Gå till innehåll

PartyPoker, tightare än vanligt på SH NL$25?


MajkTheBike

Recommended Posts

Är det bara jag som anser att partypoker har blivit betydligt mer svårt spelat sista tiden. Óm de synar en höjning och går vidare, så har de 9 av 10 fall triss eller ett bra två par. Alla fall knappt några tomtar som synar lägsta paret till rivern.

 

inte får att svara på frågan men för att svara på din signatur så är det väll AQ. AK brukar ju hålla. aboo. och dessutom är det väll, Ser förjävligt bra ut men håller nästan aldrig. eller är det vinner nästan aldrig? Det funkar ju inte för hon var väll grym på tennis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis bytt från fullring till SH på PartyNL$25, så jag tycker att det är skitlöst (satt på ett fr-bord med flop% 16 :shock: ). För många bonushoror på fullring.

 

Det är möjligt att det har varit tomtigare förut men jag har inga problem med att hitta bord där bordet ser 50-60% av floppen. Sedan stöter man iofs på lite tajtare bord ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där bordet ser 50-60% av floppen.

 

av flopparna, ska det stå... osis att bara se typ ett och halvt kort på floppen, blir lite svårt att fatta beslut då...

 

:lol: Lite OT, men faan vad jag skulle vilja spela mot spelare som bara såg 50-60% av floppen :-)

 

Gällande "tightheten" på PArty märker jag ingen större skillnad mot förut. En aning, men ingen större.. Får leta lite extra efter bra bord, men det är fortfarande helt ok enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt intryck efter en session på NL 25 och några på NL 200 och NL 400 är att spelet faktiskt är tightare på NL 25. Beror kanske på bonusjagande?

 

Tror helt klart det är en avgörande faktor på Party. Där får du ihop till dina bonushänder lika fort oavsett vilken nivå du spelar. Kikar du på bonuswhores.com så ser du också att partys bonusar är jäkligt attraktiva om man räknar inkomst/tim. Bara att hoppa in på lägsta nivån och sitta och folda tills du får stålet, och du går ändå plus i slutändan.

 

De flesta andra sajter har ju bonussystem där du får mer i bonus ju högre du spelar (upp till en viss gräns där räjken cappas och du inte kan få mer än max).

 

Sedan har ju vissa sajter bonussystem eller poängsystem som bygger på hur mycket du själv stoppar in i potten, detta uppmuntrar ju till att spela fler händer och satsa mer stålar i varje pott. Blir som en legitim riggning liksom, definitivt ingen bra sajt för tajta spelare.

 

 

Så de tajta hororna håller nog mest till på partys låglimitbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där bordet ser 50-60% av floppen

 

Så de tajta hororna håller nog mest till på partys låglimitbord.

 

du inte kan få mer än max

 

Vafan, går ju inte att skrifva "där 50-60% av bordet ser floppen" heller...

 

 

Pelle tittar ner på sina hålkort, AKoff. Han höjer, Klasse synar. Floppen kommer hjärter sju, andra kortet ser ut att vara en Kung, men kan va en Knekt, sista kortet är helt omöjligt att se. Dock vet Pelle att både Kalle, Ola och Stina, den tajta horan, troligen ser hela floppen och försöker läsa dem istället. Klasse betar ut, Pelle går all-in med lite mer än vad han har i sin stack. Klasse springer frenetiskt några varv runt bordet för att få en bättre vinkel så att han kan se vad det första kortet på floppen är, men det går inte. Han synar på ren chans. Turn kommer ruter två, ingen kan se vad rivern är, och Pelle jublar när hans halvkåk slår Klasses trepar.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte får att svara på frågan men för att svara på din signatur så är det väll AQ. AK brukar ju hålla. aboo. och dessutom är det väll, Ser förjävligt bra ut men håller nästan aldrig. eller är det vinner nästan aldrig? Det funkar ju inte för hon var väll grym på tennis?

 

För det första så är det AK, [A]nna [K]ournikova, för det andra så kan man inte direkt kalla henne grym på tennis :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla lägger sig när dom inte har 2par eller triss går det ju o sno hur mkt potter som helst... Får se det positiva i det ;)

 

Jag håller med om att näten har tightat till sig en del men det finns ändå värde för den som är duktig. Dom är ju inte så eeextremt tighta även om jag håller med om att samtliga homegames är bra mycket slaskigare än nätets microlimit, vilket jag tycker borde vara tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla lägger sig när dom inte har 2par eller triss går det ju o sno hur mkt potter som helst... Får se det positiva i det ;)

 

Jag håller med om att näten har tightat till sig en del men det finns ändå värde för den som är duktig. Dom är ju inte så eeextremt tighta även om jag håller med om att samtliga homegames är bra mycket slaskigare än nätets microlimit, vilket jag tycker borde vara tvärtom.

 

Beror ju mycket på sajten oxå, finns ju flera ställen som är riktigt tomtiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ihåg när jag började spela NL i mars för snart ett år sedan.

Fanns bord NL25 på party som hade potaverage på 11-12$. Folk slaskade som grisar.

 

Man kunde tjäna kosing på att bara gå all-in med nuts, och folda allt annat.

Nåja, kanske inte riktigt så blodigt, men nogfan har det blivit tightare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla lägger sig när dom inte har 2par eller triss går det ju o sno hur mkt potter som helst... Får se det positiva i det ;)

Haha, verkligen, har spelat riktigt annorlunda senaste dagarna och kört på i princip vad som helst. Folk är genuint apfega.. "Next stop: Folding station".. efter en session på halvannan timme är det en snubbe som suttit vid bordet längre än jag och han berättar att hans sånt PokerOffice satt en Aggr-factor på mig som han tyckte var lite galet hög, 27 tydligen (kan inte mycket om sånt där, men föreföll tokigt högt faktiskt). Fick väl känslan av att man styrde bordet rätt fint iallafall. :)

 

En sak jag undrar är dessa bord när alla verkligen foldar 19/20 händer (typ).. de måste sitta 10 pers runt bordet och chatta "Yes, what a nice bonus, this rocks" .. men hur många raked hands lär det bli på en timme egentligen... 3... 4.. 5 ?

 

Jösses! Tar gärna någon fräsch bonus, kanske borde ge Prima en chans igen?

 

EDIT:// Jag snackar nog till rätt stor del om EP här eftersom jag är ett dumbass som inte hänger med i topicen, men även om PP.. typ 60/40.. inte riktigt Pareto.. men ändå.. :) thx Monk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tight!?

Det finns ju inge lösare folk än på partys NL25 bord...rena guldgruvan ibland.

Spelade ihop en bonus igår och vann 5 inköp under tiden. En hand var rätt fin tex.

 

***** Hand History for Game 3310460611 *****

$25 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 03, 20:18:42 ET 2006

Table Table 65041 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: KidDjango___ ( $31.55 )

Seat 2: McRonald007 ( $18.60 )

Seat 3: cackman9999 ( $19.88 )

Seat 4: Beef__Cake_ ( $24.90 )

Seat 5: artanditaly ( $44.83 )

Seat 6: sanders6229 ( $24.95 )

cackman9999 posts small blind [$0.10].

Beef__Cake_ posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Beef__Cake_ [ Ad Ac ]

>You have options at Table 66306 (6 max) (No DP) Table!.

>You have options at Table 65723 (6 max) (No DP) Table!.

artanditaly calls [$0.25].

sanders6229 calls [$0.25].

>You have options at Table 66306 (6 max) (No DP) Table!.

>You have options at Table 66306 (6 max) (No DP) Table!.

KidDjango___ calls [$0.25].

McRonald007 raises [$1.60].

cackman9999 raises [$3.90].

>You have options at Table 64877 (6 max) (No DP) Table!.

>You have options at Table 65723 (6 max) (No DP) Table!.

>You have options at Table 64877 (6 max) (No DP) Table!.

Beef__Cake_ calls [$3.75].

artanditaly folds.

sanders6229 calls [$3.75].

KidDjango___ folds.

McRonald007 is all-In [$17]

cackman9999 is all-In [$15.88]

>You have options at Table 65723 (6 max) (No DP) Table!.

Beef__Cake_ is all-In [$20.90]

sanders6229 calls [$20.90].

** Dealing Flop ** [ 4h, Jc, 2h ]

** Dealing Turn ** [ 3h ]

** Dealing River ** [ 2s ]

cackman9999 shows [ 7h, 7c ] two pairs, sevens and twos.

Beef__Cake_ shows [ Ad, Ac ] two pairs, aces and twos.

sanders6229 shows [ Kh, Qc ] a pair of twos.

McRonald007 doesn't show [ Ks, As ] a pair of twos.

Beef__Cake_ wins $10.04 from side pot #2 with two pairs, aces and twos.

Beef__Cake_ wins $3.84 from side pot #1 with two pairs, aces and twos.

Beef__Cake_ wins $71.90 from the main pot with two pairs, aces and twos.

>You have options at Table 64877 (6 max) (No DP) Table!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...