Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okej, ingen bad beat historia eller så, utan jag börjar tro att jag inte spelar korrekt:

Det blir en HH o en liten historia när jag i natt clearade en bonus på partynätverket, fyra bord NL$25:

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Fi1 ( $45.8 )

Seat 2: Fi2 ( $123.26 )

Seat 3: Fi3 ( $11.5 )

Seat 4: Fi4 ( $21.9 )

Seat 5: Fi5 ( $28.35 )

Seat 6: RastaHjälte ( $27.75 )

Seat 7: Fi7 ( $25 )

Seat 8: Fi8 ( $20 )

Seat 10: Fi9 ( $21.35 )

Seat 9: Fi10 ( $17 )

Fi1 posts small blind [$0.25].

Fi2 posts big blind [$0.5].

Fi8 posts big blind + dead [$0.75].

Fi10 posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to RastaHjälte [ Ac Ad ]

Fi3 calls [$0.5].

Fi4 folds.

Fi5 folds.

RastaHjälte raises [$2].

Fi7 folds.

Fi8 calls [$1.5].

Fi10 folds.

Fi9 calls [$2].

Fi1 folds.

Fi2 folds.

Fi3 folds.

Ok, det var ett lågt bet kanske för att sitta i MP, men jag ville variera mitt spel, kan inte höja lika mycket alltid med höga PP's.

** Dealing Flop ** [ 2s, Qs, 4c ]

RastaHjälte bets [$3].

Fi8 raises [$10].

Fi9 folds.

RastaHjälte is all-In.

Fi8 is all-In.

** Dealing Turn ** [ Jc ]

** Dealing River ** [ 6s ]

Fi8 shows [ 5s, 3s ] a flush, queen high.

RastaHjälte shows [ Ac, Ad ] a pair of aces.

RastaHjälte wins $8 from side pot #1 with a pair of aces.

Fi8 wins $41.35 from the main pot with a flush, queen high.

Bortsett från pre-flopspel,kunde jag ha klarat mig undan billigare i denna handen? Jag skrattade högt för mig själv när han visade korten i vilket fall. Det var så roligt att jag nästan tycker det var värt mina ~$28.

Spelar vidare utan att tänka så mycket på detta, tre händer senare vid ett annat bord, så torskar jag nästa stack ~$42 med KK, när jag raisat pre-flop till $3 o får syn av 99 som floppar setet o slowplayar det till turnen då jag e all-in.

Direkt i min skalle poppar det upp: WTF mate? (Länk = Off Topic men skoj om man har ljud på datorn)

Med andra ord, ska jag räkna att mina fårskallar till medspelare sitter med såna här händer eller ska jag bocka o ta emot såna här käftsmällar? På den här nivån går folk all-in på gutshotstraights med ett kort kvar att komma.

Eftersom jag till skillnad från JohanHjort inte kan trösta mig med min PT-statistik (efter 6500 händer ser det inte så där jätteskoj ut precis. Inte jätteilla, men definitivt inte jättebra) o sitta o smeka mig själv medans jag ser att denna förlust inte påverkar min BB/100, ;) så var det bara att bita ihop o spela bättre vilket jag även gjorde.

Vad tycker ni, spelade jag ovanstående hand helgalet? Jag har problem med att lägga ned händer som är starka pre-flop när jag får få callers på medelstora höjningar, trots att de bettar ut mot mig efter floppen. Detta på grund av att jag sett vilka händer de kan göra det med. Är det ett hål, eller är det bara att fortsätta mala? :roll:

Postad

Ser inte hur du skulle kunna komma undan att syna hans all-in, inte på den nivån och inte med så grunda stackar, finns alltför många händer en okänd fi kan göra den manövern med som du leder mot.

Tycker både du och fi spelade handen helt korrekt (då menar jag postflop förstås, att syna en höjning preflop ensam med 53s är ju helt huvudlöst).

Postad

Att syna en höjning med 53s är knappast rätt spelat av honom, men om jag inte har helt fel så är han favorit över dig när väl floppen kommit. Tycker båda ni spelar rätt postflop, fi fel preflop. I och för sig kanske du bordet betat mer på floppen, typ 5 dollar istället (nu betade du bara ca halvpott om jag har rätt) för att ge färgdragen sämre odds, men i övrigt inga problem.

Postad

Att syna en höjning med 53s kan väl diskuteras. När stackarna är djupa och det är billigt att komma in och du har bra poss kan man göra det för att variera sitt spel. Jag menar inte att hans syning pre var bra med tanke på hans stackstorlek, men jag menar inte heller att det var extremt dåligt eftersom han fick komma in relativt billigt och i position.

Angående ditt sätt att spela handen så tycker jag att du borde höjt mer preflop och postflop eftersom dom tenderar att syna med många händer på denna nivå. Gör det dyrt för dom. Postflop-synen all-in var ganska självklar, på den nivån kunde han i princip ha haft vad som helst. Lycka till med fortsatt spelande!

Postad
Att syna en höjning med 53s är knappast rätt spelat av honom, men om jag inte har helt fel så är han favorit över dig när väl floppen kommit. Tycker båda ni spelar rätt postflop, fi fel preflop. I och för sig kanske du bordet betat mer på floppen, typ 5 dollar istället (nu betade du bara ca halvpott om jag har rätt) för att ge färgdragen sämre odds, men i övrigt inga problem.

Nej, han blockar ju två stegouts med essen så AA är en liten favorit, typ 51% :lol: