Gå till innehåll

NLT - Rätt att checka på rivern?


Recommended Posts

Nedan följer två typiska händer jag checkar på rivern, men kanske borde beta. Har inga direkta reads mot någon av dem, folk ser nog mig som en ganska slaskig spelare (tror jag iaf)

 

Hand nr:1

 

Normal Table No Limit 1.00/2.00

 

Seat: 1 Biron

Seat: 2 marcusbe

Seat: 3 jot (Dealer)

Seat: 4 Lord_Diamond

Seat: 5 uglystick

Seat: 6 kazzd

 

Biron is dealt: Ac Ah

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

Lord_Diamond : Posts small blind 1.00

uglystick : Posts big blind 2.00

kazzd : Calls for 2.00

Biron : Raises for 7.00

marcusbe : Folds

jot : Folds

Lord_Diamond : Folds

uglystick : Calls for 5.00

kazzd : Calls for 5.00

------------------

 

Flop: Ks 9c Jd

 

------------------

uglystick : Checks

kazzd : Bets 2.00

Biron : Raises for 12.00

uglystick : Folds

kazzd : Calls for 10.00

------------------

 

Turn: Ks 9c Jd 6s

 

------------------

kazzd : Checks

Biron : Bets 25.00

kazzd : Calls for 25.00

------------------

 

River: Ks 9c Jd 6s Jc

 

------------------

kazzd : Checks

Biron : Checks

 

#########################################

 

hand nr:2

 

Normal Table No Limit 1.00/2.00

 

Seat: 1 vesap

Seat: 2 Ranchwidow

Seat: 3 ProtiProt

Seat: 4 marcusbe

Seat: 5 pinkspond (Dealer)

Seat: 6 Biron

 

Biron is dealt: Qs Jh

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

Biron : Posts small blind 1.00

vesap : Posts big blind 2.00

marcusbe : Posts 2.00

Ranchwidow : Calls for 2.00

marcusbe : Checks

pinkspond : Folds

Biron : Calls for 1.00

vesap : Checks

------------------

 

Flop: Qc 8d 3s

 

------------------

Biron : Checks

vesap : Checks

Ranchwidow : Checks

marcusbe : Bets 6.00

Biron : Raises for 12.00

vesap : Folds

Ranchwidow : Folds

marcusbe : Calls for 6.00

------------------

 

Turn Qc 8d 3s 3d

 

------------------

Biron : Bets 17.00

marcusbe : Calls for 17.00

------------------

 

River Qc 8d 3s 3d 6c

 

------------------

Biron : Checks

marcusbe : Checks

 

#######################################

 

Vad tycker ni, rätt att checka på rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl en del på stackdjup. Andra handen checkar jag alla dagar i veckan, och vill helst inte syna ett alltför stort bet med. AA handen kan du ju kanske få lite mer värde ur om du är väldigt slaskig och han sitter på en duglig kung (AK/KQ), men jag tycker att check känns ganska bra där också, om han inte har väldigt lite kvar i stacken, då kan du ställa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar själv checka på river med bara ett par. Men mitt river spel är en utav mina största luckor, just därför att jag gillar inte att ta risker. När alla kort har gått ser jag ingen anledning att beta mer, när det i själva verket är då man tjänar mest pengar.

 

Men jag håller med djens ovan att AA är en solklar VB när man har en slaskig image. Potten har blivit så stor att han kommer syna en lagom bet med sämre hand.

 

Tycker andra handen är en solklar check. Eftersom Hero visade sån styrka och reraisade på flopp och ändå fick syn visar att fi förmodligen sitter på bättre hand, troligtvis inte ett drag för då skulle han inte gått med UTG. Skulle gissa att han sitter på KQ,KK el AA i den andra handen, men han kan ju även sitta på qts. Med AQ,jj,tt,99 borde han ha höjt innan, men det är också möjliga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA handen är en solklar valuebet!

 

Andra handen är helt rätt.

 

Jag går tvärtemot Djens och säger ,AA är en solklart check medans Andra handen kan förtjäna en liten valuebet, men check funkar lika bra.

Känns som ett värdebet på hand 2 känns helt fel, vad kan du få syn av som du slår? :D Troligen har FI KQ och rädd för AQ, annars split?

 

Tycker ett värdebet på hand 1 funkar bra, för troligen har fi ett starkt/svagt K som kanske kan betala av. Men check går även bra i vissa fall, men man missar värde i längden om man alltid checkar denna typ av hand.

 

*liten edit*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 är nog värd ett litet valuebet. Tror inte han synar pre-flop, flop + turn med bara en J och sedan checkar när hans pengakort kommer.

 

Hand2 checkar jag på turn. Ser inget värde alls i att betta här då det knappt finns några drag ute och inga sämre händer kommer att syna ett bet. Om han sedan bettar river synar jag antagligen ett rimligt bet och bettar om han checkar (han postade pre-flop och kan ha vilken Q som helst).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand2 checkar jag på turn. Ser inget värde alls i att betta här då det knappt finns några drag ute och inga sämre händer kommer att syna ett bet. Om han sedan bettar river synar jag antagligen ett rimligt bet och bettar om han checkar (han postade pre-flop och kan ha vilken Q som helst).

 

Håller med, hade också checkat turn där om fi inte var ultra Tomten. Händer att folk spelar gutshots på samma sätt som fi ovan, men det är sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...