Gå till innehåll

Fisktätheten runt om på nätet.


tikhal

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Kollade just lite på partypokers 100/200 fixed 10-handed. Höjningar synades med K3 offsuit och A8 suited synades kallt 3bet. A9 offsuit kom in under the gun. En gång cappades hela bordet. Huh, verkar inte som det var någon skillnad alls jämfört med de låga nivåerna. Man kanske inte ska ha någon rädsla för att klättra upp lite från 0.5/1-nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partypoker 6max FL. Gott om enkla pengar minst upp till 5/10.

 

Kan bara säga så här- undvik shorthanded fl- jag gulade nästan hela min rulle på idioter som jagade på 3/6 fl...vann tillbaks allt på 10 manna bord 5/10 fl för nån vecka sen.

 

Jag såg inte 1 enda som gick rejält plus på shorthanded fixed limit, alla blev utdragna förr eller senare.

 

För att överhuvudtaget lcykas på 6 manna bord krävs det extrem gnutta tur samt att du är överaggressiv, men dåliga spelare var det ingenb tvekan om det- micro limit på prima är ibland hårdare än 5/10 fl på party...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partypoker 6max FL. Gott om enkla pengar minst upp till 5/10.

 

Kan bara säga så här- undvik shorthanded fl- jag gulade nästan hela min rulle på idioter som jagade på 3/6 fl...vann tillbaks allt på 10 manna bord 5/10 fl för nån vecka sen.

 

Jag såg inte 1 enda som gick rejält plus på shorthanded fixed limit, alla blev utdragna förr eller senare.

 

För att överhuvudtaget lcykas på 6 manna bord krävs det extrem gnutta tur samt att du är överaggressiv, men dåliga spelare var det ingenb tvekan om det- micro limit på prima är ibland hårdare än 5/10 fl på party...

 

Låter ju snarare som att det är du som inte kan spela FL short för fem öre. Idioter som jagar, jaha, vilken sorts spelare vill du ha vid bordet då? Snortighta proffs eller? 6-max borden är ju för fan rena guldgruvorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade just lite på partypokers 100/200 fixed 10-handed. Höjningar synades med K3 offsuit och A8 suited synades kallt 3bet. A9 offsuit kom in under the gun. En gång cappades hela bordet. Huh, verkar inte som det var någon skillnad alls jämfört med de låga nivåerna. Man kanske inte ska ha någon rädsla för att klättra upp lite från 0.5/1-nivåerna.

 

Jag tror att de allra högsta borden drar till sig en grupp som man gärna spelar mot, nämligen de största speltorskarna. Spelade PLO 2000 i natt och då var de flesta bra, men häromdagen satt 7 av 10 med mindre än halvt maxinköp! Detta tolkar i alla fall jag som att man egentligen inte har rulle för att lira, utan skottar. Jag kan tänka mig att samma fenomen kan finnas på FL-borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det verkligen att jämföra FL och NL? Tycker personligen de är 2 olika spel. Bara för att man plusar på 0.5&1 FL, betyder inte att man går plus på 0.10/0.20 NL bord. Tror dock att man har en stor fördel om man börjar spela FL och sedan går över till NL.

 

Visst finns det fortfarande många dåliga spelare, men det finns även väldigt många hajar. :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partypoker 6max FL. Gott om enkla pengar minst upp till 5/10.

 

Kan bara säga så här- undvik shorthanded fl- jag gulade nästan hela min rulle på idioter som jagade på 3/6 fl...vann tillbaks allt på 10 manna bord 5/10 fl för nån vecka sen.

 

Jag såg inte 1 enda som gick rejält plus på shorthanded fixed limit, alla blev utdragna förr eller senare.

 

För att överhuvudtaget lyckas på 6 manna bord krävs det extrem gnutta tur samt att du är överaggressiv, men dåliga spelare var det ingenb tvekan om det- micro limit på prima är ibland hårdare än 5/10 fl på party...

 

:lol: Det här är komik på hög nivå!

 

alla blev utdragna förr eller senare

 

Det här tror inte jag på för fem öre! Själv har jag aldrig blivit utdragen, och inte heller sett andra skickliga spelare bli det!

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara säga så här- undvik shorthanded fl- jag gulade nästan hela min rulle på idioter som jagade på 3/6 fl...vann tillbaks allt på 10 manna bord 5/10 fl för nån vecka sen.

 

Jag såg inte 1 enda som gick rejält plus på shorthanded fixed limit, alla blev utdragna förr eller senare.

 

För att överhuvudtaget lcykas på 6 manna bord krävs det extrem gnutta tur samt att du är överaggressiv, men dåliga spelare var det ingenb tvekan om det- micro limit på prima är ibland hårdare än 5/10 fl på party...

 

Jag har visserligen bara 20k händer på FL SH men jag vinner då ganska fint.

Men jag har väl bara tur då antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju snarare som att det är du som inte kan spela FL short för fem öre. Idioter som jagar, jaha, vilken sorts spelare vill du ha vid bordet då? Snortighta proffs eller? 6-max borden är ju för fan rena guldgruvorna.

Du är inte den förste att försöka få den gode Eddie att förstå lite om FLT. Än så länge har ingen lyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade noblepoker igår med avsikten att rake:a hem pokeroffice. Min insättning ökade jag med 60% och det tog 3 timmar fixed (low) och 1 timme NL (low) för att dra in 200 händer.

 

Jag håller inte med om att bonusen är så jättelätt att cleara, 500 raked /$10, det tar ett tag om man inte spelar 3/6 eller högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pacific är ruskigt fisktätt, fast eftersom man bara kan spela ett bord så är det ju egentligen inte så bra alternativ. Det är kanske därför alla blir så otåliga och spelar hårt på sketna händer. Häromdan raisade jag upp 10x bb efter 3 limpare med KK och 6 st (!!) synade. galet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå tidigare fråga vilka limits som är jämförbara NL / FL.

Det enda som går att jämföra är väl ungefärlig varians och förväntad inkomst / 100 händer för en bra spelare.

 

Inte för att jag är något superproffs, eller har undersökt saken så extremt noggrant, men NL 0.25/50 överrensstämmer ungefär med FL 2/4 enl min erfarenhet (haft ungefär samma storleksordning i svajningar upp och ned på båda formaten)

 

Vad som ger mest vinst beror såklart uteslutande på spelaren och motståndet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...