Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den eviga frågan som jag funderat på länge.. Många här inne vet säkert hur man ska sätta dit dessa personer som bara sitter och synar preflop men som ändå vinner på de mest omöjliga kort..

Frågan är hur man ska spela mot dessa personer? Om man ska anpassa sig efter deras spel betyder det att man spelar i princip vilken hand som helst och att man lever på turen..

Vore väldigt tacksam om jag fick svar på denna frågan!

Postad

Spela solid, procentuell poker. Se till att sätta dit dom ordentligt på dina monster, eftersom de kommer syna det mesta. Men håller med, kan vara väldigt frustrerande när de suger ut en med sin n^x:e flush på rivern. :roll:

Postad
Spela solid, procentuell poker. Se till att sätta dit dom ordentligt på dina monster, eftersom de kommer syna det mesta. Men håller med, kan vara väldigt frustrerande när de suger ut en med sin n^x:e flush på rivern. :roll:

Man får tacka så mycket:D

• 2 weeks later...
Postad

Eftersom det är mitt första inlägg vill jag bara säga att det är ett kanonforum ni har här, trevliga människor, intressanta tips och ideer och en mycke god stämning. Creds till de som rensar och håller ordning på forumet.

Satt på ett "vi-spelar-alla-händer-bord" på expekt (0.10/0.20 PL)igår. hade 3 killar som följde med på ALLT oavsett om dom fick in nått eller inte. Jag spelade TAG och väntade på en bra hand, sen va de bara å höja så mycke det gick. Gick alldeles utomordentligt och spelade upp mej 20$ på ett par timmar. Ok för många här är det väl inte mycke pengar att prata om, men för mej som har en bankrulle på 30$ är de ju ett bra resultat.

Postad

Satt på ett "vi-spelar-alla-händer-bord" på expekt (0.10/0.20 PL)igår.

OT: Finns det verkligen 0.10/0.20 PL-bord på Expekt? Jag har aldrig sett nåt i alla fall. Eller spelar du inte Texas?

Postad

Satt på ett "vi-spelar-alla-händer-bord" på expekt (0.10/0.20 PL)igår.

OT: Finns det verkligen 0.10/0.20 PL-bord på Expekt? Jag har aldrig sett nåt i alla fall. Eller spelar du inte Texas?

kan vart 005-010 när ja tänker efter. å du har nog rätt. finns väl bara ett par NL och fixed 010-020

Postad

Innan det blir för mycket snack om Micro Limit hos Expekt så kan jag tipsa om SAJT-tråden för Expekt som ni hittar under "Onlinepoker".

Här förtsätter diskussionen om "Hur vinna över de med tur?"

Enjoy! :)

- QoS

Postad
Se floppen med väldigt många händer så länge det är billigt. Kruta sedan på med stora betar så fort du träffar något bra, annars syna om du har odds eller folda.
Yup! O akta dig för att bluffa mot dem. O låt dem bluffa mot dig. På crazy nivåer NL så får man acceptera att de helt enkelt fick in den där en-outaren (typ). Ska du bluffa så gör det på floppen. Och för guds skull: Låt dem inte dra ut dig. Jag har en stor lapp på väggen där det med stor text står "vad fan du än gör slowplaya ALDRIG ngt annat än THE NUTS!" som jag skrev i desperation efter att jag spelat som ett rövhål en gång. :roll: Det hjälper mig att fokusera mitt spel bättre, så jag inte får för mig att jag är Mr Fancy Big Shot player. "Cho dontt wuant to be pussed agjound" ;)