Gå till innehåll

TV: Dared på TV4 Nyheterna, 11/10 kl. 19


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lite synd att dom inte visade mer, och ännu mer synd att dom inte gjorde inslaget om Erik istället för per-werner då man fick se erik där (drickandes champagne med guldklocka och kostym, lol).

 

Skönt att dom visade lite från pokerstars så att vi en gång för alla vet vart alla proffsen håller till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer nog rätt så bra skulle jag tro, jag har sett honom spela då och då, han är duktig och går oftast plus men som alla så har han ju swings. Har som mest sett honom gå plus eller minus ca 40K$ på en natt. Men att han i snitt tjänar 2K$ per dag är nog inte alls orimligt, några av hans kompisar tjänar mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att han i snitt tjänar 2K$ per dag är nog inte alls orimligt, några av hans kompisar tjänar mer.

Vilka onlinespelare tror du snittar betydligt över 2k per spelad dag?

 

Det är ju möjligt, men jag misstänker att det inte finns tillräckligt mycket high-limit fisk för att det ska gå ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ingen som använde ordet betydligt, min kommentar kan kanske uppfattas som att jag trodde det fanns några som var i en mkt högre klass, men jag ville nog mest bara peka på att det finns folk som tjänar lite mer än Dared och att han inte är den värsta av dom alla. Men han är ju en av dom som tjänar grövst pengar inom online-pokern, det är inget att hymla om. Dock skulle jag tro att t ex erik123 och neverlose tjänar en aning mer, finns säkert någon mer också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar se Dared lira på expekt varje natt, han lirar ganska mycket efter 2 på natten. Men visst finns det fisk där, det kommer folk med upp till 1500$ hela tiden medan han har 10k, det ser ju nästan ut som om han lekte med dem. Brukar titta lite då och då på hans bord och det är inte ofta han går back, visst händer det men det är inte ofta som sagt. Så en vinst på 2000$ låter mer än rimligt åtminstone denna månaden, har inte spelat längre än så så kanske han hade en bra månad iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tippa på att han gör mer än 2K/dag. När programmet spelades in kanske han låg på den nivån, men nu tror jag att den är högre. Han har ju bara varit reggad i drygt en månad på expekt och där brukar han ligga på ca 10K-20K / tillfälle han spelar (har sett att han vunnit ännu mer vissa dar). De fåtal gånger han förlorat har det inte varit så mycket vad jag har sett (jag spelar på expekt i stort sett varje dag).

 

I programmet spelade han bara på lägre nivåer med en bankroll <1K och jag skulle tro att han nuförtiden mest huserar på siter med High Limit såsom Ladbrokes och Expekt. Siterna Poker Stars, Party Poker och Multipoker har ju inte så höga stakes. Men det kanske finns fler siter som erbjuder high stakes poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att 2k om dan för en spelare som honom, och på den nivån, skulle vara osannolikt tror jag knappast. Jag ser dagligen flera spelare ("Ryden" "Mofflowis" mfl.) på expekt som alltid verkar gå plus på lägre NL bord (0.50/1 - 1/2). Sittandes på flera bord och som oftast minst dubblat sina inköp. Det är nog flera spelare på den nivån som säkert gör $500 om dan så Dared tjänar nog åtminstone 2k om dan. Fast å andra sidan finns det väl inte alltid motspelare där uppe.

 

Första inlägget för övrigt. Kul att vara här :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att 2k om dan för en spelare som honom, och på den nivån, skulle vara osannolikt tror jag knappast. Jag ser dagligen flera spelare ("Ryden" "Mofflowis" mfl.) på expekt som alltid verkar gå plus på lägre NL bord (0.50/1 - 1/2). Sittandes på flera bord och som oftast minst dubblat sina inköp. Det är nog flera spelare på den nivån som säkert gör $500 om dan så Dared tjänar nog åtminstone 2k om dan. Fast å andra sidan finns det väl inte alltid motspelare där uppe.

Det är ett snitt, vilket innebär att man måste räkna med de muntra dagar man torska fem inköp. Alltså innebär det inte att man snittar 3 inköp per session bara för att det är ens vanligaste resultat.

 

Tänk också på att bra spelare alltid köper in igen så fort de ligger under ett inköp. De kan mycket väl sitta på 3 gånger inköpet och fortfarande ligga minus.

 

Ovanstående innebär förstås inte att jag inte tror på Dared, jag anser det fullt möjligt att han plussar 2k om dagen i snitt. Men jag tror inte att det är särskilt många onlinespelare som snittar betydligt mer.

 

OT: Heh, kul att höra att Mofflowis grindat upp sig. Han och jag lirade rätt mycket samtidigt på Ladbrokes när jag började spela, kommer ihåg att jag tyckte att han var en lösaggro sopa när jag först såg honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tippa på att han gör mer än 2K/dag. När programmet spelades in kanske han låg på den nivån, men nu tror jag att den är högre. Han har ju bara varit reggad i drygt en månad på expekt och där brukar han ligga på ca 10K-20K / tillfälle han spelar (har sett att han vunnit ännu mer vissa dar). De fåtal gånger han förlorat har det inte varit så mycket vad jag har sett (jag spelar på expekt i stort sett varje dag).

 

I programmet spelade han bara på lägre nivåer med en bankroll <1K och jag skulle tro att han nuförtiden mest huserar på siter med High Limit såsom Ladbrokes och Expekt. Siterna Poker Stars, Party Poker och Multipoker har ju inte så höga stakes. Men det kanske finns fler siter som erbjuder high stakes poker.

 

HAHAHAHAHA säg att du skämtar med mig camoranesi....

 

DaRed har länge spelat på ladbrokes på deras högsta 25/50 NL, hans bataljer med Pokergirl1 är legendariska vid det här laget i svensk poker, jag är MYCKET förvånad att någon missat att höra om dom.

 

Så ja, han har tjänat bra med pengar.. länge... och ja det är nyligen han har reggat sig på expekt för det började bli lite action där... men han har spelat läänge på ladbrokes.... och ingen futtigstakes som i programmet, det spelade han ju enbart för o demonstrera spelet. Jag gissar att dom inte ville att han skulle spela 25/50 NL och hitta $10,000 torsken i TV så dom fick betala =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DaRed har länge spelat på ladbrokes på deras högsta 25/50 NL, hans bataljer med Pokergirl1 är legendariska vid det här laget i svensk poker, jag är MYCKET förvånad att någon missat att höra om dom.

 

Så ja, han har tjänat bra med pengar.. länge... och ja det är nyligen han har reggat sig på expekt för det började bli lite action där... men han har spelat läänge på ladbrokes....

 

Åhh faan, det visste jag inte......... =)

 

Jag skrev nog lite otydligt i mitt föregående inlägg, men det jag menade var att Dared spelar nog inte på siter som har låga NL stakes. Han föredrar nog Ladbrokes, Expekt och liknande siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar kolla ibland om Dared är inne och spelar när ändå är där å kör sitt eget fjuttande på microlimits på expekt. Tror han spelade två 25/50 NL-bord och satt och väntade på två bord i all ensamhet med ännu större mörkar (50/100 och/eller 100/200). Sjukt stora summor pengar var det som bytte ägare i alla fall.

 

Bloop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade på Dared igår på Expekt. Han gick från 25000 till 51000 $ under den tiden jag kollade (90 minuter) på 100/200$ NL bord med 2 till 5 spelare. Dessutom satt han på ett fullt tiomanna 10/20 NL bord också och gick från 2000 till 8500 $ på samma tid där.

 

Så 32500 $ plus på 90 minuter igår natt mellan 02 och 03.30

 

Sinnessjukt mycket pengar som byter ägare. Största potten som jag såg var på 49 500 $, den var dock inte Dared med i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...