Gå till innehåll

NLT - Hur mycket ska man lita på sina JJ?


Recommended Posts

Texas Hold'em $0.25-$0.25 NL (real money), #1,620,217,911

Table Xfranknyland's HE, 22 Dec 2005 3:36 PM ET

 

Seat 1: Okkis ($64.70 in chips)

Seat 3: _slint ($32.50 in chips)

Seat 4: ogrebeck ($21.35 in chips)

Seat 5: Patience_ ($25.40 in chips)

Seat 6: mawatar ($34.85 in chips)

Seat 7: stockcity ($24.75 in chips)

Seat 8: Josh84 ($23.55 in chips)

Seat 10: Skip762 ($14.50 in chips)

 

 

ANTES/BLINDS

mawatar posts blind ($0.15), stockcity posts blind ($0.25).

 

mawatar deals[JS,JH]

 

PRE-FLOP

Josh84 folds, Skip762 folds, Okkis folds, _slint calls $0.25, ogrebeck folds, Patience_ bets $1.50, mawatar calls $1.35, stockcity folds, _slint folds.

 

FLOP [board cards 7H,5D,7D ]

mawatar bets $3, Patience_ bets $9

 

Hej! Jag undra om jag kanske skulle synat här (eller raisat)?

Men jag skulle kasnke redan ha re-raisat pre-flop för att skaffa mig lite info om hans hand då jag ju nu inte vet så mycket?, sedan så har jag ingen read på han heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju gett honom chansen att lägga sin AK/AQ och nu ville han inte då, vilket tyder på ett överpar. Det blir ju förstås extra krångligt på en så låg bräda eftersom han kanske skulle spelat TT likadant, men jag tror oftare att du är slagen än att du leder här. Dina "inga reads" börjar ju kännas...lite sådär. Nån feeling måste du väl ha för de du spelar emot? Är han grymt aggresiv - fundera. Är han en vanlig ABC-snubbe - fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var rätt packad igår när jag skrev så jag tänkte inte på preflopspelet. ;) Där är det ju igen lite beroende av vad den här Patience-snubben är för spelare, även om man nog bör re-raisa de flesta just i den situationen, ja. Han sitter på knappen och ser en limpare - en LAG-spelare höjer ju med extremt många händer där. Däremot vill man ju inte raisa för det gamla "få information" eftersom en bra spelare ändå inte ger dig nån information, eftersom han kan välja då att både kallsyna med AA eller skit eller återhöja med dito. Man raisar här för att man tror att man har bäst hand och för att ta kommandot i potten. Bäst spel hade nog varit att raisa upp till runt 4. Får du omslag - oftast fold. Får du syn, betta ut på floppen och spela utifrån det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...