Gå till innehåll

Lira poker på LCD-TV?


Jimbolito

Recommended Posts

Finns det nån som lirar poker på sin LCD-tv? Ska köpa en snart, 40" är det tänkt. Och undrar om dess upplösning (1366 x 768) är tillräcklig för att ha 3-4 bord uppe utan överlapp? En datorskärm med denna upplösning klarar ju inte det det, men iom att tv:n är såpass mkt större så undrar jag om det går att lösa på något sätt?

 

//Jc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men iom att tv:n är såpass mkt större så undrar jag om det går att lösa på något sätt?

 

Lugnt vettu, Köp en 100 tummare så kan du köra 10 bord på 512*384 upplösning! :D

 

Alltså: Nej.

 

Va väl som jag tänkte, ville bara fråga ändå. Är ingen insatt computer-geek. Använder bara datorn till att tjäna en satans massa pengar. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken lcd har du tänkt att köpa? Har själv just fått hem en Amitech 40 tum. Ska lämna tillbaks den så fort som möjligt då det var dålig bild samt att det blev stora eftersläpningar trots en reaktionstid på 8ms. Upplösningen är på 7?? x 13??. Detta är en lågpris (21000kr) men det var en chansning som inte gick hem. Men det äv bara att utnyttja ångerrätten på 14 dagar som man har om man beställer över nätet. Tror man måste upp på 30000kr nivån om man ska får en bra, stor lcd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nån som lirar poker på sin LCD-tv? Ska köpa en snart, 40" är det tänkt. Och undrar om dess upplösning (1366 x 768) är tillräcklig för att ha 3-4 bord uppe utan överlapp? En datorskärm med denna upplösning klarar ju inte det det, men iom att tv:n är såpass mkt större så undrar jag om det går att lösa på något sätt?

 

//Jc.

 

tror jag inte, vet inte hur det blir om du t.ex kör mini-view o sånt, men blir nog knappast någon bra kvalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken lcd har du tänkt att köpa? Har själv just fått hem en Amitech 40 tum. Ska lämna tillbaks den så fort som möjligt då det var dålig bild samt att det blev stora eftersläpningar trots en reaktionstid på 8ms. Upplösningen är på 7?? x 13??. Detta är en lågpris (21000kr) men det var en chansning som inte gick hem. Men det äv bara att utnyttja ångerrätten på 14 dagar som man har om man beställer över nätet. Tror man måste upp på 30000kr nivån om man ska får en bra, stor lcd.

 

Inte bestämt mig än. Men har spanat in Sony´s KLVS40A10 (Bravia från tv-reklamen) och Samsung´s LE40R51B. Båda ligger runt 25k beroende på var man kollar.

 

Nån som har någon av dessa? Eller känner nån som har och kan komma med sin egna åsikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bestämt mig än. Men har spanat in Sony´s KLVS40A10 (Bravia från tv-reklamen) och Samsung´s LE40R51B. Båda ligger runt 25k beroende på var man kollar.

 

Nån som har någon av dessa? Eller känner nån som har och kan komma med sin egna åsikt?

 

Jag köpte Samsungs LE40R51B och jag är snuskigt nöjd. Nu var ju inte skälet att multitabla poker på den, utan att ha en snygg och bra TV.

 

Grejen är att B2B's klient blir väldigt mycket överlapp på höjden, då det bara är 768 på höjden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bestämt mig än. Men har spanat in Sony´s KLVS40A10 (Bravia från tv-reklamen) och Samsung´s LE40R51B. Båda ligger runt 25k beroende på var man kollar.

 

Nån som har någon av dessa? Eller känner nån som har och kan komma med sin egna åsikt?

 

Jag köpte Samsungs LE40R51B och jag är snuskigt nöjd. Nu var ju inte skälet att multitabla poker på den, utan att ha en snygg och bra TV.

 

Jag har också en sån. Sjukt snygg och kanonbra TV :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nån som lirar poker på sin LCD-tv? Ska köpa en snart, 40" är det tänkt. Och undrar om dess upplösning (1366 x 768) är tillräcklig för att ha 3-4 bord uppe utan överlapp? En datorskärm med denna upplösning klarar ju inte det det, men iom att tv:n är såpass mkt större så undrar jag om det går att lösa på något sätt?

 

//Jc.

 

1600x1200 är upplösningen som skärm/tv måste klara för att 4 tabla utan överlapp på tex partypoker och pokerstars. Sedan kan tv vara en 200 tummare utan att det har betydelse. Det är upplösningen av pixlar man räknar. Kör själv med samsung 20" 204TS som kan rekommenderas och är prisvärd. Gav 4750 kr för minn, visserligen ett demo , men ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en sån. Sjukt snygg och kanonbra TV :)

Som fan. Jag gick loss på foten med en rondell i bakkant då den var för djup för att få plats på kakelugnens hylla :lol:

 

Har inte haft några problem med PS2 iaf.

Inte jag heller, med vanliga Xbox. Har inte fått min 360 än.. men jag kan inte tänka mig att det ska bli mer släpningar för det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bror har köpt en 37 tum lcd från hugosson, men där går inte att ha 4 bord på den, e grymt bra bild dock. Har en upplösning på 13??*70?

Men måste väl ha bättre upplösning än det. Men man kan iaf se något bord på tv:n och något bord på datorn. Kan dela upp bilden så att säga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...