Gå till innehåll

PLO - T4 på TTJ42-bord, rätt värdebet på rivern?


parre

Recommended Posts

Lovade att försöka hitta lite intressanta PLO-händer att posta för att live upp Handalysdelen lite, och inte bara vara egoistisk och stoppa händerna i min dagbok (inte för att någon bryr sig om dom ändå).

 

Hur som helst, denna hand handlar om 25PL på PokerStars (RiverStars, Riggsajt etc).

 

Reads: Inga. Det är tredje handen vid bordet. Jag utgår dock från att båda mina motståndare i denna hand är tomtar:

 

1) De sitter med mindre än fullt inköp - seriöst, är du halvokej på PLO sätter du dig väl inte på ett PLO25-bord med kort inköp? Okej, ibland bedrar skenet. Men jag utgår från att de inte tillhör grindereliten.

2) Det är fuckin' PLO25. Hur bra ska de va?

 

Min image: Ingen, tror jag check-foldade ur en mörk postad ur position och sedan foldade jag två händer preflop. Tror inte jag spelat med någon av spelarna förut, de har i alla fall inte utmärkt sig tillräckligt för att ha förtjänat en note.

 

Handen:

 

Table 'Muschi' Seat #6 is the button

Seat 2: andkan ($24.75 in chips)

Seat 3: MikkelSune ($9.70 in chips)

Seat 4: ROONEY_DIVES ($4.90 in chips)

Seat 5: xxxKirill ($7.75 in chips)

Seat 6: golfjudy ($11.25 in chips)

Seat 7: rudnils ($28.85 in chips)

Seat 8: Butch1221 ($15 in chips)

rudnils: posts small blind $0.10

Butch1221: posts big blind $0.25

Scrub832: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to andkan [Ah 5h 4s Th]

andkan: calls $0.25

MikkelSune: calls $0.25

ROONEY_DIVES: calls $0.25

xxxKirill: calls $0.25

golfjudy: raises $0.25 to $0.50

rudnils: folds

Butch1221: calls $0.25

andkan: calls $0.25

MikkelSune: calls $0.25

ROONEY_DIVES: calls $0.25

xxxKirill: calls $0.25

 

Okej - en lös syn preflop. Håller med. AT54 med tre hjärter är inte direkt en höjdarhand. Är jag nykter och möter bra spelare och/eller spelare med jättedjupa stackar är jag rätt benägen att passa handen preflop. Hur som helst, på PLO25 spelar jag löst och limpar mycket. Har inte sett några vidare lösaggro-tendenser preflop på de två händer jag observerat.

 

Innan någon på bordet bevisar sig kunna spela utgår jag från att jag är den överlägset bästa spelaren på bordet. Jag utgår från att jag kan läsa av bräden bättre, hitta bättre lägen till bluffar och marginella värdebetar än motståndarna och få betalt på mina hårda träffar samtidigt som jag kan slinka billigt på kassa floppar.

 

När miniraisen kommer börjar jag gråta, eftersom jag har en kass hand ur position i en höjd pott. Eller nått. Jaja, nu till floppen:

 

*** FLOP *** [Ts Tc Js]

 

Antingen en väldigt bra eller en usel flop för mig.

 

Butch1221: checks

andkan: bets $2.95

 

Check till mig. Jag betar pott. Hittills ganska naturligt och standard. Med en tia på handen betar jag i praktiken alltid ut pott på detta bräde. Blir jag höjd så vet jag inte riktigt vad jag ska göra - preflopraisaren är jag mer benägen att syna ner än andra spelare. Jag fattar dock troligtvis beslutet baserat på stackstorlekar då jag inte har några reads, så jag sätter väl en ungefärlig standardrange som även inkluderar händer jag slår och en liten bluffprocent, sedan kollar jag hur mycket jag kan torska sedan fattar jag ett beslut.

 

MikkelSune: folds

ROONEY_DIVES: folds

xxxKirill: folds

golfjudy: calls $2.95

Butch1221: calls $2.95

 

Okej. Två syner. Jag vet inte. Slöspelar någon den fruktade JJ:n? Eller sitter båda och tomtar sig? Hmm. Väldigt många frågor. Väldigt ont om tid. Nästan inga svar. Nu har jag i alla fall byggt upp en stor pott med en marginell hand ur position - precis det som var målet med att spela denna hand från start!

 

*** TURN *** [Ts Tc Js] [4d]

 

Detta är antingen det absolut bästa kortet som kunde komma, eller det absolut värsta!

 

Potten är på 11.40, stackdjup: Butch 11.55, golfjudy 7.80

 

Butch1221: checks

andkan: checks

 

Efter att Butch knackar så tror jag att jag leder. Jag är dock osäker och vill ej committa mig själv redan nu - vilket jag gör om jag betar. Det är ju inte helt ovanligt att fiskar slöspelar monster på flera gator i rad. Därför väljer jag att checka, ser inget direkt värde i att beta.

 

golfjudy: checks

*** RIVER *** [Ts Tc Js 4d] [2s]

Butch1221: checks

 

Turn blir rundcheckad. Butch knackar IGEN på rivern. Färgen sitter, någon kanske har klonkat den? Nu är jag rätt säker på att jag har honom - inte ens en fisk borde knacka nötter på TRE gator. Jag tänker lite och kommer fram till att det vore alldeles för weaktajt (för att inte ens tala om hur mycket EV man tappar på att inte beta). Nu är bara frågan - hur mycket beta. Hur mycket synar en sämre hand? Stackdjupen och pottstorleken har inte förändrats sedan turn.

 

andkan: bets $11.40

 

 

Det skulle suga att beta halvpott, få syn av T2, en naken tia, en färg eller ett överpar eller vad fan som helst. Betar jag halvpott är jag ändå tvungen att syna ett eventuellt omslag givet pottodds och förmodad tomtefaktor på motståndarna. Alltså pottar jag.

 

Nu några frågor:

 

1) Hur gillar ni mitt spel i denna hand?

2) Är mina tankebanor helt fel? Har ju inte spelat på nätet nykter på evigheter (vilket jag gör nu) - tänker jag verkligen helt fel mot låglimittomtar?

 

Resultat utlovas som vanligt efter lite diskussioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej man kan spela skrutthänder ibland men UTG? Möjligtvis denna hand i Omaha8. Bara en motståndare sitter med fullt inköp så det är onödigt att spela en svårträffad hand.

 

Om du bestämmer dig för att betta river är det lika bra att potta eftersom du bettar pot på flop och sedan checkar turn. Då kan de få för sig att du försöker fullfölja din steal på flop efter att de andra också checkade turn.

Du får väldigt ofta syn av en färg i det läget och 10-X och definitivt lägre kåkar.

Svårigheten är just att de har för små stackar för att man ska få tillräckligt med information. Eftersom de flesta på denna nivån bettar svagt med starka händer är det bättre att potta.

Luktar lite slowplay men jag tror du får betalt tillräckligt ofta för att det ska löna sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, Supra, du har nog rätt. Men ibland är man sugen på att limpa med skit och se vad som händer :)

 

Hur som helst, bägge synar. Ena har nötfärg, andra K-hög färg, min kåk står.

 

Ja - så dåliga är motståndarna. Hur spelare 3 lyckades hitta syn efter pott + call utan kåk är ju helt absurt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, Supra, du har nog rätt. Men ibland är man sugen på att limpa med skit och se vad som händer :)

 

Jag tror du försöker säga: "But it was soooted" ;)

 

 

Fram med fler intressanta PLO-händer nu så man får klura lite! :D

 

Vafan, tripple-sooooooooted!

 

Ska kolla igenom min HH-databas från igår, sedan återkommer jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...