Gå till innehåll

NLT - Trn, AKs utdragen av AT


pnyxtr

Recommended Posts

Känns som att jag spelade fel på turn/river här. Tacksam för kommentarer.

 

Spelare F här har bara spelat ca 3 av 12 händer, och aldrig

gått till showdown, så jag vet inte mer än att han verkar spela tight. Jag har gjort samma sak, så han borde ha samma read på mig.

 

5$ 10 seat tournament (Pacific)

 

A 460$

B 730$

C 620$

D 2375$

pnyxtr 750$

E 2395$

F 670$

 

A posts small blind, 10$

B posts big blind, 20$

 

Dealt to pnyxtr A:spade:K:spade:

symbol spade

C folds

D calls

pnyxtr raises to 80$

E folds

F calls

A folds

B folds

D calls

 

pot: 270$

 

Dealing flop

 

A:club:7:heart:Q:spade:

 

Ok, rätt bra flopp. Möjliga händer hos fi som slår mig är QQ och AQ.

 

D checks

pnyxtr bets 200$

F calls

D folds

 

pot 670$

 

Ok, blir lite rädd av den synen. Slöspelar han QQ? Bestämmer mig för att checka turn o lägga mig vid en all-in.

 

Turn 6:heart:

 

pnyxtr checks

F checks

 

River T:heart:

 

Att han ska ha dragit till en färg känns osannolikt. Antagligen har jag bästa handen här, och att checka känns som att lägga upp för en bluff. Bestämmer mig för en liten valuebet på 100.

 

pnyxtr bets 100$

F raises to 390$. F is all-in

pnyxtr calls.

 

Jaha, dum som man är klickar man call innan man reflekterat över vad han kan ha. Men det känns hårt att lägga handen här med ca 400 i potten och bara 290 till för att syna (dock nästan allt jag har)

 

F shows A:diamond:T:club:

 

På rivern är det ju en mängd händer som slår mig, men jag är ju så committed så en syn känns obligatorisk. Eller ska man aldrig syna en all-in raise med bara ett par på rivern?

 

AK är en svårspelad hand, för träffar man och får syn så vet man aldrig om han sätter tvåparet. Checkar man flera gånger kan fi tro att man missat floppen och sätter en på en bluff. All-in på floppen känns oxo fel, de enda som synar är ju QQ och AQ. Och en check ger ju gratiskort till alla Ax. Hur göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en 1/3 av din stack i potten, fi närmare av hälften av sin. Du sitter med TPTK. Finns absolut inget att tveka på, in med allt i mitten på turn och låt fi ta beslutet. Du kan förvänta dig att han synar ned med i stort sett alla ess och till och med någon dam på de här nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A:club:7:heart:Q:spade:

 

Ok, rätt bra flopp. Möjliga händer hos fi som slår mig är QQ och AQ.

Samt förstås AA, Q7 och 77. Q7 känns inte trolig. AA slowspelad? nja. Jag ser nog större risk i 77 än i QQ.

 

Jag skulle inte checkat turn utan tryckt till rejält där. Lite väl fegt att vara rädd för en slowspelad QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om vinden redan sagt det som behövde sägas. Beta ut på turn, det måste du göra. Om du tänker QQ eller andra monster händer här och tror att du är slagen kan du inte beta ut på river, utan då är det bättre att checka igen och betala av hans valuebet alternativ lägga sig. (det är inget alterntiv eftersom du betade all in på turn, du hade säkert fått syn och förlorat hur som helst, men du hade i alla fall spelat rätt)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Jag ska sluta vara rädd för monstren och istället låta dom ta mig de få gånger det händer. Om jag hade bettat all-in på turn så kan man ju alltså inte säga att det var felspelat, även om han skulle sitta med QQ eller AQ. Nu hade han säkert synat ändå eftersom han synade på floppen, så utgången hade blivit densamma, men det känns ändå bättre att bli utdragen när man redan stoppat in alla pengar, jämfört med att man gör en felaktig syn på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...