trodde du försökte EGO BLUFFA oss.. Läste:

 

iremmats skrev:

Sätter på Paris Hilton nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får gärna ställa fler frågor om mitt spel :)

 

Jag har faktiskt två frågor till: Vad tänkte du när du stoppade in med 98s? (och vad var mörkarna och stackarna?) Sen var det en pot du slog upp till 90k med Q8 på cutoff och Ram synade på knappen, floppen kom lankor, det blev check check, du betade 65k på turn, han synade och check check på sista. Hur gick potten till exakt och vad tänkte du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...